Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak ustawic zapłon w uralu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 13:28, 13 Lip 2013    Temat postu:

A jednak Wink To nie kombinuję nic, zostawiam na 2mm przed GMP jak jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Sob 15:55, 13 Lip 2013    Temat postu:

Ja wczoraj ściągnąłem głowicę żeby sprawdzić i miałem 1,7 i kopał po nogach, teraz mam około 1 mm. Dzisiaj sprawdzę czy jest ok.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 19:25, 13 Lut 2017    Temat postu:

odgrzewany kotlet, ale ku potomności podam - w Uralu moment zapłonu przy maksymalnie przyspieszonym zapłonie występuje 13mm przed GMP. Zmierzone w ten sposób, że sprawdziłem znak na kole zamachowym i położenie tłoka suwmiarką. Ten punkt jest najważniejszy, bo o ile się zapłon opóźnia na różnych aparatach, to już nie wnikam, to może być 2,0 przed GMP a może być i 1,0 a może być i 0,5mm. Najwazniejsze jest by przy 3000 obr lampa stroboskopowa wskazywała punkt zapłonu na kole zamachowym. Wtedy wiemy, że chociaż wał od złego zapłonu w dupę nie dostaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 7:00, 14 Lut 2017    Temat postu:

Dla Urala to jest 9,5-10,5 mm przed GMP dla 40 stopni. Skąd wziąłeś te 13 mm?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 8:34, 14 Lut 2017    Temat postu:

szable napisał:
Zmierzone w ten sposób, że sprawdziłem znak na kole zamachowym i położenie tłoka suwmiarką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 9:26, 14 Lut 2017    Temat postu:

Skąd gwarancja, że znak na kole masz wybity, jak trzeba? Ja podaję dane z instrukcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 9:36, 14 Lut 2017    Temat postu:

faktycznie takiej gwarancji nie ma, musiałbym "przelecieć" w ten sposób ileś-dziesiąt silników, żeby uśrednić. Ale w kilku M67 ustawiałem na znak na kole i było dobrze, nie odkopywał przy odpalaniu itp. A wystarczyło tylko ruszyć aparat w kierunku wczesnego, i już wierzgał przy odpalaniu. Wnioskuję po tych kilku silnikach które obrabiałem, że raczej znaki są na kołach bite właściwie. Zresztą takie rzeczy to pewnie w fabryce bije się od szablonu, czyli powtarzalność jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 10:29, 14 Lut 2017    Temat postu:

szable napisał:
znaki są na kołach bite właściwie

Sam Irbicki Motozawod wypuścił w 90-tych latach trzymilionowego Urala, a ty na podstawie kilku silników wyciągasz wniosek, że zawsze jest OK?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:10, 14 Lut 2017    Temat postu:

Jak się samemu znaki nabije w konkretnym silniku to można im ufać. Fabryczne co najwyżej nadają się do ustawiania zaworów, jak sprawdzałem znaki to co silnik inaczej, ja im nie wierzę. Oczywiście zgodnie z statystyką trafiają się silniki z prawidłowo nabitymi znakami.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 19:21, 14 Lut 2017    Temat postu:

zachęcony merytoryczną krytyką kolegów założyłem aparat zapłonowy na jeszcze jeden silnik - tym razem M61 i aparat "emkowy". Zmierzyłem gdzie wypada zapłon - 13mm przed GMP (czyli tak jak w 30 lat młodszym mierzonym przeze mnie wczoraj M67). Przerwa na przerywaczu 0,4mm. Przy maksymalnie opóźnionym zapłonie - tyle ile mogłem przekręcić płytkę - dochodzimy dokładnie do GMP.

Z ciekawości jeszcze podoktoryzowałem się z zależności przerwa na przerywaczu - moment zapłonu przed GMP.
Przy 0,3mm - 11mm przed GMP. przy 0,5mm - 15mm przed GMP. Silnik ma wał od Olachowskiego, nowy rozrząd Świątka, koła rozrządu nowe ciche od Pawła Staciwy. Moment zapłonu mierzony lampką kontrolną. Tyle w temacie. Pozdrawiam wracam do garażu robota czeka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Nie 21:05, 19 Mar 2017    Temat postu:

i z tak ustawionym zapłonem chodzi to mniej więcej tak:

https://www.youtube.com/watch?v=D6z4O_Lx4D0&lc=z12agbv5txunj3ucj23mxjmwaljzhlezs04
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin