Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spiker wita!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3443
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 22:12, 25 Sty 2011    Temat postu:

Spiker napisał:

Na zdjęciach sprzed rozbiórki widac wyraźnie, że były zamontowane półbębny, więc liczę, że pokrywy są od tego, ale dopóki ni sprawdzę (kolejne kartony są w drodze) to będzie niepewność.

Trzymamy kciuki za właściwe Wink
Spiker napisał:

Prince napisał:

Pompa nowa - nie lepiej uralową większej wydajności?

A skąd mnie wiedzieć Wink. Poradźcie.

To ze swojej strony polecam.

Spiker napisał:

Kupiłem, zapłaciłem - trudno. Pooglądam jeszcze te oryginalne i zobaczę co się da uratować. A jak się podoba kolorek który zaczął nakładać mój poprzednik?

Kolorek okej. Nie jestem miłośnikiem wojskowych wersji-ale jeśli kolor jest wzorowany na oryginalnym to podaj proszę "Ral" dla następnych po Tobie.
Chciałbym przy okazji zaznaczyć, że sam nie przywiązuję az takiej wagi jakby można było sądzić po tym wątku do oryginalności. Uważam, ze zastosowanie np kół które mają zabieraki, skrzyń i gaźników łatwiej dostępnych i prądnic 12 jest całkowicie uzasadnione i nie jest wykroczeniem przeciwko prawdzie historycznej Wink Odpowiadam tylko co wydaje mi sie, ze "było by lepiej" bo pytałeś. Niemniej jednak podejście nieco bardziej radykalnie wzbudza mój szacunek Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 9:46, 01 Lut 2011    Temat postu:

No to jestem po wstępnym oglądzie trzech kolejnych kartonów części. Zdjęcia prawdopodobnie jutro.

Z dobrych wiadomości:
- Wał po regeneracji (jeszcze po niej nie zakładany)
- Całe oblachowanie przedniego zawieszenia nówka sztuka
- Wałek rozrządu i inne bebechy silnika chyba jeszcze pochodzą
- Przedni dekiel silnika (ten mocowany na jedna śrubę) w super stanie
aha i jeszcze
- Dokupiłem wreszcie wałek napędowy w niezłym stanie.

Z tych gorszych newsów:
- Tylne niby "zregenerowane" suwaki można sobie wsadzić w ...
- Na wielu śrubach ślady użycia prymitywnych narzędzi (np. przecinak, tępy śrubokręt) i prymitywnych napraw (np. klin dorobiony z pilnika).
- Wszystko porozkręcane w drobny mak - mam więc spore wątpliwości czy znajdą się te wszystkie śruby, śrubki, szpilki, nakrętki, zabezpieczenia, itp. drobiazgi - mam tylko nadzieję, że jeszcze jakiś karton przeoczyłem.
- Podpora wału i tarcza kotwiczna przedniego koła sygnowane KM3.
- "Naprawy" niektórych luźnych elementów poprzez punktowanie Evil or Very Mad a jak np. wytarła się okładzina szczęk hamulcowych to ktoś naspawywał blaszki na zabierakach lub szczękach Evil or Very Mad

Największy zgryz i zaskoczenie:
- Wałek rozrządu na łożysku (a blok z 1953) - ktoś przerobił?
- Przekładnia główna MM3 ( Shocked !) na panewce (!) - pewnie niejeden by się ucieszył, ale ja mam załamkę. Nie lubię skundlonych motocykli - więc jakby ktoś wczoraj był ze mną wieczorem w garażu to pewnie by odjechał z ta całą emą Wink
- Znalazła się tabliczka znamionowa ... ale ktoś przetarł ją papierem ściernym!!! więc oprócz wybitych numerów ramy i silnika jest całkowicie nieczytelna (a przecież wystarczyło użyć zmywacza do lakierów ...). Niestety roku produkcji ramy "niet" Sad

Jednym słowem niezły kundel panowie Sad. I to w dodatku po niezłych "kowalach". Przebieg szacuję ma milion kilometrów Wink. Miałem przedwojenne graty w lepszym stanie! Tak, łatwo kupic grata za siedem stówek i później dołożyć kilka tysięcy ... No cóż w końcu to "męka" ... upss "emka".


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Wto 13:03, 01 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3443
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 12:48, 01 Lut 2011    Temat postu:

Spiker napisał:

Blaszki na szczekach to okucia. Nie wiem czy to o to chodzi.
Czekam na zdjęcia przekładni MMZ. Bez trudu z kimś się wymienisz. Jednego chętnego już masz Wink
Spiker napisał:
Miałem przedwojenne graty w lepszym stanie! .

To nie trudne. Inaczej zupełnie stosowano te pojazdy. Pamiętam jak w kraku oglądaliśmy skrzynie BMW z lat 30. Chciałbym żeby jakiekolwiek nowe elementy ruskich skrzyń wyglądały tak jak te starocie.

Co do elementów ktore opisujesz miedzy innymi jak tarcza kotwiczna, czy podpora wału- Trudno w tej emce ustalić jakiś procentowo przeważający rocznik. Za czasów "świetności" tych maszyn, czy ich słuzby nie przywiązywano do tego wagi. U mnie w kaczce z ludowego wojska polskiego było koło falbana od emki. Po prostu składali jeżdżące sztuki z tego co było i co sie dało zamontować. Tak zwany kanibalizm techniczny- Jeśli takie rozwiązania mają 25 lat ( a przecież często mają) to czy nie jest to cześć ich historii danego egzemplarza której zamazywać nie warto?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 13:02, 01 Lut 2011    Temat postu:

Prince napisał:
Blaszki na szczekach to okucia. Nie wiem czy to o to chodzi.

Taaa wiem - okucia zalane w stopie aluminium - czyli standard w szczękach alu ... Ale u mnie do tego dospawane kolejne blaszki. Zdjęcia jutro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 13:36, 03 Lut 2011    Temat postu:

Jeśli są zainteresowani to wrzuciłem do mojego albumu ok. 90 nowych zdjęć obrazujących dalszą część inwentaryzacji części. Dokupiłem też parę drobiazgów. Wszelkie uwagi mile widziane. Większość części już kojarzę, ale ma problem z określeniem miejsca zastosowania kilku drobiazgów (np. niektóre stalowe tuleje). Co sądzicie o wałku rozrządu - czy mógł być fabrycznie zastosowany w bloku z początku 1953-go roku czy to jedna przeróbka?

Zapraszam:
[link widoczny dla zalogowanych]

C.D.N.

Prince napisał:
Czekam na zdjęcia przekładni MMZ. Bez trudu z kimś się wymienisz. Jednego chętnego już masz Wink


Voila! (jak mawiają Rosjanie Wink ):




Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 13:45, 03 Lut 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3443
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 14:50, 03 Lut 2011    Temat postu:

Cytat:
"Nowa tulejka nieznanego przeznaczenia"
ta obok skrętki to tulejka wyjścia linki niewiarygodnych prędkości ze skrzyni biegów( zaraz obok/nad wyjściem widełek zabieraka przegubu gumowego na belkę kardana. Teraz to sam bym nie zrozumiał^^ )
Głowica po prawej jest chyba zebrana pod tuleję malucha. Tez mogę wymienić.
Wałek nierządu czy był przerabiany tego nie widać- za to łatwiej przerobić na łożysko niz wracać do panewki.
Tłoki na zdjęciu wyglądają na peloponeza Wink
O Charkowskich juz było.
Mam strasznie słaby net wiec większość zdjęć oglądałem tylko na miniaturkach. Wydaje mi się, że gromadka tulejek " nieznanego pochodzenia" to tulejki kół.
Dyfer mnie sie bardzo "podobuje". "Machniom?"; jak mawiają Francuzi Wink
Lagi da sie ratować chromem technicznym.
Usterka pokrywy to normalka.
Oblachowanie przodu miodzio. Przykro by bylo to malować.
I słusznie z dźwigienką hamulca- to przenia.
Cytat:
" Tulejki - od czego?
" - to tulejki dolne przedniego zawieszenia
Oś nożnej dźwigni hamulca ostatnio chyba byla u Mak'a72. Ale mozna tez pozyskać z nowej dźwigni k750. Z tym ze ta ostatnia ma dodatkowo naciętą krzywkę czujnika stopu.
Cytat:
Części od kół?
tak to tulejki do piasty.

Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 14:59, 03 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 18:09, 05 Lut 2011    Temat postu:

Dodałem kolejne kilkanaście fotek do mojego albumu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Między innymi tabliczka znamionowa, niestety mało czytelna:

Może komuś się skojarzą nieliczne pozostałe fragmenty oryginalnego nadruku. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Specjalnie na życzenie Prince'a fotka lagi po nieudanej regeneracji:


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Sob 18:10, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gemini-ah




Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań-Swarzędz

PostWysłany: Nie 14:58, 06 Lut 2011    Temat postu:

Mam właściwie identyczną tabliczkę w mojej K-750 z 1960 roku. Może Ci ta informacja pomoże.
Moim zdaniem numery wskazują na wcześniejszą produkcję niż 1960 rok.
Gdzieś miałem wyszukaną na rosyjskim forum, rozpiskę numerów seryjnych "Emek" wg. lat produkcji.
Jak ją znajdę to dodam na forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 19:06, 08 Lut 2011    Temat postu:

gemini-ah napisał:
Moim zdaniem numery wskazują na wcześniejszą produkcję niż 1960 rok.

Lejesz miód na moje cerce, ale "pożiwiom - uwidim".

gemini-ah napisał:
Gdzieś miałem wyszukaną na rosyjskim forum, rozpiskę numerów seryjnych "Emek" wg. lat produkcji.
Jak ją znajdę to dodam na forum.

Czekam z niecierpliwością.

(Zacząłem na własną rękę badać temat. I jestem prawie pewien, że numeracja IMZ i KMZ to zupełnie inne sprawy. Np. udokumentowany IMZ M-72 z 1955-go roku ma sześciocyfrowy numer ramy zaczynający się 1-ką, gdy prawdopodobnie KMZ M-72 z tego samego okresu będzie miała pięciocyfrowy numer zaczynający się od 3-ki. Oczywiście jeszcze za wcześnie na definitywne wnioski ... Gdyby forumowicze podzielili się informacjami o numerach ram swoich maszyn na pewno było by łatwiej ... Ale to temat na osobny wątek.)


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Wto 19:30, 08 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gemini-ah




Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań-Swarzędz

PostWysłany: Wto 21:51, 08 Lut 2011    Temat postu:

Proszę bardzo obiecana tabela.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

Znaleziona na rosyjskim forum (chyba oppozit), zawiera ponoć tylko pewne dane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:56, 08 Lut 2011    Temat postu:

A z innej manki to wydawalo mi sie ze masz odrestaurowane NSU 250, a w podpisie widze 350, zamieniles sie ??? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 7:29, 09 Lut 2011    Temat postu:

Adam M. napisał:
A z innej manki to wydawalo mi sie ze masz odrestaurowane NSU 250, a w podpisie widze 350, zamieniles sie ??? Smile


Adam, od zawsze (czyli gdzieś od od 1990-go) był 351 OSL z 1938-go roku (ta sama "buda" co 500-tka). Teraz wykonuję ostateczny remont (głównie wizualny i uzupełnienie drobnych braków osprzętu). Co prawda przechodziły mi przez ręce różne części od 250-tki, ale to za mały motocykl dla mnie, bo nawet na mojej 350-tce wyglądam jak na psie Wink. Zainteresowanych tematyką NSU zapraszam na stronę www, listę mailingową i forum (niedawno reaktywowane).


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 7:31, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:35, 10 Lut 2011    Temat postu:

A to moja pomylka w takim razie, przepraszam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 12:52, 16 Lut 2012    Temat postu:

Nie wiem czy to moje zestawienie posiadanych części do M-72 jeszcze kogoś interesuje. Ale jeśli tak to zwiozłem resztę gratów i porobiłem fotki: [link widoczny dla zalogowanych]
To wszystko co mam na dzisiaj do motocykla. Brakuje tylko fotek wózka bocznego (też w częściach).

Co ogólnie u mnie (nie odzywałem się przez jakiś czas na forum)? Szczerze mówiąc mam na razie kryzys "emki" (przeraża mnie konieczna robota przy prawie każdym elemencie), więc chwilowo nic przy niej nie robię. Ale jestem pewien, że wrócę do jej kompletacji niebawem a prace przy remoncie rozpocznę pewnie wczesną jesienią tego roku (2012).

Na razie mam co robić przy innych gratach ...

Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że moja "ema" od zawsze była w Polsce, prawdopodobnie w milicji (ten charakterystyczny kolorek). Ponadto w klapce skrzynki narzędziowej są 4 otwory po charakterystycznej tabliczce remontowej WZM. Więc może wcześniej była też w wojsku.



Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 12:54, 16 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1475
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 18:00, 16 Lut 2012    Temat postu:

To i ja się dorzucę, z tego co wypatrzyłem na galerii to widać że zabierak dyfra masz nowy, ale zabieraki na kołach , szczególnie na tych malowanych są w nie najlepszym stanie ( ostre zęby) najlepszy zabierak wypatrzyłem w końcu galerii w kole o srebrnym kolorze, ale może są lepsze tylko nie wszystkie koła są pokazane od tej strony, moja rada , wybierz koło o najmniej ostrych zębach na zabieraku i przeznacz je na tył , unikniesz takich niespodzianek jak szarpanie podczas ruszania i hamowania , nie mówiąc o utracie napędu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin