Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak obrócić wał silnika bez rozbiórki?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią 21:38, 20 Mar 2015    Temat postu: Re: a mówili ...

comet napisał:
Ile za komplet cenią, ciekawe?

Ruski komplet z tłokami 300-350zł, polski Almot 500zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 14:27, 21 Mar 2015    Temat postu: REANIMACJA

Ta Shocked , cena jak za 4kpl do VW.

Zastanawia mnie jedna sprawa. Denka tłoków w oryginale są wypukłe, a w Almocie płaskie, wie ktoś dlaczego?

Po udanym demontażu, bez strat w materiale postanowiłem oczyścić ten komplet i jeżeli się uda odpalić silnik na starych klamotach, by zweryfikować, ocenić stan całości.

Tłok potraktowałem preparatem do mycia części, a rdzę udało mi się usunąć za pomocą szczoteczki do zębów.
Gładź cylindra oczyściłem za pomocą odrdzewiacza i papieru wodnego.
Widoczne są zmatowienia po wżerach, ryski oraz próg.
Całość do remontu, jak nie do wymiany.
Widać cylinder (ry) już trochę przepracował Wink , tłok jest nowy.
*77.98 wymiar wybity na denku.
-pytanie:
Co ile są wymiary naprawcze? Bo próg oceniam na 15 setek. Czyli przynajmniej do obróbki 0.5 mm.
Nie wiadomo jak z osiowością itd.?
-Ile kosztuje u was szlif 1 cylindra?

I coś z innej beczki.
Uszczelnienie pomiędzy blokiem, a cylindrem dla rurki smarującej klawiaturę jest z filcu, bo u mnie tak wygląda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Sob 20:02, 21 Mar 2015    Temat postu:

Kolejne wymiary sa co cwierc milimetra czyli u Ciebie przynajmniej drugi szlif. Koszt 80zl od cylindra
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 20:56, 21 Mar 2015    Temat postu: 2 wymiar naprawczy

meter30 napisał:
Kolejne wymiary sa co cwierc milimetra czyli u Ciebie przynajmniej drugi szlif. Koszt 80zl od cylindra


To by się zgadzało 2 wymiar naprawczy wg ruskich źródeł to: 78.50. Exclamation i ostatni.

Jest gdzieś na forum ściąga z momentami do skręcania silnika?
Interesuje mnie siła z jaką dokręcamy głowice?
Tam jest taki motyw, że szpilka z 10 przechodzi w 8 kę, co komplikuje nieco sprawę.


Ostatnio zmieniony przez comet dnia Sob 22:09, 21 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 8:38, 22 Mar 2015    Temat postu:

35Nm dla głowic. Jak cos nie wytrzyma znak ze lipa byla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 15:39, 22 Mar 2015    Temat postu: te momenty

balu napisał:
35Nm dla głowic. Jak cos nie wytrzyma znak ze lipa byla.


Dotarłem tez do informacji, że dokręca się ją w dwu etapach, 1.2-1.6; 2.8- 3.6 ale w kGm.
Tyle, że nie wiem dla jakiego modelu silnika Dniepra?

Teraz pytanie o luz zaworowy.
W oryginalnej książce serwisowej podany jest 0.07, ale spotkałem się z opisem, gdzie ustawia się na 0.1 mm Question

Ustawie zgodnie z serwisem, ale chętnie zapoznam się z Waszym zdaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 19:31, 22 Mar 2015    Temat postu:

W dnieprze ustawiasz nawet na 0.05 mm. Niektorzy robia tylko taki luz zeby laski popichaczy sie obracały bo w dnieprze podczas pracy luz sie zwieksza. Chyba ze masz laski od garba. Przelicznik kg do Nm jest praktycznie taki sam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 21:19, 22 Mar 2015    Temat postu: laski

balu napisał:
W dnieprze ustawiasz nawet na 0.05 mm. Niektorzy robia tylko taki luz zeby laski popichaczy sie obracały bo w dnieprze podczas pracy luz sie zwieksza. Chyba ze masz laski od garba. Przelicznik kg do Nm jest praktycznie taki sam.


Ciekawe, to brzmi jak bajka Shocked .
Te laski. Mam akurat Gabrysia z 73-go..
Laski wyglądają inaczej, są grubsze i co za tym idzie, inną średnicę końcówek kulistych.
Ale w przyrodzie wszystko jest możliwe.
~~~~
A wstawiłem zabezpieczenia z tłoków od Gabrysia, bo te ruskie to o kant d...
Latały luzem sobie w tłoku o... Surprised
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:49, 22 Mar 2015    Temat postu:

Sam mam laski od Garba. Występują dwie średnice, tylko te cieńsze da się po skróceniu zamontować do Dniepra. Luz 0,1 mm ustawiam.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 22:22, 26 Mar 2015    Temat postu: laski, zawory i inne pierdoły

Cyrograf15 napisał:
Sam mam laski od Garba. Występują dwie średnice, tylko te cieńsze da się po skróceniu zamontować do Dniepra. Luz 0,1 mm ustawiam.
Wojtek


Co do luzów to makabra.
Evil or Very Mad
Jakby ktoś pytał to nie wiem. Starałem się na 0.07 mm..
Ustawianie na czuja, bo normalnie się nie da.
Luzy na gwincie śruby regulacyjnej dźwigienek zaworowych po dociągnięciu nakrętek, zmieniają początkowe ustawienie.
Ponadto po kilkakrotnym obrocie wału, mierzony luz jest inny niż ustawiony pierwotnie.
Exclamation
Silnik udało mi się odpalić po podaniu paliwa do króćców ssących strzykawką. Zmierzyłem ciśnienie sprężania pomiędzy cylindrami - jest różnica ok 0.5 psi.
Na pewno się to trochę poprawi, po ułożeniu-dotarciu pierścieni.

A więc sukces, silnik się kręci.


Ostatnio zmieniony przez comet dnia Czw 22:28, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:37, 26 Mar 2015    Temat postu:

Znaczy masz poprzeciągane gwinty. To się kontruje "z czuciem", a nie ile pary w łapach. Jak masz orginalne laski popychaczy to sprawdź czy się końcówki nie kiwają na prętach. To nagminna przyczyna zmiany luzu po obrocie silnika.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 23:09, 26 Mar 2015    Temat postu: laski + klej

Cyrograf15 napisał:
Znaczy masz poprzeciągane gwinty. To się kontruje "z czuciem", a nie ile pary w łapach. Jak masz orginalne laski popychaczy to sprawdź czy się końcówki nie kiwają na prętach. To nagminna przyczyna zmiany luzu po obrocie silnika.
Wojtek


Końcówki, akurat wkleiłem na żywicę.

Tak, tylko, że ten luz w połączeniu gwintowym wewnątrz dźwigni zaworowej, sumuje się z luzem na osi dźwigienek które są wyrobione - (owal) , powoduje, że działają jak chcą .

Co do zmiany ustawień po obrocie wałem, to uważam, że albo wałek rozrządu ma luz, albo szklanki popychaczy są wyrobione.
Wszystko to wina materiału, z którego je wykonano.


Ostatnio zmieniony przez comet dnia Czw 23:19, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 7:00, 27 Mar 2015    Temat postu:

Żywica mięknie w temperaturze powyżej 100 C. Jeżeli końcówki kiwały się to wymień popychacze na nowe a lepiej od Garba. Dźwignie popychaczy jak mają zdewastowane gwinty i luzy to też do wymiany wraz z tulejkami.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 14:23, 27 Mar 2015    Temat postu: temperatury silnika

Cyrograf15 napisał:
Żywica mięknie w temperaturze powyżej 100 C. Jeżeli końcówki kiwały się to wymień popychacze na nowe a lepiej od Garba. Dźwignie popychaczy jak mają zdewastowane gwinty i luzy to też do wymiany wraz z tulejkami.
Wojtek


No akurat w kwestii temperatur, to się nie zgodzę. Razz
Kleje tzw płynny metal są na nie odporne, a są dedykowane do takich właśnie napraw.
Nawet zwykły distal poddany oddziaływaniu wysokiej temperatury utwardzi się do tego stopnia, że nie przechodzi w stan plastyczny. Czyli przed montażem, wygrzewamy naprawiany element w piekarniku, potem go można obciążyć.
To taki mój sposób. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 19:20, 27 Mar 2015    Temat postu:

Nawet Loctite po podgrzaniu puszcza. Osobiście nie mam takiej wiary w cudowne specyfiki.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin