Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Filtr oleju w Uralu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 8:49, 19 Kwi 2011    Temat postu: Filtr oleju w Uralu

Cześć!

Znowu wrócił jak dla mnie temat filtra oleju a Uralu.
Rozkręciłem ten "kapsel" który wkręca się od dołu w dekiel silnika, na który nadziewa się filtr papierowy. Jest w nim zawór z kulką. Popatrzyłem na rys w jakiej kolejności ma być kulka i sprężyna, ok to była pierwsza zagadka.

Ale nie rozumiem jakim cudem olej na płynąć przez filtr, Przecież tam jest otwór którym olej wpływa do przestrzeni z filtrem i drógi którym wypływa ale to nie jest uszczelnione. Więc olej będzie płyną bokiem opływając filtr.
No nie mam teraz fotki i chyba przekrój musiał bym narysować żeby tego nie tłumaczyć zawile ale kto to rozbierał to będzie wiedział.
Olej wpływa do komory filtra, ma przecisnąć się przez filtr i wypływa dziurą w "kapslu" na którym filtr siedzi. Ale ta dziura w "kapslu" nie jest przecież połączona szczelnie z kanałem olejowym.
Na mój gust filtr w uralu to jakaś ściema i równie skutecznie mógłby on pływać luzem w misce olejowej.

Pomijając już fakt że filtry które kupiłem kiedyś były za niskie tak że po wkręceniu nie były dociśnięte o obudowę i mogły latać na w komorze a te które kupiłem później miały za dużą dziurę tak że musiałem dobierać inną uszczelkę.

No i jak to jest, ten filtr to tylko chwyt marketingowy i służy tylko temu żeby ludzie to kupowali (taki diabelski marketing bleeee już w czasach urala m 67) czy naprawdę działa.

Pozdrawiam


I sam sobie odpowiem bo obejrzałem ten element (miałem go pod biurem:)
Gwint "kapsla" uszczelnia kanał olejowy. Cholera wiedziałem ale pamięć mnie zawiodła. Zem sie nie popisał bystrością.
Można by tan temat usunąć bo wiele to on nie wnosi.


Ostatnio zmieniony przez Śmigiel T dnia Wto 9:33, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Wto 9:32, 19 Kwi 2011    Temat postu:

Może to nieco rozjaśni sprawę
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 9:35, 19 Kwi 2011    Temat postu:

Dzięki Łukasz.
Twoja odpowiedź pojawiła się akurat jak edytowałem tekst.
Zwracam honor radzieckim konstruktorom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin