Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiana falban na półbębny
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Istquai102




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:07, 09 Sie 2021    Temat postu: Zmiana falban na półbębny

Mam koła falbany, chciałbym półbębny w M72. Co oprócz kół muszę zmienić? Co z dyfrem? Wystarczy zmienić samą obudowę?

No i kolejne pytanie, będzie mniejsze i szersze koło z tyłu: 16, 4,5" szerokości z oponą 150/80
Bez ingerencji w ramę to się uda?


Ostatnio zmieniony przez Istquai102 dnia Pon 15:12, 09 Sie 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:37, 09 Sie 2021    Temat postu:

Półbębny mają wąskie szczęki, trzeba je wymieć wraz z obudową dyfra jak i przednią tarczą kotwiczną. Szerszego koła jak 120 nie wsadzisz, nie z względu na ramę a belkę kardanu. Jaka to rama?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Istquai102




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:43, 10 Sie 2021    Temat postu:

No rozumiem, że belka kardanu będzie stykać się z kołem. Dlatego kombinuję co i jak przerobić, bo motocykl będzie custom, z przodu zawieszenie springer, rama przedłużona o 6cm i mam już gotowe koło z oponą do włożenia ale silnik jeszcze niegotowy, więc nie mogę przymierzyć



Ostatnio zmieniony przez Istquai102 dnia Wto 9:02, 10 Sie 2021, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 9:32, 10 Sie 2021    Temat postu:

Skręcasz szpilki silnika, rozcinasz poziome poprzeczki (te gdzie przykręca się tylni błotnik) i rozginasz siłownikiem ramę. W powstałe szczeliny w poprzeczkach wspawujesz wstawki. Aby zawieszenie działało sztyce suwaków muszą być równoległe. Dla opony 150-160 sztyce trzeba rozsunąć o około 4,5 cm. Trzeba wykonać jeszcze dłuższą oś i poszerzyć piastę koła. bez tego trzeba w jedną stronę przeciągać na szprychach felgę względem piasty, co może skutkować rwaniem szprych podczas jazdy gdyż jedna strona jest zdecydowanie bardziej obciążona.
Wojtek

PS
Takie manewry to się robiło 30 lat temu, teraz to z H-D można robić. Koszty te same a wartość całkowicie odmienna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Istquai102




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:51, 10 Sie 2021    Temat postu:

O widzisz, dzięki za szczegóły. Pozostaje jeszcze kwestia równego rozgięcia z obu stron w domowych warunkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 5:48, 11 Sie 2021    Temat postu:

Można inaczej.
Trzeba rozciąć falbanę i wstawić tulejkę o długości ~ 29mm.
Szprychy dorabia się u Bartnika, około 3-5 mm dłuższe.
Wtedy opona wejdzie szersza.
Oczywiście tulejka rozpierająca łożyska w kole tez musi być dłuższa, a oska koła musi być podtoczona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Istquai102




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:10, 23 Gru 2021    Temat postu:

Wracam z tematem. W którym miejscu należy wstawić tuleje? I co mi to da, skoro falbana wciąż będzie musiała być przecentrowana na bok?

Ostatnio zmieniony przez Istquai102 dnia Czw 18:23, 23 Gru 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:03, 23 Gru 2021    Temat postu:

Tulejka idzie pomiędzy łożyska. Jeżeli poszerzasz piastę to i tuleje trzeba, jak nie to zostaje fabryczna.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Istquai102




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:06, 23 Gru 2021    Temat postu:

Ok, a opona 150 ma szanse wejść bez cięcia ramy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:24, 23 Gru 2021    Temat postu:

Raczej nie. Realna szerokość opony zależy od producenta i modelu opony, zwykle nie idealnie odpowiada temu co jest napisane na oponie. Do tego inny kształt mają samochodowe i motocyklowe. 5.60 (odpowiednik 140) od Syreny udawało się wsadzić, a motocyklowe 130 już nie wszystkie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Istquai102




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:51, 23 Gru 2021    Temat postu:

Dzięki, już wszystko wiem.

Czyli tutaj rama musiała być poszerzana przy oponie 170.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:18, 23 Gru 2021    Temat postu:

Tak, dodatkowo popatrz na przegub gumowy względem pionowej belki ramy. Wygląda że cały silnik jest przesunięty w prawo.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Istquai102




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:27, 23 Gru 2021    Temat postu:

Silnik można przesunąć o ten centymetr w prawo bez ingerencji.

Ostatnio zmieniony przez Istquai102 dnia Czw 23:28, 23 Gru 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:45, 23 Gru 2021    Temat postu:

Idzie o to że pomimo poszerzenia ramy trzeba było przesunąć dodatkowo silnik, aby belka kardana nie tarła o oponę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 296
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pon 12:34, 27 Gru 2021    Temat postu:

Szkoda psuć Emy na takie customu. Kase umoczysz i nic więcej. Ale jak już to lepiej zrobić nową ramę (np. pociąc dnieprowa i przerobić na sztywniaka) albo do emkowej wsadzić przekładnie kątowa na łańcuch i jakaś regulację naciągu na mimośrodzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin