Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witajcie!
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszy




Dołączył: 17 Mar 2021
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miechów

PostWysłany: Śro 10:14, 17 Mar 2021    Temat postu: Witajcie!

Cześć, nazywam się Rafał i planuję zakup ruska. Z motocyklami mam do czynienia od niepamiętnych lat a obecnie kończę remont mojej dekawki SB500.
Przyznam się szczerze, że ruski omijałem szerokim łukiem i pewnie tak by zostało gdyby nie to, że jakiś czas temu bardzo wpadły mi w oko saharynki. Niestety ich dostępność i ceny szybko sprowadziły mnie na ziemię a tam zastałem ruskie sprzęty Smile
Im więcej czytam o rosyjskich maszynach, im więcej oglądam filmików z napraw, im więcej słyszę o "legendarnej niezawodności" tych maszyn tym bardziej dochodzę do wniosku, że to jest to.
Uwielbiam grzebać i naprawiać, mam podstawowe maszyny i narzędzia (tokarka, frezarka, itp) i jakąś tam wiedzę. Planuję kupić K750 do remontu koniecznie z papierami pozwalającymi zarejestrować moto. Nie zależy mi zbytnio na 100% oryginalności ale chciałbym nabyć coś "uczciwego" żeby chociaż co drugi gwint nie był zerwany.
Będę miał wiele pytań, sporo rzeczy już znalazłem:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 11:04, 17 Mar 2021    Temat postu:

Przemyśl to jeszcze, Ruski to zdecydowanie nie Saharynki, brak jakichkolwiek punktów wspólnych. Jedyną rzeczą jaką da się zrobić w celu upodobnienia to pomalować taką samą farbą, co jednak nie ma wpływu na walory użytkowe. Dodatkowo Kaczka jest równie paskudna co starsze Dniepry, a te ostatnie są zdecydowanie tańsze. Najładniejsze Ruski są te najbliższe pierwowzoru BMW, czyli Emy i starsze Urale. Tak wiem o gustach się nie dyskutuje.
Wojtek

PS
Zapytaj tu za nim kupisz, dowiesz się przynajmniej co tak na prawdę kupujesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leszy




Dołączył: 17 Mar 2021
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miechów

PostWysłany: Śro 11:55, 17 Mar 2021    Temat postu:

Tak naprawdę to Saharynki były początkiem mojego zainteresowania starszymi ciężkimi motocyklami. Oczywiście Ruski to nie to samo, i nawet nie planuję upodabniać Ruska do Saharynki. Rusek to Rusek, inna materia Smile
Jeśli trafi się jakaś Emka to oczywiście nie pogardzę ale widzę, że K750tek jest sporo na rynku a ceny nie jakieś zaporowe. Co do samego kupna to jeszcze mam sporo czasu. Muszę dokończyć kilka projektów zanim wezmę na warsztat coś następnego. Realnie dopiero w połowie tego roku mógłbym ruszyć następny temat więc teraz wykorzystuję czas na zgłębianie tajników ruskiej technologii.
Kolego @Cyrograf15, widzę, że jesteś z Krakowa. Kojarzysz może czy w okolicach są jacyś handlarze co ściągają ten sprzęt zza wschodniej granicy? Czy może nie tędy droga jeśli chodzi o zakup?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 13:10, 17 Mar 2021    Temat postu:

W Krakowie jest Janka która ma części do Rusków, w normalnych cenach i na półce. W całe motocykle się nie bawi. Handlarza co ściąga nie ma. Kaczek jest faktycznie dużo w ogłoszeniach, jednak w większości są to Dniepry, a właściwie składaki tego co w ręce wpadło i akurat leżało za stodołą. Prawdziwej Kaczki bardzo dawno nie widziałem. Jak co znajdziesz to zamieść zdjęcia przed kupnem, jest tu kilka osób które są w stanie rozpoznać z czego to poskładane.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zły Porucznik




Dołączył: 10 Lip 2020
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:30, 17 Mar 2021    Temat postu:

Siemka. Fajnie, że jeszcze jeden sprzęt będzie w okolicach KRK. Pozdro i nie zniechęcaj się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowy12345




Dołączył: 10 Lip 2019
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Śro 18:32, 17 Mar 2021    Temat postu:

Powitać. Najtrudniejszy pierwszy krok Smile Potem juz z gorki

Ostatnio zmieniony przez nowy12345 dnia Śro 18:33, 17 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Śro 19:38, 17 Mar 2021    Temat postu:

cześć, to według mnie jak chcesz coś w czym można pogrzebać jak w weteranie, do tego fajnie wygląda i co najważniejsze - jedzie, to Ural M61 lub M62. W Mogilnie kupisz za 7-8 klocków, i będziesz miał radochy co nie miara. Materiałówka tych maszyn zacna, rozwiązania jak w BMW, i na prawdę się odpycha jak trzeba. 90kmh z wozem to nie jest jakaś abstrakcja. Kaśki fajne ale to dolniak, czyli przy dzisiejszych prędkościach na drogach - permanentnie przegrzany piec, to nie są prędkości na dolniaka. Nowsze Dniepry niestety obrażają jakością i materiałówką każdego średnio ogarniętego mechanika. No chyba że wymienisz wszystko absolutnie. Ale szkoda życia. Ja bym celował w M61-62
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowy12345




Dołączył: 10 Lip 2019
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Śro 21:32, 17 Mar 2021    Temat postu:

A ja bym szedl we wczesne k750 na wahaczu albo M72 jesli budzet pozwoli. Dolniakiem tez sie fajnie jezdzi i sprawia wystarczająco duzo frajdy. Kolega niech po prostu zobaczy co mu bardziej lezy, a reszta przyjdzie w trakcie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:04, 17 Mar 2021    Temat postu:

Jak to ma być do jazdy to musi być górny silnik. Sam wyrzuciłem dolniaka z mojej Emy i wstawiłem górnego Dniepra. Prędkość podróżna musi być taka aby tiry na wiejskich drogach nie wyprzedzały. Chyba że lubisz skakać po rowach i mostkach z prędkością 60 km/h.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:31, 17 Mar 2021    Temat postu:

Też dorzucę 3 grosze: dolny silnik zdecydowanie mniejszy koszt remontu - głównie chodzi o głowice górniaka - sporo kasy kosztuje zrobić to dobrze, w dolniaku odpada robienie głowic. Dolny silnik zdecydowanie jest mocniejszy przy niższych obrotach co ma znaczenie przy zaprzęgu - przy solówce żadne. Do solówki faktycznie super na górnym. Z zaprzęgiem na dłuższe trasy gdzie można gonić 90/100km/h w miarę jednostajnie to pewnie i górny lepszy ale to by trzeba autostradami jeździć i nie mieć stracha - to jest 500kg z bębnowym/półbębnowym hamulcem na 2 max. 3 koła…
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 0:10, 18 Mar 2021    Temat postu:

To coś nowego z tymi głowicami. Ostatnio robiłem do Dniepra za 400 zł z zaworami od Parandowskich i do dolniaka, cylindry 1300 zł + zawory nadwymiarowe 400 zł + robota 480 zł. Gdyby nawet udało się uniknąć kupowania cylidrów to i tak jest 2 x drożej.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sztandar




Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:18, 18 Mar 2021    Temat postu:

Popieram naprawa dolniaka 2xdroższa, z wałem kupa roboty, ale przecież nie oto tu chodzi ile co, tylko ma być tak jak ci się podoba. Pozdrawiam i życzę wytrwałości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leszy




Dołączył: 17 Mar 2021
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miechów

PostWysłany: Czw 7:59, 18 Mar 2021    Temat postu:

Dzięki koledzy za przywitanie i cenne rady.

W sumie to nie napisałem o tym jak bym chciał użytkować moto po naprawie/remoncie Neutral
Głównie lekki off (polne drogi, ścieżki, trochę błota jak to na takich drogach) i nieśpieszne przemieszczanie się, taka emerycka turystyka, podskoczyć gdzieś na zlot itp. Oczywiście z zaprzęgiem i być może pasażerką. Autostrad będę zdecydowanie unikał, do tego mam FJR 1300 Very Happy

Co do pieca to się trochę nad tym zastanawiałem. Pierwsze o czym myślałem to przeszczep od bawary. Ale sporo kombinacji, trzeba coś konkretnego kupić, ponoć napędy nie wytrzymują itp. Więc zostały albo dolniaki albo górnozaworowce. Skłaniam się ku dolniakowi bo 1) większy moment na dole i w terenie powinno się to lepiej spisywać 2) co do kosztu remontu to nie mam żadnego porównania ale dolniak wydaje się być łatwy w remoncie. Chociaż jego wady też nie pozostają bez znaczenia...
Natomiast nie mówię, że jeśli kupię maszynę z dolniakiem to nie wywalę go po jakimś czasie jak to zrobił kolega Cyrograf15. Teraz chciałbym się skupić na bazie czyli K750 a jeśli szczęście dopisze to może M72.

Kolego Sztandar, napisałeś, że w dolniaku z wałem kupę roboty. A np. w górnym od Dniepra nie będzie tak samo? Wały nie są identyczne? Pytam bo właśnie najbardziej obawiam się regeneracji wału, mało kto to robi już nie mówiąc o tym żeby było dobrze zrobione.

I jeszcze jedno pytanko, kolega szable wspominał o motocyklach z Mogilna (www-motobazar-prl-pl ?). Macie jakieś doświadczenia z tym sprzedającym? Wygląda na to, że jak się tam pojedzie to się z czymś wróci...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 9:29, 18 Mar 2021    Temat postu:

wał w dolniaku i w Uralu to ta sama konstrukcja technicznie, (różnią się skokiem) regeneruje to po mistrzowsku Marek Olachowski z Poznania (firma Dor-Mar) koszt jakieś 600PLN. Wał Dniepra to inna konstrukcja, korby na panewkach, czopy główne na łożyskach tocznych. W założeniu fajnie to pomyślane, ale tak jak pisałem, wykonany z hartowanego kociego gówna. W Mogilnie masz dwóch sprzedających, obaj nie mają negatywnych opinii, i zawsze jest tam dużo ciekawych okazów, sam wziąłem nie dawno M61 z Mogilna. Wszystko było jak najbardziej OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek1953




Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Czw 9:43, 18 Mar 2021    Temat postu:

Witaj na Sowieto Moto Szlaku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin