Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak rozróżnić silnik m 72 od k 750?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Nie 21:56, 12 Sie 2012    Temat postu:

A może to winko własnej roboty - takie w porcjach "słoiczek na raz"? Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 21:59, 12 Sie 2012    Temat postu:

Q3ma napisał:
hmmmmm śliwkowy ??
Ty się nie dżemami powinieneś interesować naughty
tutaj masz dyfry rodzaje Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


temat dyfrów już przeczytałem jakiś czas temu.

ale śliwkowy bym sobie wpierdzielił <mniam>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Nie 22:09, 12 Sie 2012    Temat postu:

Tak, ale tam nie omówiono np różnic w odlewach obudowy w emkach - sam próbuję dojść jakie gdzie były. Chodzi mi o górną część obudowy - niektóre dyfry są gładkie, a niektóre mają nadlewy w miejscu gdzie wchodzą szpilki pokrywy.

Takie podobno były w starszych emkach (może tylko z Irbitu). Ten akurat jest od Urala.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Nie 22:11, 12 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 16:09, 13 Sie 2012    Temat postu:

te różnice wynikały z fabryk IMZ a KMZ.
IMZ nadlewy, gładszy KMZ.
Z klamotów które widziałem po różnych garażach wychodzi mi że KMZ robił "ładniejsze" odlewy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Śro 18:04, 15 Sie 2012    Temat postu:

No właśnie wychodzi na to że całkiem odwrotnie chyba. Bo "starsze" obudowy są gładsze w związku z tym nie mogą być z KMZ tylko z IMZ
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Czw 20:34, 16 Sie 2012    Temat postu:

endrju napisał:
No właśnie wychodzi na to że całkiem odwrotnie chyba. Bo "starsze" obudowy są gładsze w związku z tym nie mogą być z KMZ tylko z IMZ


Też tak mi się wydaje, K-750 końca lat 60'tych ma fatalne odlewy
a Ural z 1965 ma o wiele lepsze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:14, 16 Sie 2012    Temat postu:

Nie wypowiadam się kategorycznie.
Moje obserwacje wynikają z tego co widziałem i z opowiadań kolegi który robi repliki R-71.
Tam odlewy były piękne i gładziutkie, wolał przerabiać bloki KMZ niż IMZ, twierdził że mniej szlifowania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 18:19, 17 Sie 2012    Temat postu:

Kiedys robilem dwa silniki od dolniaka równoczesnie i byla duza roznica w twardosci blokow aluminiowych bo na jednym bez problemu nabijalem znak numeratorem a na drugim musialem duzo bardziej przywalic a znak byl i tak plytki.Ten twardszy byl z poczatku lat 60 a ten miekki 70r.
Powrót do góry
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią 19:45, 19 Paź 2018    Temat postu:

Czy posiada ktoś zdjęcie czy grafikę pokazującą typy karterów w dolniakach? Było kiedyś w tym temacie takie zdjęcie, ale skończył się hosting, a to rozwiałoby moje wątpliwości.
A tak ściślej, spotkałem się dziś z silnikiem który miał pełne ożebrowanie na bloku czyli niby kaśka, ale pokrywa rozrządu i aparatu zapłonowego jest duża taka jak w emce. Jestem ciekaw czy to przeróbka, czy wychodziły też takie w oryginale, a jeśli wychodziły to konkretnie w którym modelu


Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Pią 19:46, 19 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zdepa




Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowogard

PostWysłany: Pią 22:56, 19 Paź 2018    Temat postu: blok

A łoże pod pradnice jest pełne jak przy emie czy z przerwami jak przy k750
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Sob 5:59, 20 Paź 2018    Temat postu:

Łoże prądnicy jest z przerwami takie jak w kaśce. Silnik wygląda tak jak ten na zdjęciu poniżej- to przykładowe foto z internetu, nie zrobiłem autorskiej fotki. Czyli blok na pewno od kaśki, tylko ten przedni duży dekiel to przeróbka czy wychodziły takie w oryginale?
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Sob 6:13, 20 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zdepa




Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowogard

PostWysłany: Sob 6:43, 20 Paź 2018    Temat postu:

No raczej przeróbka dekiel aparatu zapłonu i plaster rozrządu od emki reszta kacha
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zdepa




Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowogard

PostWysłany: Sob 6:46, 20 Paź 2018    Temat postu:

Z pierwszych kasiek bo ma jeszcze żeberka z przodu na bloku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 21:39, 20 Paź 2018    Temat postu:

zdepa napisał:
Z pierwszych kasiek bo ma jeszcze żeberka z przodu na bloku

Pierwsze kaśki nie miały na bloku żeberek tylko były gołe bloki jak w emce, żeberka pojawiły się pod koniec 59 roku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubM-72




Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pon 8:23, 22 Paź 2018    Temat postu:

To od którego roku były produkowane pierwsze K-750
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin