Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 11:48, 25 Kwi 2010 Temat postu: Jak wyremontować koła |
|
|
Mam pytanie do doświadczonych:
1. Jak lub czym pomalować felgi, aby przy zakładaniu opon nie pozłaził lakier?
2. Czy przed malowaniem można ocynkować felgi?
3. Jak naprawić wrobione otwory na szprychy, czy można tam włożyć podkładki?
4. Czy oddać szprychy do ocynku z nakręconymi nyplami czy też nie?
A oto moje koła:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3917 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 12:49, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ta rafka z fotki jest zagięta dość mocno, do wymiany. Podkładki pod szprychu to ostateczność, wymieć bębny lub spawać i wiercić od nowa. Malować najlepiej proszkowo, nie ma konieczności cynkowania. Cynkuje się zwykle szprychy i nyple osobo, następnie poprawia gwinty.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 13:37, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Musiałbym wszystkie felgi wymienić bo wszystkie tak wyglądają. Takie już chyba z fabryki wychodzą.
Myślałem, że obędzie się bez konieczności zaspawania otworów.
A czy jest określona minimalna grubość wkładki stalowej w bębnie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:49, 25 Kwi 2010 Temat postu: Re: Jak wyremontować koła |
|
|
GABE napisał: | Mam pytanie do doświadczonych:
1. Jak lub czym pomalować felgi, aby przy zakładaniu opon nie pozłaził lakier?
2. Czy przed malowaniem można ocynkować felgi?
3. Jak naprawić wrobione otwory na szprychy, czy można tam włożyć podkładki?
4. Czy oddać szprychy do ocynku z nakręconymi nyplami czy też nie?
|
Taki temat juz jest. Proponuje przekleić.
1.Lakier proszkowy. Ale też trzeba sie "delikutaśnie" obchodzić.
2.Można ale na ocynk właściwie żaden powszechnie dostępny lakier dobrze nie" chyta". Jeśli zdecydujesz sie na lakier proszkowy to żeby się to wszystko porządnie trzymało to muszą zrobić fosforanowanie i podkład.
3.Można i to częsty zabieg.
4. To już powie ci galwania jak im będzie wygodniej. Ocynk jest miękki i nawet jak ci ocynkują grubo to i tak nie powinieneś mieć kłopotów z nakręceniem nypli. Co innego przy chromie.
GABE- jak zbiornik?
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 13:50, 25 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 14:03, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Zbiornik (ten oryginalny) malowanie, szpachla i tak 4 razy i jeszcze trzeba poprawiać. Zbiornik z laminatu na razie poszedł w odstawkę, ale jeszcze go zrobię. |
|
Powrót do góry |
|
|
LukS
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 331 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Staszów - świętokrzyskie
|
Wysłany: Nie 18:25, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
W miarę miękkie opony da się założyć stopami.
Pepe mi polecił ten patent i zadziałał w Awoku.
Pomalowane obręcze połóż na dywanik co by się nie porysowały i nagniataj gumy aż Ci krew do uszu najdzie |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:51, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 19:21, 25 Kwi 2010 Temat postu: re |
|
|
Wysłać do Paweloldkar do Opoczna ja płaciłem na gotowo 140 zł Szprychy cynkowane w oliwkowej pasywacji.Ma na stanie kilkadziesiąt kół możesz się umówić na odbiór w Łodzi na bazarze np.Mnie W przyszłym tygodniu ma podrzucić 6 szt. Jestem na razie zadowolniony ale uprzedzam zrobiłem dopiero ok 2000 km na tych kołach. |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 20:34, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
slawo - za jedno koło 140?
Czym są malowane felgi w samochodach, że je na wulkanizacji nie oszczędzają i lakier nie odpada? |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 935 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 20:58, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Grubość powłoki lakieru nałożonego metodą proszkową powinna wynosić około 120 mikronów. Dodatkowo lakier powinien być nakładany natychmiast po piaskowaniu i to w tym samym pomieszczeniu. Nasz kolega Boguś ma taki lakier na wózku - uderzył nim w słup i tak już jeździ z pięć lat. Dziób kosza jest wgnieciony i nie ma śladu rdzy. Ten lakier nakładała już nieistniejąca firma w Łodzi na Szczecińskiej. A w pozostałych firmach jak to w życiu - każdemu dziadowi się spieszy; oszczędzają na czasie wygrzewania lakieru, oszczędzają na farbie, po piaskowaniu elementy sobie leżą parę dni i rdzewieją i w wyniku tego dostaje się to, co się dostaje. Czyli fajans w cenie Bentleya. |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 21:14, 25 Kwi 2010 Temat postu: Re |
|
|
Niestety za jedno koło taka cena |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 6:08, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
GABE napisał: | slawo
Czym są malowane felgi w samochodach, że je na wulkanizacji nie oszczędzają i lakier nie odpada? |
Odpada
Pieści sie przy kliencie albo podkłada szmatę. Generalnie jak klient patrzy to sie uważa. Jak obręcze były odnawiane to już całkiem kosmos bo niektóre firmy wykonują to natryskowo zwykłym metlikiem. Pod tym często szpachla ( a wciskają kit ze nadlewali spawem). Jeśli są fabryczne to katofereza albo coś w stylu proszek. Ale oczywiście żadna produkująca firma nie zdradzi czym dokładnie.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 6:08, 26 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pon 7:00, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Zastanawia mnie jeszcze ten ocynk pod lakier proszkowy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 7:20, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówiłem. Na ocynk żadna łatwo dostępna powłoka nie chce sie łapać( info potwierdzone przez speca zalogowanego na tym forum). Dodatkowo ocynk tak naprawdę wytrzymuje 3-4 lata. Fosforanowanie zwiększa nie tylko przyczepność powłok lakierniczych ale też tworzy ciemny" nalot"(pewnie jakieś tlenki czy cuś^^) które też zabezpieczają antykorozyjnie.
Ale ale.. nie dac sie w pręta robić i sprawdzić czy zrobią podkłady i kąpiele. Wiele firm mówi, ze tak i bezczelnie kłamią. Bez przygotowania powierzchni cała robota o dupę potłuc.
LukS- jeśli mówisz o oponach żużlowych to daje sie je założyć dłońmi łatwiej niż rowerowe.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 7:27, 26 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
LukS
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 331 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Staszów - świętokrzyskie
|
Wysłany: Pon 9:34, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Wiem jak się zakłada żużlówki - kiedyś zakładałem jedną bratu w Junaku. Bomba!
Ale ich wytrzymałość długodystansowa jest niska :-/
Choć z drugiej strony cena też była niska, 20-25zł/szt ponoć po jednych zawodach.
Ja w/w sposobem założyłem Mitasy H-03/18".
Opony są z 2003 roku a zakładałem je tak we wrześniu 2009.
Pięty mnie bolały kur...sko ale wlazły łajzy. Lakier cały |
|
Powrót do góry |
|
|
|