Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dniepr Mt9 Renowacja. Remont silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koles89




Dołączył: 17 Maj 2025
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 11:20, 25 Maj 2025    Temat postu: Dniepr Mt9 Renowacja. Remont silnika

Witam wszystkich, niedawno kupiłem Dniepra mt9 do remontu i powoli zaczynam działać. Chciałbym zacząć od remontu silnika dla tego mam kilka pytań. Zaczynam od oddania głowic do remontu, następnie chcę zabrać się za cylindry oraz tłoki. Tutaj zaczynają się moje pytania, planuję zakup tłoków almot ale nie jestem pewien co do pierścieni. Czytałem że almotowskie to straszny badziew czy możecie doradzić jakiej marki najlepiej zakupić pierścienie, wiem że jest wiele tematów z tym związanych ale po ich przeczytaniu dalej nie jestem pewien na co się zdecydować.
Potrzebuję też kilku rad na co dokładnie zwrócić uwagę podczas remontu silnika, po szlifie i dobraniu tłoków z pierścieniami planuję oddać wał korbowy do regeneracji i zastanawiam się które części mieć jeszcze na oku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4148
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 11:28, 25 Maj 2025    Temat postu:

Pierścienie WAZ (Łada), te co dodaje Almot są za dobre i wycierają szybko ruskie cylindry. Najistotniejszy punkt Dniepra to mufa. A dokładnie uszczelnienie przejścia oleju z mufy do wału.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koles89




Dołączył: 17 Maj 2025
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 11:34, 25 Maj 2025    Temat postu:

Czy muszę szukać pierścieni do jakiegoś konkretnego modelu Łady?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:38, 26 Maj 2025    Temat postu:

Mam Mt9 na co zwrócić uwagę. Wałek rozrządu który na dzień dzisiejszy najlepiej kupić od świątek lub swój pomierzyć ewentualnie szlifować. Pompa oleju to ważny również punkt który najlepiej dać wydajniejszą. Zrobić odmę która pewnie ma luz. Popychacze zaworów czy nie są już wyrobione oddać do szlifu laski popychaczy czy są proste. Klawiatura również czy nie jest nadmiernie wyrobioną cylindry i pierścienie to najmniejszy problem w tym motocyklu bez całości nawet mając kompresję lubi się to Poprostu psuć. Gaźniki najlepiej Pz30 zapłon Sovek jak masz pierwsza Mt9 to przyspieszać zapłonu linka. Prądnica do przejrzenia czy po rozgrzaniu nie traci ładowania silnik napewno dużo lepszy niż nowsze dniepry ale im bardziej się przyłożysz i zrobisz tym więcej się pocieszyć można i mniej na wkurwiac niestety to dalej Ruskie i chodź wsadzisz worek pieniędzy jak byś nie robił co byś nie robił to i tak się poprostu popsuję. W dzisiejszych czasach i chore ceny za usługi lepiej wyjdzie wsadzić silnik z bmw r80 plus flansze połączyć ze skrzynią Ruska. Pamiętaj że im mniej Ruska w Rusku tym lepiej. Uszczelniacze Ruskie omijaj szerokim łukiem bo to najgorszy współczesny badziew na rynku. 2 sprzedawcy określający orginał CCCP to większość części poprostu odpady nie trzymające żadnych wymiarów. Ważne jest zachowanie większego luzu pasowania tłoków bo przy złej regulacji ganzikow lub ich braku ten silnik poprostu się zatrze bo ktoś mądry powie że u niego pasowanie na 4 setki działa. Pierścienie Almot fakt były kiedyś ciulowe bo po 2000 tys km Pratycznie nie istniały dlatego były montowane Łódź Prima które według wielu osób są poprostu słusznym wyborem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4148
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:07, 26 Maj 2025    Temat postu:

Pz30 są za małe, nie będzie wysokich obrotów i pełnej mocy. Ruskie laski popychaczy należy wyrzucić, a nie szlifować.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:37, 26 Maj 2025    Temat postu:

Mówiłem o popychaczach przepraszam źle określiłem szlifować a laski oczywiście wywalić. Najlepsze z VW Garbus z nałożonymi końcówkami. Chodź widziałem na forum ktoś montował Dollerto wydatek spory ale opinie osobiście Brak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4148
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:48, 26 Maj 2025    Temat postu:

Od Garba, trzeba skrócić. Końcówki mam VW wbijane w rurki lasek popychaczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koles89




Dołączył: 17 Maj 2025
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 21:50, 26 Maj 2025    Temat postu:

Jakiego rodzaju wydajniejszą pompę masz na myśli Wasyl? Nic nie mogę znaleźć konkretnego na ten temat. Jeśli chodzi o wałek rozrządu to planuję kupić od Świątka dla świętego spokoju, podobno są dobrej jakości. Myślę że może uda mi się zacząć rozbierać przy weekendzie bo w tygodniu brak czasu. Wtedy będę na bieżąco mógł ocenić jak wszystko wygląda w środku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4148
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:35, 26 Maj 2025    Temat postu:

Nic nie kupuj, zacznij od oceny tego co jest. Są dorabiane pompy powiększone o większej wydajności, wysokość zębatek zwiększona z 6 mm do 16 mm. O ile układ smarowania jest sprawny to takie pompy stanowią jedynie całkowicie zbędny wydatek i to spory.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:02, 15 Wrz 2025    Temat postu:

Koles89 Jak dobrze ogarniesz panewkę przenoszącą olej z podpory wału na wał korbowy to żadna powiększona pompa nie jest potrzebna, ale krytyczna jest filtracja oleju, tu na tym bym się skupił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sztandar




Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 135
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 6:40, 17 Wrz 2025    Temat postu:

Dokładnie, uszczelnienie między blokiem a wałem to podstawa, jak dobrze ogarniesz to ciśnienie na oryginalniej pompie będzie git.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin