Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

instalacja elektryczna URAL 2 m-63
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sajmon




Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 13:28, 12 Cze 2014    Temat postu: instalacja elektryczna URAL 2 m-63

Czy jest coś takiego jak pakiet instalacji el. do urala?

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy pasuje do mojego m-63?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 20:10, 12 Cze 2014    Temat postu:

Zrób od podstaw sam będzie lepsza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sajmon




Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 20:43, 12 Cze 2014    Temat postu:

Masz rację, ale chcę go chociaż odpalić żeby pojechał kawałek, a tak ugrzęznę przy elektryce bo nie ma nic praktycznie. Wolałbym to zostawić na długie zimowe wieczory.

Także pytanie ponawiam.

Pozdrawiam S.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
banan1235




Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kutno

PostWysłany: Czw 20:59, 12 Cze 2014    Temat postu:

raczej nie, to jest instalacja od M 67-36 12V alternator
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sajmon




Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 21:24, 12 Cze 2014    Temat postu:

ok. dzieki.

pozdrawiam S.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Czw 22:05, 12 Cze 2014    Temat postu:

instalacja do 6v to przecież tylko kilka kabli skoro na próbę to schemat i popróbuj
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:43, 12 Cze 2014    Temat postu:

Żeby odpalić to trzy kable. Cała instalacja to dwa popołudnia roboty.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orita




Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 23:05, 12 Cze 2014    Temat postu:

Może zacznij od tego : wejdź sobie na Obywatelską 72 -Sklep motocyklowy Motopublica i kup "Radzieckie motocykle ciężkie " - maja zawsze , niestety choć to już kolejne wydanie to dalej nie jest poprawione ani uzupełnione - ale : lepszej książki o ruskach po polsku nie ma i kosztuje tyle co dwie lepsze gazety . Wstyd nie mieć . Jakieś instalacje tam są , po drugie schematy masz też w sieci również m-63, wydrukuj sobie i już masz bazę do samodzielnej pracy . Po trzecie masz o tyle dobrze że do Twojego została wydana instrukcja obsługi po polsku chyba pt. "Motocykl Ural 2" - wydawnictwo MSW - bo jeździło to w milicji . Rok wydania 1969 , reprint będzie na pewno na bazarze , przypuszczam że można też sobie ściągnąć za free z jakiegoś Chomika . Możesz też pożyczyć ode mnie ale to wiąże się z alkoholem to chyba lepiej ściągnąć za darmo z netu ...
Hius dobrze radzi - zrób sam , dasz radę . Kup przewody elektryczne 1,5 , 2,0 , 2,5 kwadrat ( tak musisz mówić w sklepie elektrycznym jak będą pytać o średnicę ) grubsze tam gdzie większe obciążenia . Może być ostatecznie market budowlany . Bierz po 4 - 5 metrów z każdego dostępnego koloru . Jak zrobisz jednokolorową instalację to życzę szczęścia przy szukaniu uszkodzenia . Końcówki ( musisz mówić konektory ) kupisz w motoryzacyjnych i elektrycznych . Jeśli będziesz kładł z kostkami to są zestawy konektory + kostki . Policz sobie wcześniej ile i jakich kostek będziesz potrzebował . Pamiętaj żeby instalacja dawała możliwość np. odkręcenia lampy bez cięcia przewodów - po to są złącza . Potrzebne jeszcze będą koszulki termo kurczliwe na końcówki , jakaś osłona na wiązkę i zaciskaczka do konektorów ( ostatecznie mogą być szczypce ) . Lutownicę chyba masz co ? Ja odmierzałem potrzebną długość przewodów sznurkiem na motocyklu + 10-15 cm. rezerwy - obciąć zawsze zdążysz . Jak będziesz kładł to przewody nie mogą wisieć luźno ale też żeby nie były napięte jak baranie jaja . Kładź tak żeby nic ich nie obcierało . Nie pomijaj bezpieczników . Pożar instalacji nie jest fajny - sprawdzałem . Zabiel cyną końcówki przewodów . Zapisuj sobie na schemacie który przewód ma jaki kolor. To przyda się później . Żeby odpalić na szybko :kabel prądowy z aku do wejścia cewki - z wyjśca cewki do aparatu . Masa na ramę z aku . Trzy przewody i już możesz odpalać . Nie zapomnij rozłączyć po jeździe . Tylko z tego co wiem to Twój ural odpalał od razu po przywiezieniu do Polski co w przypadku górniaków nie jest często spotykane . To dobry objaw . Wycinałeś jakieś przewody ?
Instalację położysz szybko do zimy to zdążysz ze dwa remonty silnika zrobić , do montażu przewodów w błotnikach przyda Ci się młotek - mówiłem zapomnij o laserze Smile


Ostatnio zmieniony przez orita dnia Czw 23:13, 12 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sajmon




Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 1:54, 13 Cze 2014    Temat postu:

To lubię - ktoś do mnie mówi powoli i głośno.

Chyba bez tego alkoholu prędzej czy później się nie obędzie bo już prawie zamówiłem instalację na aledrogo za 150 pln Smile

Schematy ściągnięte, książkę oczywiście zakupię, do elektrycznego sklepu jutro lecę z listą od kolegi Ority.

Odpalił rzeczywiście malinowo, niestety nie pojechał (opony Stalina pamiętają).
Nic jeszcze nie ruszane, będziemy atakować za jakiś czas, chciałem go rozruszać trochę, żeby wiedzieć na co mam polować na czerwcowym bazarze.

Mam jeszcze problem z akumulatorem, a raczej jego brakiem (dostępne na Alle - poczekam co napiszecie, bo widzę, że nie warto się śpieszyć)

Jakieś rady, wujowie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 6:14, 13 Cze 2014    Temat postu:

Akumulator taki aby gabaryty pasowały. Moim zdaniem zwykły kwasowy bo bardziej odporny na skoki prądu ładowania. Pojemność co najmniej taka jak do MZ, to jest 5,5 Ah. Bezpieczniej jakiś firmowy z gwarancją.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Pią 15:17, 13 Cze 2014    Temat postu:

ja w kaśce mam 11 Ah ale przyda by się trochę większy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:27, 15 Cze 2014    Temat postu:

koltun_m napisał:
ja w kaśce mam 11 Ah ale przyda by się trochę większy

Po co? Masz tam rozrusznik? Jak masz ładowanie sprawne, to większy akumulator potrzebny ci, jak krowie kajak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Nie 17:53, 15 Cze 2014    Temat postu:

no tak ale nawet w tak niezawodnych sprzętach jak sowiety zdarzają się awarie , i wolę mieć zapas żeby się do domu dociągnąć. prądnica ma 10A z czego większość jest zużywana na bieżąco ale jak uważasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:04, 15 Cze 2014    Temat postu:

To idąc tym torem powinna za tobą jechać platforma na motocykl, a przed tobą biec ktoś z chorągiewką. Wszak może się zdarzyć większa awaria, a i jakieś zdarzenie się nieprzyjemne objawić...
Akumulator w takiej instalacji, to jedynie balans. Nie jest potrzebny do rozruchu, nie stanowi "zaplecza" dla elektryki, bo w czasie pracy silnika robi to prądnica.
Montowanie zbyt dużych akumulatorów też nie jest wskazane. Jest o tym sporo w sieci (dyskusje na temat montowania większych i kilku akumulatorów w autach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Nie 22:18, 15 Cze 2014    Temat postu:

platformę obie daruję ale tego z chorągiewką przemyślę Smile
wyraziłem moje zdanie i bedzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin