Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dolniak 1000cm3
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 13:56, 06 Paź 2009    Temat postu: Dolniak 1000cm3

Trochę z ciekawości, a trochę na prośbę kumpla zaniosłem do jednego fachowca do dorobienia wykorbienia do dolniaka takie, żeby uzyskać skok tłoka 88mm (po zastosowaniu tłoków od, powiedzmy, bisa możnaby zbliżyć się do magicznej bariery "1000" Smile Fachowiec stwierdził, że bez problemu da się to zrobić pod warunkiem posiadania czasu. Czekam na jego wycenę, ale pytanie brzmi: czy taki wał się zmieści w karterze? Może ktoś sprawdzić, bo nie mam na razie jak - przesunięcie korby na stronę wyniesie 5mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:20, 06 Paź 2009    Temat postu:

Patrzyłem, jest tam sporo miejsca, jutro jeszcze się upewnię na drugim silniku, bo cylindry założyłem na składanym obecnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 7:08, 07 Paź 2009    Temat postu:

Jestem ciekawy, ile zaśpiewa za taki gadżet? Kiedyś pytałem w firmie Boxer-Rotor i nie bardzo się za to chcieli brać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 9:11, 07 Paź 2009    Temat postu:

Brzytwa ogólnie rzecz biorąc Boxer-Rotor zlecają wały do robienia na Próchnika u Marka. Przynajmniej tak jakoś było albo jest bo rozmawiałem z Panem Tadeuszem któregoś razu.

Próbowałeś porozmawiać o tym z Markiem Olechowskim z poznania??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 10:14, 07 Paź 2009    Temat postu:

Chyba źle mnie zrozumiałeś - nie chodzi o zregenerowanie wału. Owszem, Jar-Mot regeneruje wały, ale nie wyfrezuje i wytoczy nowych wykorbień - innymi słowami - nie zrobi z kawałka stali nowego wału, a to to tu chodzi. Nawiasem mówiąc, już z nim gadałem w zeszłym roku - owszem, w zamierzchłej przeszłości robił takie tricki, że zmniejszał średnicę czopów, co przesuwało oś obrotu korbowodu, zwiększało skok tłoka i drastycznie osłabiało wał (wystarczał tak na jeden wyścig). Ta droga jest bez sensu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:55, 07 Paź 2009    Temat postu:

Obejrzałem temat i wygląda, że powinien się zmieścić przy powiększeniu go na promieniu o 5 mm. Jednak jest inny problem, którego nie sprawdzę, czy da się go wogóle włożyć do karteru?
Najbliżej wydają się być krzywki rozrządu, nie wiem jak z tuleją cylindra, czy nie będzie o nią zaczepiać ramię korbowodu. Bez dokładnych pomiarów jednak się nie obejdzie...
Kilka zdjęć poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Śro 19:01, 07 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 19:57, 07 Paź 2009    Temat postu:

A to nie są odkuwki? ;P
Były też jakieś takie figle, że do bloku strucla zakładało sie wał emki - piękne niczym motyl i tak samo żyło jeden dzień ^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Czw 6:31, 08 Paź 2009    Temat postu:

Znów wyskoczę pewnie jak "Filip z konopi" Wink ...
Do pomiarów pośrednich wymiarów w miejscach trudnodostępnych stosuję plastelinę. Nic odkrywczego więc taki informacyjny banał do przypomnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 11:23, 08 Paź 2009    Temat postu:

Niebezpieczna metoda. Może zostać w podzespołach bo po plastyczności nie odróżnisz od fabrycznego materiału Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Czw 13:36, 08 Paź 2009    Temat postu:

W Awokach kombinują w ten sposób przy zwiększaniu skoku/pojemności
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdyby link nie wchodził (działy techniczne są zamknięte) to zdjęcia poniżej pokazują o co z grubsza chodzi:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 18:55, 08 Paź 2009    Temat postu:

Tak, jak pisałem - podobno wystarcza to na bardzo krótki czas Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Czw 19:39, 08 Paź 2009    Temat postu:

Ale tu nie są zmniejszone czopy sworznia (a Awoku sworzeń nie jest gładki a stopniowy) tylko czopy o tych samych normalnych średnicach są przesunięte/wykorbione względem osi łożyska czy tam vice-versa. Zmieniony skok i zmieniony korbowód co skutkuje zwiększoną pojemnością.
Wykonanie tego jest naturalnie nieco trudniejsze i pewnie droższe niż w normalnym przypadku. Przy składaniu też trzeba nieco więcej precyzji niż zazwyczaj. Tym bardziej w przypadku dwu i więcej cylindrówek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Czw 21:33, 08 Paź 2009    Temat postu:

ze zdjęć Goberta nie wygląda to wesoło.Na styk mija się oryginał z wałkiem rozrzadu.Ciężka sprawa.Nawet przesunięcie czopu korbowodu może się nie zmieścić,a co dopiero większy cały wał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Pią 15:11, 09 Paź 2009    Temat postu:

Szkic słabej jakości ale mniemam, że rozwieje niejasności:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Pią 15:59, 09 Paź 2009    Temat postu:

W emce to nie zda egzaminu.Za mała jest różnica średnic,a tu chodzi o przesunięcie chociaż 5mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin