Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak obrócić wał silnika bez rozbiórki?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 16:51, 19 Mar 2015    Temat postu: Jak obrócić wał silnika bez rozbiórki?

Zakupiłem motocykl MT9 z silnikiem górnozaworowym (oczywiście).
Nie odpalałem go, ponieważ była zima i miał niedrożny układ zasilania oraz uszkodzony kranik. Silnik można było obrócić za pomocą kopniaka. Coś tam nie zazębiało, ale załapywał. Teraz nic z tego. Kopniak się blokuje.
Silnik stoi jak zatarty. Po wrzuceniu biegu i próbie pchnięcia silnik stoi.
Na razie nie planuję jego demontażu i rozbiórki jednak chciałbym go uruchomić by sprawdzić co i jak.
Pytanie czy jest możliwość obrócenia wału bez demontażu silnika?
Co też mogło go zablokować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3935
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:55, 19 Mar 2015    Temat postu:

Jak na pych się nie obraca to spokojnie można rozbierać do remontu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 19:11, 19 Mar 2015    Temat postu:

Odkręć swiece, psyknij do cylindrow wd40 lub wlej deko ropy, nie zakrecaj swiec i probuj powoli, delikatnie, nic na sile. Wbij wiekszy bieg np 3 i probuj bujac motorem impulsami w przod i tyl. Choc to i tak ryzykowne, ale jak bedziesz ostrozny to moze sie uda. A jak rozwalisz pierscienie czy cos urwiesz to i tak remont

Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Czw 19:12, 19 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 21:45, 19 Mar 2015    Temat postu: cd bez zmian

meter30 napisał:
Odkręć swiece, psyknij do cylindrow wd40 lub wlej deko ropy, nie zakrecaj swiec i probuj powoli, delikatnie, nic na sile. Wbij wiekszy bieg np 3 i probuj bujac motorem impulsami w przod i tyl. Choc to i tak ryzykowne, ale jak bedziesz ostrozny to moze sie uda. A jak rozwalisz pierscienie czy cos urwiesz to i tak remont

Cool
Oczywiście to już zrobiłem wcześniej.
Jest jakaś możliwość pokręcenia wału od przodu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3935
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:45, 19 Mar 2015    Temat postu:

Wrzucić dowolny bieg z wyjątkiem wstecznego i pchać do przodu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 23:04, 19 Mar 2015    Temat postu:

A tak się zapytam to pewny jesteś że silnik stoi, a nie skrzynia? bo piszesz że coś tam nie zazębiało - jeśli motocykl nie stał przez tą zimę pod zaspą to raczej by tak nie zarósł. Bez problemu byś się dowiedział ale potrzebny jest demontaż skrzyni...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 1:06, 20 Mar 2015    Temat postu: pchanie bez efektu

Michal_ napisał:
A tak się zapytam to pewny jesteś że silnik stoi, a nie skrzynia? bo piszesz że coś tam nie zazębiało - jeśli motocykl nie stał przez tą zimę pod zaspą to raczej by tak nie zarósł. Bez problemu byś się dowiedział ale potrzebny jest demontaż skrzyni...


Motocykl przez zimę stał i stoi w garażu.
Pchanie nic nie daje.
Silnik stoi jak zatarty.
Biegi się załączają, sprzęgło rozłącza.
Jak stoję na kopniaku, to delikatnie schodzi on w dół, ale tylko kawałek.
Być może jest coś ze skrzynią, bo występował problem z zazębieniem mechanizmu kopniaka i blokowaniem skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Pią 2:17, 20 Mar 2015    Temat postu:

Kopnij na rozłączonym sprzęgle. Mówisz, że działa - jeśli kopniak będzie chodził, znaczy silnik stoi. Jeśli w dalszym ciągu nie kopniesz, to skrzynia.

A stać mogą różne rzeczy. Zdarzyło mi się składać silnik od R-35. Wszystko cud miód a pewnego razu próbuję ruszyć silnikiem i nic. W międzyczasie wkręciłem szpilkę/śrubę mocującą pancerz linki sprzęgła, los chciał, że jest umieszczona nad zamachem i przechodzi na wylot. Oparła się i silnik stał Very Happy
Bywa i tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią 6:36, 20 Mar 2015    Temat postu:

Dziwna sprawa - motor stał przez zimę w garażu i się zatarł? Zanim mojego zakupiłem to stał rok pod chmurką i po wtryśnięciu paliwa pod świece zapalił od razu. Wg mnie coś innego mogło się zablokować
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 13:38, 20 Mar 2015    Temat postu: paskudna pogoda i mycie.

szefostwo napisał:
Kopnij na rozłączonym sprzęgle. Mówisz, że działa - jeśli kopniak będzie chodził, znaczy silnik stoi. Jeśli w dalszym ciągu nie kopniesz, to skrzynia.
.

Arrow
To się zgadza.
Przejrzałem dostępne źródła.
Rysunki skrzyń i tylko to jest możliwe.
Przy rozłączonym sprzęgle kopniak pracuje.
Silnik trafił szlak Evil or Very Mad
Jedyne co przychodzi mi do głowy to, to, że musiała dostać się woda na cylindry, po myciu motocykla.
Bo silnik odpalił, zgasł i dalej to już dupa. Lało się paliwo ze złamanego kranika. W zbiorniku był syf, wężyki stwardniałe, bez zacisków, tak że dałem spokój do wiosny i zakupu nowych części.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią 13:44, 20 Mar 2015    Temat postu:

Jak tam się zdrowo zapiekło to będziesz miał też wesoło przy zdejmowaniu cylindrów Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 13:55, 20 Mar 2015    Temat postu:

Nie gdybaj, tylko zwal lewą głowicę. Jak moto stoi zimę pod chmurką, to powinno się wykręcić świece i pokopać. Jak coś się nazbierało (woda), to ujdzie otworem świecy.Jak nie chcesz rozbierać, a nie daje Ci spokoju, to przez świecie wlej nafty i zostaw na 2 dni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 14:10, 20 Mar 2015    Temat postu:

Łojtam, zaraz się zażarł.... Śruba ze sprzęgła się wykręciła i tela.... Rolling Eyes

może nie, ale warto spróbować odsunąć lekko skrzynię i sprawdzić czy puściło.


Ostatnio zmieniony przez PoTomek dnia Pią 14:11, 20 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 18:40, 20 Mar 2015    Temat postu:

albo zamach sie odkrecil Smile)))
Powrót do góry
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 20:48, 20 Mar 2015    Temat postu: a mówili ...

A mówili częste mycie skraca życie...
Idea
Zdjąłem lewą pokrywę głowicy, a tam woda...
Zdjąłem więc głowicę, a tam ruda się szczerzy.
W komorach pływakowych gaźników też woda.
Prawy cylinder ok.
Tłok w lewym cylindrze udało mi się wybić-cofnąć z cylindra przy pomocy krążka hokejowego i gumowego młotka.
Siedział bardzo mocno.
W cylindrze widać wżery w jego górnej części tak, że tylko podchodzi wymiana.
Oj narobiło się.
Ile za komplet cenią, ciekawe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin