Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak ustawic zapłon w uralu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 20:01, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Nie kpij kolego bo mój cudak pociągnie do 115 z wozem ,Robiliśmy próbę z kol Granatem z forum co może poświadczyć.
Granat w koszu zrobił się kredowo biały ale przeżył.


Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Pon 20:02, 02 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 7:16, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Ja tez mialem cos kolo 115 licznikowego na dyfrze 8 w Uralu.. Kolega w koszu wtedy mial pelne portki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:01, 03 Kwi 2012    Temat postu:

"Dyfer" 8 szybka czwórka (niestety nie pamiętam jak "szybka") skrzynia i silnik Urala moto z koszem. Pomiar z samochodu 121 z licznika moto 130 i śmierć w oczach. Młody i głupi byłem teraz to nikt mnie nie namówi. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 18:34, 09 Lip 2013    Temat postu: Re: Ustawienie zapłonu

PoTomek napisał:
Dla Urala ma to być 8-10 stopni przed GMP, tj. odpowiednio 0,41 do 0,65 mm przed GMP. Nie przypadkiem Rosjanie nabijają cechy dla wczesnego zapłonu - Ural/Dniepr (maksymalnie rozsunięte ciężarki). Badane przeze mnie regulatory miały dosyć duże rozrzuty zakresów wyprzedzenia. Gdyby ustawiać tak jak robi to większość producentów aparatów zapłonów, tzn. zapłon maksymalnie opóźniony, mogłoby dojść do stukowego spalania na wysokich obrotach i dalej już wiadomo.

Tomku, mam w swoim Uralu zapłon ustawiony na 2mm przed GMP. Wkręca się ładnie, idzie w 3 osoby w miarę dobrze. Wyżej podałeś wartości mniejsze niż 1mm. Na pewno nie pomyliłeś się?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:08, 09 Lip 2013    Temat postu:

Mam u siebie Urala kolegi - teraz przerobiony na tłoki od Cinquecento 700, zapłon nie był ruszany (elektroniczny Laughing). Dzisiaj był pierwszy odpał - ustawiony na 10 stopni i moim zdaniem chodzi bardzo ładnie, choć jutro go trochę opóźnię - wydaje mi się, że chodzi na wolnych trochę za twardo - być może przyzwyczajenie z ruskich tłoków fałszuje ocenę.
Dane z arkusza Excela - dla długości korbowodów 128 mm, 10 stopni odpowiada 0,653 mm przed GMP. 2 mm to 18 stopni wyprzedzenia - moim zdaniem bardzo dużo, ale niczemu już się nie dziwię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 21:45, 09 Lip 2013    Temat postu:

Dokladnie tak bo w dolniaku niby jest 2mm przed gornym w ksiazce a ja ustawilem 1,5 mm przed GMP i porazka bo byl sporo za wczesny kopal w noge i twardo chodzil na testach drogowych.Opoznilem sporo ale juz na wyczucie i testy pracy na trasie i jest idealnie wiec mysle ze w dolniaku wychodzi mniej niz 1 mm przed GMP na elektroniku:)).
Powrót do góry
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 7:11, 10 Lip 2013    Temat postu:

Mam teraz zdjętą lewą głowicę. Zrobię sobie na zapłonie znaki na 0,7mm przed GMP. Zobaczymy jak będzie się zachowywał. Bardzo jestem ciekawy tego. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Śro 9:51, 10 Lip 2013    Temat postu:

Ja w Uralu ustawiłem PoTomkowy zapłon na 2 mm przed GMP i wali w nogę jak cholera...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 9:53, 10 Lip 2013    Temat postu:

astacus napisał:
Ja w Uralu ustawiłem PoTomkowy zapłon na 2 mm przed GMP i wali w nogę jak cholera...

Hehehe czyli wszystko sie zgadza:))))
Powrót do góry
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 9:55, 10 Lip 2013    Temat postu:

astacus napisał:
Ja w Uralu ustawiłem PoTomkowy zapłon na 2 mm przed GMP i wali w nogę jak cholera...

Coś nie tak... W tej chwili mam również ustawiony na 2mm przed GMP, zapłon również od Tomka i ani razu mi nie odbił...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 10:03, 10 Lip 2013    Temat postu:

A zaznaczaliscie markerem kreske na tarczy i walku przy dokrecaniu????
Jak nie to zrobcie to bo jak sie przestawila tarcza minimalnie w prawo przy dokrecaniu (odwrotnie do kierunku obrotu)to zaplon sie opoznil i dlatego moze nie odbijac.
A najlepiej rysikiem z ostrym szpicem bo dokladnosc wieksza:)))


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 10:04, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Śro 10:04, 10 Lip 2013    Temat postu:

a czy są inne powody odbijania kopniaka czy tylko przez wczesny zapłon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 10:08, 10 Lip 2013    Temat postu:

astacus napisał:
a czy są inne powody odbijania kopniaka czy tylko przez wczesny zapłon?

JAk pokopiesz bez zaplonu i sprezy sie mieszanka to po wlaczeniu kluczyka tez moze odbic samo hehehe-mi kiedys tak zapalil prawie.
Ale ogolnie ma nie walic w noge.Przestaw 0,3 -0,5 mm tarczka w prawo po wczesniejszym zaznaczeniu to bedzie pozniejszy a jak dalej bedzie odbijal to daj jesczze troszeczke w prawo i dokrec tarczke.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 10:11, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Śro 10:10, 10 Lip 2013    Temat postu:

no to wieczorem przestawiam... i docieram igły
może zacznie to chodzić w końcu Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 9:06, 13 Lip 2013    Temat postu:

klapek - wszystko z ustawieniem zapłonu się zgadza. Kilka razy zgłaszałeś, że jest to zapłon DZ-64 (obecnie rarytas - za parę lat będzie można podciągnąć pod II Wojnę Światową Very Happy ) - wreszcie do mnie dotarło. W tym module moment zapłonu trzeba ustawiać wcześniej - dokładnie o czas ładowania cewki zapłonowej - w tym modelu 1,2 ms.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin