Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:55, 29 Kwi 2025 Temat postu: Dzwoni w prawym cylindrze Ural |
|
|
Witam. Mam problem z dziwnym hałasem z prawej strony silnika Ural M67-36.
Ostatnio trochę przygazowałem i jechałem chwilę z prędkością około 95 km/h z koszem. Po chwili słychać było jakiś dziwny hałas od silnika, zaraz zwolniłem i dojechałem do domu. Coś jednak dzwoni z prawej strony silnika, Było to przed wymianą oleju, teraz jest już wymieniony. Proszę o wskazówki co to za hałas, co mogę zrobić. Motocykl raczej po tym zdarzeniu jedzie prawidłowo, nie kopci. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:46, 29 Kwi 2025 Temat postu: |
|
|
Niestety gdzieś mi się zawieruszyła kryształowa kula, w związku z czym utraciłem zdolność wróżenia na odległość. Wyjścia masz dwa. Rozbierać i weryfikować co się dzieje, lub jeździć dalej i czekać aż coś pierdolnie definitywnie. W wypadku wyboru drugiej opcji, w tak zwanym międzyczasie dobrze jest przygotować drugi silnik na wymianę.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:57, 30 Kwi 2025 Temat postu: |
|
|
Dzięki Będę jeździł dalej. Zobaczymy. To z jaką prędkością bezpieczną dla silnika można dłużej jechać? To jest silnik 2 lata po małym remoncie, szlify cylindrów. Zrobił około 1100km. Może za wcześnie mu przygazowałem, albo wymienić pompę oleju na wydajniejszą? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 9:41, 30 Kwi 2025 Temat postu: |
|
|
Jedyne szybkie i skuteczne lekarstwo na dzwonienie to zatyczki do uszu. Nowy olej czy pompa nic nie zmienią w temacie. Prędkość podróżna dla dyfra 8 to max 80 km/h.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:27, 30 Kwi 2025 Temat postu: |
|
|
Czyli od wysokiej prędkości bardziej cierpi dyfer niż silnik? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:31, 30 Kwi 2025 Temat postu: |
|
|
Czyli jeśli wymieniłbym silnik na BMW, to też nie za bardzo pojadę szybciej? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rullo
Dołączył: 28 Gru 2023 Posty: 31 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:29, 30 Kwi 2025 Temat postu: |
|
|
Będą wysokie obroty, uciążliwe dość. Do mocniejszego silnika - dyfer 9 dobrze by było złożyć.
Może zdejmij pokrywę zaworową - może źródło hałasu jest w klawiaturze, może coś się odkręciło, może poluzowała się w odlewie prowadnica zaworowa i lata. Możesz też zajrzeć przez świecę do cylindra czy nie widać na gładzi wtartego tłoka (rysy, ślady przycierki). W przypadku przyłapania tłoka w cylindrze (nawet jak odpuści) to resztki materiału z tłoka na cylindrze mogą powodować stuki tłoka. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21:27, 30 Kwi 2025 Temat postu: |
|
|
Dyfer nie cierpi, cierpi silnik z powodu wysokich obrotów. Dyfer 8 jest przeznaczony do jazdy w lekkim terenie przy pełnym obciążeniu (3 osoby + bagaż). Można zmienić przełożenie na bardziej szosowe. Na 9-tce można jechać pod 100 km/h przy tych samych obrotach silnika co na 8-ce 80 km/h.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:11, 05 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za przesłane informacje. Już raz miałem problem w prawym cylindrze (pękł pierścień). Czy ta prawa strona nie jest słabiej smarowana? Zastanawiam się, czy wymiana pompy oleju na bardziej wydajną coś pomoże? Może zrobić płukankę? Ktoś pisał wcześniej o czyszczeniu odrzutników. Tego też nie robiłem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 20:45, 05 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Płukanki to zły pomysł, rozpuszczony syf zabija odrzutniki i całkowicie traci się smarowanie wału. Do czyszczenie owych trzeba wyjąć wał, a u Ciebie daje się zauważyć pewien opór przed rozbiórką cylindra. Jakoś nie widzę możliwości przy takim zapale totalnej rozbiórki silnika. Większa pompa ma jedynie sens w silniku Dniepra który jest na panewkach, a ludzie dość często nie ogarniają uszczelnienia systemu smarowania wału.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:32, 07 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Zdjąłem prawą pokrywę zaworów. Jakiś luźnych elementów nie było. Okazało się, że zawór ssący trzeba było poprawić. Nie miał luzu. Dziwne bo niedawno były ustawiane luzy zaworowe. Spróbuję jeszcze zajrzeć kamerką na kablu do cylindra przez świece. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 219 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:24, 09 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Zdjąć cylinder to jest minuta.Ustawione zawory,przynajmniej przy dnieprze to mocne słowo.Ja sobie ustawiam metodą na obracające się laski popychaczy,bez żadnych szczelinomierzy.
Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Pią 19:25, 09 Maj 2025, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:26, 09 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Wymień laski popychaczy w Dnieprze i zapomnisz o ciągłych regulacjach zaworów. Ja mam przycinane z lasek od Garba 1200.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mural
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:29, 09 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Zajrzałem kamerką do prawego cylindra. Niestety widać z jednej strony na ściance na szerokości około 1cm od dołu do góry rysy. Chyba jakiś pierścień pękł i tak rysuje i dzwoni. Czy mogę rozebrać prawy cylinder i zrobić na nim szlif, a lewy zostawić? Jakieś 1,5 roku robiłem szlif na obu. Po tym małym remoncie zrobiłem około 1100 km. Przed tym remontem też pękł pierścień na prawym cylindrze. Z czym są związane te problemy z prawą stroną, czy chodzi oto słabsze smarowanie po prawej? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:55, 09 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Obstawiam zbyt mały luz na zamku pierścienia. Rozbieraj, może wystarczy poczarować i nie robić szlifu.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
|