Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup pierwszego zaprzęgu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogres




Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 19:45, 28 Paź 2011    Temat postu: Zakup pierwszego zaprzęgu

Witajcie,
jak się już niektórzy zdążyli zorientować jestem tu "nowy".
Sporą część tego forum już przeczytałem i rozum mi od tego nieco urósł, ale mimo wszystko postanowiłem się poradzić na co zwrócić uwagę podczas zakupu, który planuję w przyszłym tygodniu, w warunkach, w których będę miał prawdopodobnie wybór pomiędzy kilkoma egzemplarzami.
Założenia zrobiłem nastepujące:
- komplet dokumentów pozwalających na rejestrację
- silnik dolnozaworowy
- napęd na koło wózka
- w miarę oryginalna kompletacja (nie koniecznie najstarsza rocznikowo)
- stan techniczny "na chodzie" lub lepszy Smile
Mnie wyszło, że powinienem celować w Dniepra 12 i takie na razie biorę pod uwagę.
Ponieważ doświadczenie u mnie małe jeśli chodzi o ruski, to wdzięczny będę za garść "dobrych rad" Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:35, 29 Paź 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Widziałeś to już?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogres




Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 15:02, 29 Paź 2011    Temat postu:

Dzięki za linka.
Nie widziałem tego wcześniej. Niezły materiał poglądowy.
Na razie nie zakładam, mówiąc szczerze remontu do takiego stanu jak pokazany w tych materiałach ale pewnie bardzo się przyda jakbym się z czymś pogubił Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 16:28, 29 Paź 2011    Temat postu:

Skoro napęd to jak sądze raczej do terenu, dolniak będzie za słaby.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogres




Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 20:49, 29 Paź 2011    Temat postu:

Starałem się "nauczyć na nieswoich błędach" i wziąć pod uwagę obiegową opinię, że dolniak jest bardziej niezawodny.
Nie doszukalem się co prawda dokładnych danych dotyczacych momentu obrotowego dolniaka (instrukcja którą mam ich nie zawiera) ale sądzę, że jest on większy niż w górnozaworowym, bo jak sobie przypominam związany jest z pojemnościa skokową. Wydaje mi się również, że predkość obrotowa momentu maksymalnego powinna być niższa niz w górnozaworowym silniku.
Niby to drobiazgi, ale to by moim zdaniem świadczylo o większej elastyczności silnika.
Te dwa elementy - niezawodność i elastyczność zdecydowały, że zrobiłem takie założenie.
Dodam jeszcze może długą ramę - z dyskusji wynika, że daje wiekszą swobodę ewentualnych napraw Smile
Dzięki za głos w dyskusji - może znajdą się argumenty za górniakiem, które mnie przekonają?
Swoją drogą - czytałem trochę forum, ale nie dotarłem do informacji skąd ta opinia o mniejszeszej niezawodności górnozaworowych silników - co tam sprawia problemy?


Ostatnio zmieniony przez bogres dnia Sob 20:50, 29 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Sob 21:15, 29 Paź 2011    Temat postu:

bogres jeżeli chcesz kupić tani motorek do śmigania po lasach z napędem na kosz to się chyba trochę rozczarujesz.
Kup sobie quada - jak chcesz poszaleć, jeśli chcesz poszpanować to namawiam do czegoś bardziej koszernego typu M-72 lub MW-750.
Ostatecznie możesz kupić D-12 i przerobić na niby MW Wink
Dobrze się zastanów, a ja polecam jak najbardziej wiekowe maszyny, mają klasę i styl, bo na remont wydasz sporo niezależnie od tego co kupisz Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Nie 8:07, 30 Paź 2011    Temat postu:

popieram przedmówcę - czy to będzie okazja od majora z allegro za 2-3 tyś, czy super po "remącie" za 6 tyś - i tak minimum 10 kilo złotych trza szykować. a jaki model to skolka ugodna - nie ma znaczenia, mam do czynienia z różnymi ruskami i z grubsza, Dniepr ma najnowocześniejszy silnik, ale jakość wykonania najgorsza, Ural już lepiej, ale co 10 - 20 tyś i tak remont główny silnika, o dobrze zachowanej emce nie remontowanej - w tej kasie zapomnij.
i najważniejsze i najbardziej bolesne - wszelkie nowe części zamienne są robione z hartowanego kociego gów.na, w związku z czym remonty są upierdliwe - ratują dobre firmy robiące zamienniki (Almot, Świątek, Paradowscy) ale wtedy koszty remontu silnika zbliżają sie niebezpiecznie do kosztów silnika BMW .

moim skromnym zdaniem najlepiej kupić gotowy zaprzęg z BMW R80 lub R100.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:06, 30 Paź 2011    Temat postu:

Napisz ile masz na rusa. Tak wywnioskowałem że ze 4000 zł, bo tyle trzeba dac za dniepra z napedem, no i ile masz na remont, bo jak masz na remont z 10 000 zł to zrobisz z niego cacko , ale jeśli nie masz nic to lepiej kup kaske z wózkiem na chodzie to bedziesz miał kupe radochy z jady a nie nieruchomość w garażu na kilka lat zanim doprowadzisz ja do stanu urzywalności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogres




Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Nie 21:47, 30 Paź 2011    Temat postu:

Liczyłem się na początek z wydatkami ok 5000 zł - na zakup maszyny i podstawowe usprawnienie. Liczyłem się oczywiście z dalszymi kosztami "głębszego" remontu, ale przyznam, że 10kzł przekracza raczej moje możliwości.
Jeśli dobrze rozumiem, to sugerujecie zakup Kaśki bez napędu za sporo mniejsze pieniądze.
Nie ukrywam, że "kłady" to nie moje klimaty. Lubie starsze konstrukcje i sprawia mi przyjemność jak nabierają życia.
Do tej pory funkcjonowałem w jednośladowych klimatach, ale zauważyłem, że jest sporo imprez, na których jednośladami nie mam szans uczestniczyć Smile - zima, trochę trudniejszy teren itp.
Dlatego postanowiłem kupić ruska, włożyć nieco pracy i kasy i cieszyć się jazdą. To tak dla wyjaśnienia założeń.
Dzięki za głosy w dyskusji. Również następne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 8:44, 31 Paź 2011    Temat postu:

Kup Urala drabiniastego - powinien spełnić twe oczekiwania i 5k zł na starcie powinno wystarczyć. Górniak wg mnie dużo lepiej się nadaje w teren bo w piachu trzeba ostro cisnąć - moment nic nie daje Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzybu




Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Pon 15:43, 31 Paź 2011    Temat postu:

No - a jak byś się zdecydował na Urala to posiadam takowego a w 5-ciu tysiach z podstawowym usprawnieniem spokojnie się zmieścisz - i na paliwo jeszcze zostanie Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogres




Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 22:15, 31 Paź 2011    Temat postu:

Grzybu napisał:
No - a jak byś się zdecydował na Urala to posiadam takowego


No to żeby nas z tego wątku nie wywalono zaproponuj coś na priv Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia i opis mile widziane Smile

No i co to znaczy "cisnąć" ?
Tak mi wyobraźnia podpowiada, że jak się trzeba z piachu wygrzebać, to się nie kręci 4000 obr/min (czyli blisko max mocy) bo trudno wtedy utrzymać przyczepność i łatwo sprzęgło nadwyrężyć więc raczej niskie obroty oraz kontrola nad poślizgiem i wtedy wysoki moment ratuje, ale może się mylę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cegllar




Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:09, 01 Lis 2011    Temat postu:

witam materiał filmowy do oceny Shocked http://www.youtube.com/watch?v=LO0t2LvjZds
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:04, 01 Lis 2011    Temat postu:

Tak jak widać na filmie, maneta zawinięta do spodu. Inaczej zadusisz maszynke na piasku. Kolejna sprawa, w pisku nie wolno się zatrzymać bo będą spore problemy z ruszeniem. Nie konieniecznie jedzie się tam gdzie by nam pasowało a raczej gdziekolwiek byle by jechać. Poszukaj fimów z wydm rajdu Dakaru, tam w końcu zawodowcy na profesjonalnym sprzęce często jadą byle gdzie aby tylko uniknąc zatrzymania i to na pełnym gazie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 10:55, 01 Lis 2011    Temat postu:

Cegllar napisał:
http://www.youtube.com/watch?v=LO0t2LvjZds


tak jest - to jest właśnie zobrazowane słowo "cisnąć", w innych kręgach obowiązuje okrzyk: BUUUUT!!!!!, BUUUUUUUUT!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin