Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Elektroniczny modul zaplonowy - jaki ??
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz




Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Glasgow

PostWysłany: Sob 17:36, 21 Sie 2010    Temat postu: Elektroniczny modul zaplonowy - jaki ??

Chce zamontowac w emie elektroniczny modul zaplonowy
Czy te ruskie z allegro sa cos warte czy szukac polskiego /jakiego/ ?
Mam pradnice od malucha wiec i minus na masie

janusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 9:16, 23 Sie 2010    Temat postu:

Mam elektronikę od Ediego. Ukraiński. Cud miód i orzeszki Wink

Miałem jedną awarię ale raczej z mojej winy.

Lipne jest rozwiązanie mocowania modulatora na wałku rozrządu. Jest takie jak mocowało sie fanzonony palcuch rozdzielacza w oryginałach z kopułką i jedno wyjściową cewką. Śrubkę mocowania modulatora polecam od razu wymienić na jakąś twardą a nie ten plastelinowy szajs dołączony do zestawu.
Teraz założę wałek rozrządu od ostatniej wersji dolniaka na aparat odśrodkowo sterowany i do tego zapłon elektroniczny Dniepra i Urala tez z Ukrainy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 9:30, 23 Sie 2010    Temat postu:

Ja mam polski Parameti - nie wiem jeszcze czy działa bo nadal proszek a brzytwa się naśmiewa :p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janusz




Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Glasgow

PostWysłany: Pon 21:20, 23 Sie 2010    Temat postu: hellou

jedno pytanie dodatkowe - ja dzis nie bardzo kojarze wiec sobie wyjasnijmy : ) wiem ze te elektroniczne zaplony sie montuje w uralach i dnieprach no bo one do tego zasadniczo sluza - ja nie wiem jak to jest z emka - czy tam to zadziala i czy nie trzeba czegos przerabiac ??

chetnie sie pozegnam z mechanicznym zaplonem i przyspieszaczem zaplonu
z ta cudna wajcha na kierownicy ale...

ale nie chce sia zapakowac w wieloletnie przerobki niedorobki i wynalazki made in cececepe

pozdrawiam

janusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 21:41, 23 Sie 2010    Temat postu: Re: hellou

Janusz napisał:
jedno pytanie dodatkowe - ja dzis nie bardzo kojarze wiec sobie wyjasnijmy : ) wiem ze te elektroniczne zaplony sie montuje w uralach i dnieprach no bo one do tego zasadniczo sluza - ja nie wiem jak to jest z emka - czy tam to zadziala i czy nie trzeba czegos przerabiac ??

chetnie sie pozegnam z mechanicznym zaplonem i przyspieszaczem zaplonu
z ta cudna wajcha na kierownicy ale...

ale nie chce sia zapakowac w wieloletnie przerobki niedorobki i wynalazki made in cececepe

pozdrawiam

janusz


Te zapłony o których wspominasz poza czytnikiem nie róznia sie mapką zapłonu- ponoć.

Wiec najlepiej byłoby sobie przerobić wałek rozrządu na jakieś solidniejsze mocowanie niż fanzolona śrubka m4 z gównianym wałeczkiem wsadzona w wycięcie w wałku. Nie dość ze często wałki są już w tym miejscu wyrobione to i tak cholera sie luzuje od temperatury.
Ale to nie to mi siadło- tzn siadło kilka razy ale tego nie liczę. Padł mi zapłon - tzn zgłupiał całkiem. Prawdopodobnie dostał kopa prądem co sie nie zmieścił do akumulatora Wink
Ale jak już pisałem - Edi profesjonalnie załatwił naprawę gwarancyjną.

Prametti miał za dużo wtop z tymi zapłonami. Już olałem te krajowe cuda tym bardziej ze tanie nie są.

Teraz sie ślinię na zapłon za coś koło 150zł od Ediego wschodni ale starszego typu. Z tym ze do tego trzeba mieć wałek z końcówką jak w dnieprze czy Uralu. Ale to już do kolejnego silnika wiec jeszcze długo nic wiążącego nie powiem.

Zdaje sie, że jeszcze saper a raczej jego znajomy coś elektronicznego wyrzeźbił ale jeszcze nie było nazwijmy to odważnego żeby wybulić kasę za czyjeś eksperymenty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janusz




Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Glasgow

PostWysłany: Pon 23:44, 23 Sie 2010    Temat postu: Thanx

Dzieki Prince

Jak zawsze - rzeczowo
Kupie sobie to ruskie cudo i sie powoli zobaczy co i jak

pozdr

janusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Nie 21:40, 28 Lis 2010    Temat postu:

Kupiłem dzisiaj taki elektroniczny zapłon nowszego typu, komplet z cewką 160zł. Ma ktoś dostęp do instrukcji montażu po polsku?Pomogłoby, niby proste a wolałbym nic nie popier.... dol....ić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:56, 28 Lis 2010    Temat postu:

Princu - rzuć jakimś namiarem na ten zapłon. Jeszcze jakby był opis (może być bukwami)... Bo przymierzam się do zrobienia sobie zapłonu na procku z trzema krzywymi, a nie wiem, czy jest sens...
I nie ma czegoś takiego, jak
Cytat:
prąd co sie nie zmieścił do akumulatora
. Mogła się pojawić jakaś szpila, udar, czy inna nieprawidłowość (niekoniecznie w obwodzie ładowania), ale to jest zależne od czego innego, a nie od pojemności akumulatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kowrowiecz




Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Nie 12:07, 05 Gru 2010    Temat postu:

Ja kiedyś jezdziłem na polskim Parameti.Dobrze wykonany.
Teraz taki zakładałem kumplowi do Emki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:53, 05 Gru 2010    Temat postu:

A ma ktoś moduły zapłonowe padnięte? Z zamiarem skoszowania?

Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Nie 15:54, 05 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 19:28, 05 Gru 2010    Temat postu:

Gdzieś miałem - ale w zasadzie po co ci? Z tego, co pamiętam, był zalany żywicą - zapewne chciałbyś podejrzeć schemat i części, tylko jak byś to wygrzebał z zalewy? No i skąd wiesz, że producent nie zeskrobał oznaczeń? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:51, 05 Gru 2010    Temat postu:

Właśnie jeszcze nie wiem. Ale teraz już wiem Very Happy
Te ruskie tez były takie pozalewane? Bo oni zawsze inaczej zabezpieczali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 19:55, 05 Gru 2010    Temat postu:

Błażej napisał:

Te ruskie tez były takie pozalewane? Bo oni zawsze inaczej zabezpieczali.

Nie .Te są zalutowane na śrubkach. Łatwo tam zajrzeć.
Mogę udostępnić zapłon do kopiowania. Ale jak podjadę do Kraka.

łał. http://www.youtube.com/watch?v=E-pqcCAoZok&feature=player_embedded#!


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 22:58, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
redwater




Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:55, 15 Kwi 2011    Temat postu:

ja zalozylem radziecki, film z 1 odpalenia po kupnie i malych poprawkach silnika, gazniki nie wyregulowane.
dopisane: film pozniej, bo forum nie chce przepuscuic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crovaxus




Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański

PostWysłany: Pią 20:55, 15 Kwi 2011    Temat postu:

a ja jeżdzę na oryginale, zarówno w jednej kaśce miałem, w drugiej miałem i w dnieprze też mam stary oryginalny mechanik. I nigdy nie założę elektronika bo nigdy nie miałem żadnego problemu z zapłonem a ruskami się najeździłem. 1 rzeczą jaka zazwyczaj pada w motorze jest zawsze elektronika więc po diabła mam go ładować do motoru skoro stary zapłon działał i będzie działał kolejne 50 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin