Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witam z Wroclawia
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kapik




Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Pon 20:39, 02 Wrz 2019    Temat postu: Witam z Wroclawia

Witam bardzo mnie interesuje klasyka tych motocykli mam zamiar kupic m72 z wczesnych lat produkcji do odrestaurowania pozdrawiam

Ostatnio zmieniony przez kapik dnia Pon 20:39, 02 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2739
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 7:24, 03 Wrz 2019    Temat postu:

Cześć, plan jest super i życzę aby marzenie się spełniło.
Niedawno była rama wojenna z karterem silnika za ok 12 tyś pln
Myślę że na dziś w okolicach 25tyś (do remontu) jest realna szansa coś skompletować.
Jednak ceny idą ostro w górę z roku na rok.


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Wto 7:24, 03 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 9:22, 03 Wrz 2019    Temat postu:

Dziwny wybór, za takie pieniądze które trzeba położyć za M72 z początku produkcji jest na prawdę spory wybór weteranów. Za 25 tyś można kupić starsze ciekawsze i ładniejsze motocykle, zwłaszcza do odbudowy. Ale OK, każdy ma swojego zajoba. Powodzenia!
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2739
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 9:40, 03 Wrz 2019    Temat postu:

Również tak uważam i dlatego szukam 351 OSL Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:18, 04 Wrz 2019    Temat postu:

Atrakcyjność weterana to oczywiście rzecz gustu ale o jego walorach użytkowych można juz dyskutować bez względu na estetykę czy atrakcyjność. M72 bazuje na konstrukcji BMW z początku lat 30tych która praktycznie była w produkcji do końca lat 60tych, wprawdzie tylne zawieszenie ulegało modyfikacjom począwszy od sztywnego w R5 i R6 a skończywszy na wahaczowym w R50/2 i R60/2 ale poza tym rama bez zmian. W taką konstrukcję montowano górno i dolno zaworowe silniki od 500 do 750 cm3 (w CCCP M72-750cm3, M61-650cm3) Dzisiaj za takie BMW do remontu trzeba dać min. 6-7 tys eur gdy za m72 do roboty damy 6-7 tys zl - to spora różnica w cenie, natomiast niewielka w walorach uzytkowych. Moc silnika, prowadzenie, prędkość, przyspieszenie itp. są porównywalne - może za wyjątkiem tych silników wysokobrotowych które BMW sprężało powyżej 7x i znacznie szybciej sie kręciły. Do tego możliwość doczepienia wózka dostępnego w przystępnej cenie, wraz z gamą dostępnych napędów powoduje ze M72 nie ma konkurencji jeśli porównywać walory użytkowe weterana w stosunku do jego ceny. O wyborze akcesoriów dla wózka to pewnie osoby temat. To samo jeśli chodzi o części i obsługę motocykla - dostęp i prostota obsługi na 5+. Zarówno przed wojną jak i po wojnie konstrukcje BMW nie miały sobie równych - zresztą z graczy z tamtych lat to w zasadzie mało kto pozostał a BMW nie tylko nie zaprzestało produkcji motocykli, ale dalej klepie ten sam układ konstrukcji silnika wraz z przeniesieniem napędu - nie ze względu na tradycje ale ze względu na walory użytkowe.
Inną sprawą jest to czy to ktoś chce dostać 25 tys zl za kpl starej emki z początku produkcji czy tyle chce dać Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2739
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 20:38, 04 Wrz 2019    Temat postu:

Na pw poproszę zdjęcia oryginalnej M-72 do remontu i numer konta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:30, 04 Wrz 2019    Temat postu:

M 72 i R 60 są podobne, coś jak muł do rumak. Proponuję więcej jazdy a mniej internetów. Jeździłem R 60 i jest to porównywalne do współczesnych motocykli. Dodatkowo nie wytrzymałem i z mojego M 72 wyrzuciłem dolny silnik.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:20, 04 Wrz 2019    Temat postu:

Wybór silników beemki miały większy niż IMZ. M72 należałoby porównać do R6, R61, R71 a M61 do R60. Tutaj już takiej przepaści nie ma. Troche inne fazy rozrządu zamulają M61 ale odpiąć kosz, dyfer 10 i strach jest odkręcić gaz do pełna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:45, 04 Wrz 2019    Temat postu:

rohhor napisał:
ale odpiąć kosz, dyfer 10 i strach jest odkręcić gaz do pełna.


To prawda, bo brak zawieszeń, hamulców, świateł. Po prostu przepaść.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:43, 05 Wrz 2019    Temat postu:

Tak zdecydowanie bez tego strach jeszcze większy, warto wyposażyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2739
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 9:22, 05 Wrz 2019    Temat postu:

@rohror, ponawiam - kupię w oryginale M-72 do remontu za 6-7k pln
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:27, 05 Wrz 2019    Temat postu:

Faktycznie nie nadmieniłem że podane kwoty nie dotyczą m72 z początku produkcji ani tym bardziej bmw z lat 30tych - są to realne ceny tych motocykli z 50tych lat - różnicy w prowadzeniu tych sprzed wojny i z 50tych lat brak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:46, 05 Wrz 2019    Temat postu:

rohhor napisał:
różnicy w prowadzeniu tych sprzed wojny i z 50tych lat brak.


Jak dla kogo, Sokołem 1000 nie potrafiłem ruszyć, udało się za czwartym czy piątym podejściem, NSU 350 nie mogłem nawet odpalić, chciało mi nogę urwać. Z motocyklami z lat 50-tych jakoś nigdy problemów takich nie miałem. Straszliwa ciekawość mnie zżera czym to Kolega jeździł ze tak autorytatywnie wyraża taką opinię.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:17, 05 Wrz 2019    Temat postu:

NSU 500 i 251, osiołek sztywno zawieszony i na suwakach. Kilka innych mniej znaczących. Można mówić o przepaści między M61 a NSU 500 a miałem powojennego na widełkach. BMW wiadomo cena i legenda robią swoje - ale nie wgłębiając się w różnice w detalach i w jakości, użytkowość obu IMZ jest wysoka jak na tamte czasy - produkowane w zaprzęgach z ciężkim wojskowym koszem są toporne ale w wersji solo to już niezłe motocykle
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:36, 05 Wrz 2019    Temat postu:

Porównaj sztywnego Osła z AVO Sportem, może pojmiesz te 20 lat różnicy.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin