Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cewka do 12V instalacji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilku




Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 17:06, 10 Mar 2014    Temat postu: Cewka do 12V instalacji

Zastanawiam się czy stosować maluchową cewkę czy wziąć coś droższego z jakiegoś motocycka. Pojawił się ostatnio problem z dostępnością maluchowych i przestają być tanie. Jak to wygląda od strony eksploatacyjnej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 18:37, 10 Mar 2014    Temat postu:

Biazet 101 pojawia się nawet po 25pln na alle - kupiłem 3szt w cenach 25-40. Śledź uważnie, a znajdziesz i Ty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 22:38, 10 Mar 2014    Temat postu:

Ja kupuje po 5 zl Smile)) i mam tego cale pudelko:)) hahaha ale tylko jedna zelmota 3 ohmy mi sie udalo dostac:)))
Powrót do góry
Wilku




Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 11:30, 11 Mar 2014    Temat postu:

To jeszcze w kwestii tej oporności... Czytałem kilka wątków i jednym palą się styki innym nie. Więcej gadania niż konkretów. Najczęściej brakuje informacji na ten temat u samych sprzedawców. Nawet w sklepach stacjonarnych nie bardzo wiedzą co z tego opakowania przeczytać... Jak to jest z tym w końcu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:00, 11 Mar 2014    Temat postu:

Na cewce jest napisane jaki ma być oporniki, i taki ma być jak jest napisane! Koniec tematu. Jedyny wyjątek gdzie nie daje się opornika to cewka 12V a instalacja 6V.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kufel1233




Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 3:44, 16 Mar 2014    Temat postu:

Witam. Ja latam na zelmocie i jest ok. Zelmot powinien mieć opornik 1,7 ohma do instalacji 12v. Bez tego opornika jeździłem i jest wszystko ok. Jednak nie którzy przestrzegają przed takimi praktykami bo podobno cewka może się przegrzać i uszkodzć. Mimo to ja przegrzewania się nie stwierdziłem. Osobiście nie mam doświadczenia z innymi cewkami, ale mój kolega jeździ na cewie od cieniasa i też chwali. Tylko ta od cc nie mieści się pod dekiel w uralu a wygląda brzydko więc polecam butelkę zelmota, za to do dniepra jest ok bo mieści się pod deklem. Chyba nie ma co kombinować ja ostatnio też kupiłem zelmota za 25zł ale faktycznie na aukcjach w internecie są drogie a na szrotach coraz ciężej o nią.

Ostatnio zmieniony przez kufel1233 dnia Nie 4:03, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 11:10, 16 Mar 2014    Temat postu:

Bez opornika płynie spory prąd. Wypala styki przerywacza. W wypadku pozostawienia motocykla z włączonym zapłonem w momencie kiedy styki przerywacza są zwarte może spłonąć instalacja > motocykl. Spalenie samej cewki w takim wypadku to najmniejszy problem.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kufel1233




Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 18:03, 16 Mar 2014    Temat postu:

No właśnie o tym też słyszałem, że styki mogą się przypalić. W każdym razie nic takiego się nie stało a później założyłem opornik i w sumie nic się nie zmieniło. W maluchu z tego co wiem to nie było opornika jako takiego tylko był kabel o zwiększonej rezystancji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Nie 18:54, 16 Mar 2014    Temat postu:

kufel1233 napisał:
No właśnie o tym też słyszałem, że styki mogą się przypalić. W każdym razie nic takiego się nie stało a później założyłem opornik i w sumie nic się nie zmieniło. W maluchu z tego co wiem to nie było opornika jako takiego tylko był kabel o zwiększonej rezystancji.


Kabel zastepował opornik....a jesli jezdziles bez tego kabla to cewka sie pomalu wypalała...iskra robila sie coraz słabsza , kaszlak coraz gorzej odpalał az w koncu nie odpalał....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin