Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dzwoni w prawym cylindrze Ural
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:55, 29 Kwi 2025    Temat postu: Dzwoni w prawym cylindrze Ural

Witam. Mam problem z dziwnym hałasem z prawej strony silnika Ural M67-36.
Ostatnio trochę przygazowałem i jechałem chwilę z prędkością około 95 km/h z koszem. Po chwili słychać było jakiś dziwny hałas od silnika, zaraz zwolniłem i dojechałem do domu. Coś jednak dzwoni z prawej strony silnika, Było to przed wymianą oleju, teraz jest już wymieniony. Proszę o wskazówki co to za hałas, co mogę zrobić. Motocykl raczej po tym zdarzeniu jedzie prawidłowo, nie kopci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:46, 29 Kwi 2025    Temat postu:

Niestety gdzieś mi się zawieruszyła kryształowa kula, w związku z czym utraciłem zdolność wróżenia na odległość. Wyjścia masz dwa. Rozbierać i weryfikować co się dzieje, lub jeździć dalej i czekać aż coś pierdolnie definitywnie. W wypadku wyboru drugiej opcji, w tak zwanym międzyczasie dobrze jest przygotować drugi silnik na wymianę.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:57, 30 Kwi 2025    Temat postu:

Dzięki Smile Będę jeździł dalej. Zobaczymy. To z jaką prędkością bezpieczną dla silnika można dłużej jechać? To jest silnik 2 lata po małym remoncie, szlify cylindrów. Zrobił około 1100km. Może za wcześnie mu przygazowałem, albo wymienić pompę oleju na wydajniejszą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 9:41, 30 Kwi 2025    Temat postu:

Jedyne szybkie i skuteczne lekarstwo na dzwonienie to zatyczki do uszu. Nowy olej czy pompa nic nie zmienią w temacie. Prędkość podróżna dla dyfra 8 to max 80 km/h.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:27, 30 Kwi 2025    Temat postu:

Czyli od wysokiej prędkości bardziej cierpi dyfer niż silnik?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:31, 30 Kwi 2025    Temat postu:

Czyli jeśli wymieniłbym silnik na BMW, to też nie za bardzo pojadę szybciej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rullo




Dołączył: 28 Gru 2023
Posty: 31
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:29, 30 Kwi 2025    Temat postu:

Będą wysokie obroty, uciążliwe dość. Do mocniejszego silnika - dyfer 9 dobrze by było złożyć.
Może zdejmij pokrywę zaworową - może źródło hałasu jest w klawiaturze, może coś się odkręciło, może poluzowała się w odlewie prowadnica zaworowa i lata. Możesz też zajrzeć przez świecę do cylindra czy nie widać na gładzi wtartego tłoka (rysy, ślady przycierki). W przypadku przyłapania tłoka w cylindrze (nawet jak odpuści) to resztki materiału z tłoka na cylindrze mogą powodować stuki tłoka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:27, 30 Kwi 2025    Temat postu:

Dyfer nie cierpi, cierpi silnik z powodu wysokich obrotów. Dyfer 8 jest przeznaczony do jazdy w lekkim terenie przy pełnym obciążeniu (3 osoby + bagaż). Można zmienić przełożenie na bardziej szosowe. Na 9-tce można jechać pod 100 km/h przy tych samych obrotach silnika co na 8-ce 80 km/h.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:11, 05 Maj 2025    Temat postu:

Dziękuję za przesłane informacje. Już raz miałem problem w prawym cylindrze (pękł pierścień). Czy ta prawa strona nie jest słabiej smarowana? Zastanawiam się, czy wymiana pompy oleju na bardziej wydajną coś pomoże? Może zrobić płukankę? Ktoś pisał wcześniej o czyszczeniu odrzutników. Tego też nie robiłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:45, 05 Maj 2025    Temat postu:

Płukanki to zły pomysł, rozpuszczony syf zabija odrzutniki i całkowicie traci się smarowanie wału. Do czyszczenie owych trzeba wyjąć wał, a u Ciebie daje się zauważyć pewien opór przed rozbiórką cylindra. Jakoś nie widzę możliwości przy takim zapale totalnej rozbiórki silnika. Większa pompa ma jedynie sens w silniku Dniepra który jest na panewkach, a ludzie dość często nie ogarniają uszczelnienia systemu smarowania wału.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:32, 07 Maj 2025    Temat postu:

Zdjąłem prawą pokrywę zaworów. Jakiś luźnych elementów nie było. Okazało się, że zawór ssący trzeba było poprawić. Nie miał luzu. Dziwne bo niedawno były ustawiane luzy zaworowe. Spróbuję jeszcze zajrzeć kamerką na kablu do cylindra przez świece.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 219
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:24, 09 Maj 2025    Temat postu:

Zdjąć cylinder to jest minuta.Ustawione zawory,przynajmniej przy dnieprze to mocne słowo.Ja sobie ustawiam metodą na obracające się laski popychaczy,bez żadnych szczelinomierzy.

Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Pią 19:25, 09 Maj 2025, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:26, 09 Maj 2025    Temat postu:

Wymień laski popychaczy w Dnieprze i zapomnisz o ciągłych regulacjach zaworów. Ja mam przycinane z lasek od Garba 1200.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mural




Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:29, 09 Maj 2025    Temat postu:

Zajrzałem kamerką do prawego cylindra. Niestety widać z jednej strony na ściance na szerokości około 1cm od dołu do góry rysy. Chyba jakiś pierścień pękł i tak rysuje i dzwoni. Czy mogę rozebrać prawy cylinder i zrobić na nim szlif, a lewy zostawić? Jakieś 1,5 roku robiłem szlif na obu. Po tym małym remoncie zrobiłem około 1100 km. Przed tym remontem też pękł pierścień na prawym cylindrze. Z czym są związane te problemy z prawą stroną, czy chodzi oto słabsze smarowanie po prawej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:55, 09 Maj 2025    Temat postu:

Obstawiam zbyt mały luz na zamku pierścienia. Rozbieraj, może wystarczy poczarować i nie robić szlifu.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin