Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zdrastwujtie z Poznania
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 11:22, 08 Sie 2019    Temat postu: Zdrastwujtie z Poznania

Witam serdecznie wszystkich towariszczi na tym forum!

Wróciłem po latach do zabawy z motocyklami, udało mi się wejść w posiadanie M-72M z 1960r. Kupiony od Roberta z Mogilna.
Blacharsko moim zdaniem jest ok, jak to do renowacji. Silnik do całkowitego remontu.
Nie jestem ekspertem (jak na razie) co do oryginalności sprzętu, ale na razie wychwyciłem nieoryginalną kierownicę, lampę, gaźniki.
Co ciekawe numery silnika i skrzyni zgodne z dokumentami z fabryki więc nie jest najgorzej.


**********************************************************
forum nie pozwala mi dodać linku do zdjęcia - jak to obejść na szybko?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 12:03, 08 Sie 2019    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 15:42, 09 Sie 2019    Temat postu:

Piękna szkarada Smile
Też jestem z Poznania. Także trochę mogę Ci pomóc - najwięcej mam do powiedzenia o skrzyniach, ale po gębie dostałem już przy wszystkim w M72 Smile więc trochę wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pon 7:23, 12 Sie 2019    Temat postu:

Hejka, jak dojdę do skrzyni to myślę, że się odezwę a może i podjadę do Ciebie z czymś mocniejszym abyś zerknął na moje ustrojstwo. Wink

Co do "szkarady" to właśnie próbuję dociec czy na pewno koła są oryginalne ponieważ niby m72m miało inne bębny a u mnie falbana. Kolorystycznie (oryginalny lakier pod spodem) pasuje do reszty więc sam nie wiem co te ruskie tam odwaliły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 8:02, 12 Sie 2019    Temat postu:

Sprawdź jakie masz łożyska w tych kołach. 6204 to Ural , a 6305 i wyciągana tuleja redukcyjna w stronę zabieraka to Ema.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pon 10:23, 12 Sie 2019    Temat postu:

Zdaje się będą te większe 6305. Przy sobie mam tylko taką fotkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 12:40, 16 Sie 2019    Temat postu:

Chłopie! Zanim Ty dojdziesz do skrzyni to już będziesz w psychiatryku Smile
Co do elementów nie eMkowskich to na tyle ile ja coś kojarzę:
- Lampa, ramka, licznik
- Zbiornik paliwa
- Korek zbiornika paliwa
- "Układ wydechowy" Smile
- Kierownica z osprzętem (klamki, dźwignia przyspieszacza, rolgaz)
- Gaźniki i "doloty" powietrza zaadaptowane z rury od pralki
- Zapewne koła jak wypatrzył Wojtek i to pikuś - ważne jak wygląda tarcza zabieraka
A nie widać drugiej strony, stawiam, że obudowa przekładni też jakaś kombinowana.
Co do blacharki to jak rozbierzesz zawsze coś odkryjesz, ale jak masz spawarkę to sobie poradzisz. Lakier położony fachowo po wszystkim więc na pewno w jakąś pogodną, bezchmurną, zimową noc Ukrainiec postanowił, że "pokrasi" maszynę na błękit przypominający mu wakacje na Krymie...

Daj znać bo mam trochę części - już zregenerowanych więc może się jakoś dogadamy, a zaoszczędzisz sobie trochę roboty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Sob 21:23, 17 Sie 2019    Temat postu:

Hejka, z tym psychiatrykiem to masz rację Very Happy
Trochę już w wolnych chwilach rozebrałem stwora, zostały mi suwaki i przód, muszę popatrzeć na plany jak to ugryźć. Rama jest ok, do wyklepania przedni i tylny błotnik więc to duperele. Lampa przednia z zegarem do zakupu, tylna z reszta też. Będzie boleć.
wydech i kierownicę wezmę od Hartmanna z Łomianek. Klamki kiery widziałem fajne nierdzewne (niby niemieckie) ale coś mi si wydaje drogo.

Bak wydaje mi się oryginalny.

Z silnikiem gorzej niż się wydawało. Cylindry do roboty, wiadomo ale prawy ma ułamany kawałek żeberka od spodu, tłoki założone były jakieś dziwne. Oznaczenie "MOT", w środku napis TŁOK. Oba cylindry wyglądają nominalne ale w prawym tłok miał napis "0,20", na lewym N. Nie czaje o co chodzi. Ale mniejsza o cylindry - roztoczy się na nadwymiar, prowadnice zaworowe 9,2 i będzie git. Wał rozpier.... ny w 3 d... ale to nic, wiedziałem, że do regeneracji ale gorzej, że rozwalona przednia podpora łożyska. Po zdjęciu obudowy rozrządu wyleciały śrubki, oprawa łożyska zmasakrowana, karter ma teraz owalny otwór o średnicy około 78 mm. Zależy mi na tym konkretnym karterze bo numerki się zgadzają więc zagrycha. Mam frezarkę, cnc też się znajdzie tylko jak to wyosiować? Względem rowka kanału olejowego w tym miejscu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek1953




Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Sob 22:16, 17 Sie 2019    Temat postu:

Witam no i ci nienudzi ciśię chociaż??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 23:53, 17 Sie 2019    Temat postu:

Czyli norma!
Wał zrobi Ci Marek Mostowy (gdzieś na Świerczewie) .
Z tłokami są różne szkoły ale uważam, że Almot do ruska w zupełności dają radę.
Co do kierownicy to znajdziesz oryginał, klamki też można jeszcze trafić regeneracja jest prosta.
Suwaki trudno się rozbiera ale się da. Namocz je w ropie a albo daj jakiegoś WD40 na sprężynę a później wał młotkiem w koniec sprężyny. Na dole w szklance jest do tego dziurka a jak nie ma to zrób. Zresztą szklanki nie ma co żałować, wymienisz na nowe.
Przód to samo - ropa albo WDpodobny szajs i młot Smile


Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Sob 23:53, 17 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Nie 7:19, 18 Sie 2019    Temat postu:

Hejka
Tak na prawdę to martwię się tylko tym blokiem. Resztę można naprawić lub wymienić. Z suwaka wypiłem te grzybki i napsikałem wd. To tam siedzi tylko na wcisk?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek1953




Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Nie 9:07, 18 Sie 2019    Temat postu:

Witam Stary jak to mówio Człowiek zrobi Człowieka to i dasz radę i ogarniesz te swoje wymarzone Moto Wiara czyni Cuda
Powrót do góry
Zobacz profil autora
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Nie 9:28, 18 Sie 2019    Temat postu:

Przy ruskich sprzętach wiara jest bardzo ważna. He he.
Edit. Wstępnie zmierzyłem i dziura bo już nie otwór w bloku ma co najmniej 78.5 w poziomie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez los_sandalos dnia Nie 10:53, 18 Sie 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 8:07, 19 Sie 2019    Temat postu:

Blok wyosiujesz i naprawisz u Pawła w Grudziądzu (M72 Russian Morotbikes)
Zrobisz też u Niego tulejowanie pod normalne tłoki (126p lub Almot), zregenerujesz wał
Jak masz FB to popatrz na zamieszczone filmy i zdjęcia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 12:32, 19 Sie 2019    Temat postu:

To Prawda - Paweł robi to zdecydowanie za dobrze jak na ruska Smile.
Czasami oglądam sobie te jego filmiki i zazdroszczę mu talentu, warsztatu, umiejętności i jak mu to pięknie wychodzi... To aż szkoda zakładać tylko postawić w gablotce i podziwiać...
Ale termin może być odległy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin