Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witajcie!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:55, 18 Mar 2021    Temat postu:

Te 10-12 koni pomiędzy dolnym a górnym na prawdę robi różnicę. Kaczki i Dniepry moim zdaniem maja paskudne obłe błotniki. I nieotwierany bagażnik wózka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:57, 18 Mar 2021    Temat postu:

Sztandar napisał:
Popieram naprawa dolniaka 2xdroższa, z wałem kupa roboty, ale przecież nie oto tu chodzi ile co, tylko ma być tak jak ci się podoba. Pozdrawiam i życzę wytrwałości.


jak ma być 2x droższa jeśli odpada robienie głowic???? głowice to nie tylko zawory, ale i prowadnice i koniki i stety niestety to kosztuje trochę więcej niż 4 zawory do dolniaka, choćby i te po 400....przerobiłem to w praktyce i nie jest to 400 zł, chyba że za jedną głowicę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 11:26, 18 Mar 2021    Temat postu:

W górnym silniku wymienia się typowe prowadnice i gniazda, w dolnym są to elementy nie wymienne i wymienia się cylindry. 400 zł płaciłem za 2 głowice, bez koników. W konikach sam zmieniłem tulejki brązowe, nie pamiętam dokładnie ale jakieś 10 czy 12 zł płaciłem za tulejkę, czyli nie całe 50 zł.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:55, 18 Mar 2021    Temat postu:

Nie wymieniałem dotąd cylindrów - dawałem nadwymiarowe zawory i tyle - zlecałem szlifowanie prowadnic, zaworów i gniazd u ślusarza. Ale można faktycznie kupić nowe cylindry. Tak jak można i kupić nowe kompletne głowice do górniaka, zawsze można drożej….i zawsze będzie taniej przy dolniaku, czemu? bo odpada koszt robienia głowic. W dolniaku ich się nie robi. wiadomo z jakiego względu. a to że zrobiłeś dolniaka drogo bo sobie nowe cylindry sprawiłeś a w górnym użyłeś starych, a koniki sam sobie robiłeś po taniości to tylko Twoja zasługa, więc należą się gratuluje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:59, 18 Mar 2021    Temat postu:

Zawory w dolniaku były utopione jakieś 2 mm, zawory miały trzonki 9,5 mm i były luźne w prowadnicach. Niby co z tym miałem robić? A silnik był po remoncie. Tak, zawory i tłoki były nowe, tylko co z tego?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:09, 18 Mar 2021    Temat postu:

Skrajny przypadek się trafił, tak samo jak i może się trafić skrajny przypadek głowicy górniaka która nie nadaje się do roboty tylko zakupu nowej. Ale to jeszcze nie jest powodem dla którego remont górnego silnika z założenia jest tańszy… z założenia jest droższy (przez te głowice), ale wyjątki się mogą zdarzyć. tak jak opisałeś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leszy




Dołączył: 17 Mar 2021
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miechów

PostWysłany: Czw 19:44, 18 Mar 2021    Temat postu:

Plus taki, że z tego co widzę to części są dostępne chociaż niektórzy ostrzegają, że z jakością bywa baardzo różnie. Pana Marka też kojarzę, obejrzałem sporą część jego filmików jakiś czas temu.

Gdzieś wyczytałem, że niektóre modele/roczniki rusków nie miały bitych numerów na ramie (tylko numer silnika) i były problemy z rejestracją na białe tablice. Faktycznie takie sytuacje miały miejsce?


Ostatnio zmieniony przez leszy dnia Czw 19:45, 18 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:00, 18 Mar 2021    Temat postu:

Część produkcji Dnieprów i Urali przeznaczona dla wojska i milicji nie miała numerów ramy, dokładnie tak samo jak Harley WLA. Jednak w razie konieczności odnajdywały się jakoś w cudowny sposób numery w rożnych dziwnych miejscach.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:33, 18 Mar 2021    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Te 10-12 koni pomiędzy dolnym a górnym na prawdę robi różnicę. Kaczki i Dniepry moim zdaniem maja paskudne obłe błotniki. I nieotwierany bagażnik wózka.
Wojtek

No tak jest jak piszesz ale nie dopisałeś tego że porównywalny max. moment obrotowy górniak łapie przy ok 4tys obr/min a dolniak już przy ok. 3tys obr/min a na niższych obrotach jest jeszcze gorzej - a przy zaprzęgu to ma znaczenie, przy solówce niewielkie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 0:50, 19 Mar 2021    Temat postu:

Ciekawe z jakich powodów zaprzestano produkcji silników dolnozaworowych, musi co były za dobre.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sztandar




Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:18, 19 Mar 2021    Temat postu:

No ja akurat w moim kundlu nie mam nr. ramy, ale nie mam też papierów więc wszystko może się zdarzyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leszy




Dołączył: 17 Mar 2021
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miechów

PostWysłany: Pią 8:48, 19 Mar 2021    Temat postu:

rohhor napisał:
No tak jest jak piszesz ale nie dopisałeś tego że porównywalny max. moment obrotowy górniak łapie przy ok 4tys obr/min a dolniak już przy ok. 3tys obr/min a na niższych obrotach jest jeszcze gorzej - a przy zaprzęgu to ma znaczenie, przy solówce niewielkie


Cyrograf15 napisał:
Ciekawe z jakich powodów zaprzestano produkcji silników dolnozaworowych, musi co były za dobre.
Wojtek


Ruskie piece wywołują nie mniej emocji niż ruska gorzałka Very Happy Dorzuciłbym jeszcze kwestie jakości paliwa, wydaje mi się, że dolniak powinien być mniej wybredny co w czasach powojennych było istotne a później zaczęło tracić na znaczeniu bo jakość paliwa ulegała poprawie. Chociaż nie twierdzę, że jest to główny powód przejścia na górniaki. Silniki górnozaworowe to po prostu kolejny krok w ewolucji silników spalinowych.
A powiedzcie mi Koledzy, jak wygląda sprawa z awaryjnością? Które piece są bardziej wytrzymałe?

Sztandar napisał:
No ja akurat w moim kundlu nie mam nr. ramy, ale nie mam też papierów więc wszystko może się zdarzyć.

Tak się zastanawiałem i w sumie brak numerów to nie problem, jak kolega Cyrograf15 pisze, jak się dobrze "poszuka" to i numer się "magicznie" odnajdzie Very Happy
U mnie białe blachy to mus więc trochę się podpytuję o te sprawy, żeby nie zostać z ręką w nocniku jak wyjdzie jakiś kwas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 9:37, 19 Mar 2021    Temat postu:

Prawie dobrze kombinujesz z tym paliwem. Jednak obecnie nie w jakości problem a w tym że mamy paliwa bezołowiowe. Paliwo takie wymaga twardych zaworów i gniazd. O ile zawory nie stanowią problemu bo są produkowane współcześnie z odpowiednich materiałów, to gniazda są robione wprost w żeliwie cylindrów. Są nie wymienne i miękkie co mocno ogranicza ich żywotność. Czteroetylek ołowiu jest właściwie niedostępny, a inne dodatki/zmieniki, mało skuteczne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:48, 19 Mar 2021    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Ciekawe z jakich powodów zaprzestano produkcji silników dolnozaworowych, musi co były za dobre.
Wojtek


Nie z powodu większego momentu obrotowego przy niskich obrotach - to nie zasługa dolnych zaworów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 11:33, 19 Mar 2021    Temat postu:

W woli ścisłości moment obrotowy:
K 750 41 Nm
Ural 45 Nm
Dniepr 47 Nm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin