Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witam z Wroclawia
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:03, 07 Wrz 2019    Temat postu:

W konstrukcji 1:1 jak emkowa, BMW przez 20 lat umieszczało 3-4 silniki nieznacznie różniące się pojemnością i mocą (dolniaki krócej). Jeśli weźmie się pod uwagę R5 i R6 które różnią się tylko tym że tylne koło mają sztywno zawieszone jest to już 30 lat, modele na wahaczu to jest to już 40 lat. Przed wojną były tak nowoczesne, że jeszcze sporo lat po wojnie tkwiły w tej samej konstrukcji zamieniając jedynie suwaki na wahacz i coraz bardziej sprężając silniki. Kupując emkę lub m61 (niekoniecznie z tzw. początku produkcji Wink )mamy motocykl użytkowy porównywalny do BMW z tamtych lat tyle że za kilka tysięcy złotych. AWO i osiołek nic do tego nie mają. Największą różnicą jest cena i to że nie jest to BMW - użytkowo porównywalnie. To tak odnośnie „klasyki” radzieckich motocykli i ich walorów użytkowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:13, 07 Wrz 2019    Temat postu: Re: Witam z Wroclawia

kapik napisał:
Witam bardzo mnie interesuje klasyka tych motocykli mam zamiar kupic m72 z wczesnych lat produkcji do odrestaurowania pozdrawiam


Czołem, nie wychwyciłem tych "wczesnych" lat produkcji - jeśli masz na myśli oryginał a nie tylko sam wygląd z tych lat to sprawa jest trudna gdyż sporo replik i ucharakteryzowanych części jest na rynku - może nie jest tak źle jak z YETI o którym wszyscy mówią ale nikt go nie widział ale jednak rzadko dostępne i trudne do weryfikacji czy oryginał czy nie. Z drugiej strony dostępność fajnych replik jest tak spora i cenowo przystępna że możesz zrobić sobie wdłg. własnego uznania na lata 40te, wczesne pięćdziesiąte i którekolwiek chcesz, z budową repliki BMW włącznie. A wszystko to za nieporównywalnie mniejsze pieniądze niż oryginalne BMW z tamtych lat Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:27, 07 Wrz 2019    Temat postu:

VLA składana z współcześnie produkowanych części wychodzi około 35 000 zł. Składać można wiele pojazdów, tylko ni jak ma się to do odbudowy oryginału.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 588
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 0:09, 09 Wrz 2019    Temat postu:

A jakie motocykle zrobiłeś do tej pory?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2739
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 7:36, 09 Wrz 2019    Temat postu:

marcello napisał:
A jakie motocykle zrobiłeś do tej pory?


No weź...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 588
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 2:43, 12 Wrz 2019    Temat postu:

uwiódł mnie tym stwierdzeniem: "[...] mamy motocykl użytkowy porównywalny do BMW z tamtych lat tyle że za kilka tysięcy złotych." Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:19, 12 Wrz 2019    Temat postu:

Za kilka tys zł mamy bazę za jaką trzeba zapłacic min. 5 razy tyle jeśli jest to BMW - walory użytkowe podobne. Nie złapałem że to do mnie - rozumiem że pytasz o to jakie rozkręciłem co do śrubki i z powrotem - niewiele - WMFke i 2 emki, aktualnie dłubię przy trzeciej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 21:56, 12 Wrz 2019    Temat postu:

Jeżeli walory użytkowe Emy i R60 są podobne to proponuje zmienić dilera. Jeszcze co do walorów użytkowych, to WFM przebiegi międzyremontowe robi w granicach 25-30 tyś km, w Ruskach zwykle tyle się nie udaje.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:35, 12 Wrz 2019    Temat postu:

Trafniej porównać do M61 - to dalej ta sama konstrukcja co M72 tylko silnik górnozaworowy - osiągi porównywalne do R60 - ten ma taki sam silnik co R66 sprzed wojny i R67 powojenny a w R60 dalej tkwi ten sam motor - tyle że chyba jest juz wahacz z przodu i z tylu to może na R67 i pochodnych trzeba się zatrzymać, jakość i przebiegi to już inna bajka - mówiłem o walorach jezdnych za 6 tys vs. za 30 tys
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 7:30, 13 Wrz 2019    Temat postu:

Nie, cały czas mówiłeś o walorach użytkowych. Co do jezdnych to geometria motocykla jest mocno zmieniona, sposób i staranność wykonania z goła odmienny, podobnie zastosowane materiały. Dzięki czemu są dobrze działające hamulce, zawieszenia, silniki, przekładnie, itp. Komfort jazdy, osiągi, sposób prowadzenia jak i trwałość są nieporównywalne. Sprzedaj te trzy Emy, kup BMW to zrozumiesz na czym polega różnica i z czego wynika cena.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:36, 13 Wrz 2019    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
geometria motocykla jest mocno zmieniona
Wojtek

Trudno podważać inną jakość, staranność i materiały ale co tam jest tak mocno zmienione w geometrii? Przecież rama i zawieszenie jest 1:1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin