Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WIELKA PROŚBA O WERYFIKACJE MOJEJ K-750 1960r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 18:56, 09 Wrz 2012    Temat postu: WIELKA PROŚBA O WERYFIKACJE MOJEJ K-750 1960r.

Witam
Po moim wielkim nudzeniu o poszukiwaniu motoru, wkońcu znalazłem, czy dobrze.. niewiem.
Chyba średnio, ale to co sie naoglądałem to poprostu ręce opadały, na oryginał straciłęm nadzieje. przynajmniej w moim budżecie.
Kupiłem kaśke w Skarżysku Kamiennej, rocznik 1960, na wahaczu, rogata kierownica, krótka rama zgodna z tabliczką (odziwo)
Co do silnika to jest z użebrowanym blokiem więc chyba oryginalny?
Błotnik tylny i w koszu prawdopodobnie z dniepra.
Lampa przednia niewiem czy taka powinna być po po opisach wnioskuje że chyba taka jak w emce więc chyba też będzie do wymiany. Skrzynia bez wstecznego, rama nigdzie nie podcinana, nie kombinowana więc chyba oryginał, dyfer... tu niewiem.
Co do reszty szczegułów to chciałbym poprzez waszą pomoc zweyfikować co było by jeszcze do wymiany tak żeby rocznik 1960 był 1960 i kaśka kaśką. Wiem że sporo rzeczy pewnie nieoryginanych może być, ale zależało mi na zakupie ramy z silnikiem z jednego kawałka, a to jak zacząłem oglądać u handlarzy to poprostu ręce opadają.
Na bajzlu w Łodzi niestety nie było nic ciekawego za normalną kase. U syna sama... nie bede sie denerwował bo przejechałem dodatkowo chyba z 500 km nadarmo. Syf kiła i mogiła.
Wracając do tematu bardzo prosze o weryfikacje części i każda uwaga bedzie dla mnie cenna. Niewiem jak sprawa wygląda z kołami, wszystkie z kalamitkami, ale czy kaśkowskie?
Gondola jest jak w emce, otwierana z tyłu z kołem zapasowym.
Poniżej fotki które pomogą w weryfikacji Smile
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 19:25, 09 Wrz 2012    Temat postu:

No i bardzo dobrze kupiłeś. Rzadszy model a do uzupełnienia niewiele.

Reling błotnika tylnego i błotnik tylny. Lampa tylna oczywiście ( ale nie emkowa), amortyzator ( ten wiesz który ) rolgaz, gaźniki i na tym zawieszeniu nie jeździj- jest wyrąbane do cna a tarcza kotwiczna to dramatyczny patent.
W wahaczyku brakuje gwintu- tadzioch ma gwintownik- może pomoże.
Korpus mostu to sprawa dyskusyjna. Niby nie jest z 60 roku ale praktycznie wymieniali całe mosty a ten wzór był produkowany dosłownie chwile później.
Kola w tym modelu powinny byc typu płaski aluminiowy bęben o mniejszej niż w późniejszych modelach średnicy. To też nie do końca wyjaśnione w którym dokładnie roku przeszli ze smarowniczki w środku na smarowniczkę na zewnątrz. Ale uwaga- smarowniczka na zewnątrz była i w późniejszych typach( tych o większej średnicy)

Gondola słuszna. Błotnik do niej już nie. Tłumiki , głowice, rama kosza,podstawa akumulatora, regulator, prądnica, kranik, licznik..
Ojć, jednak nazbierało sie tego. Pokaz zdjęcie tabliczki bo w sumie traci mi to 63 rokiem - może tabliczka i papiery są dorobione.

Dobra. Znalazłem i powiększyłem. Chyba tabliczka dokupiona w łodzi. Chociaż pewności nie mam- dawno nie miałem do czynienia.

Ale żeby nie było. Da sie to uzupełnić bez bólu. Materiał/ baza do remontu jest w miarę- wiesz już jak trudno znaleźć motocykl w miarę możliwości nie bardzo skundlony.
Tajemnica ile dałeś?


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 19:46, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:27, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Mniej więcej się zgadza. Gondola starsza ale z otwieraniem to wygodniejsza. Lampki tylnie młodsze i rolgaz młodszy.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 19:55, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Tajemnica żadna Smile 4000 zł mam dokumentacje, jedynie przegląd tłumaczenie i ogień do WK.
A jak z lampą przednią, ma być emkowska?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 19:57, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Lampa to dziwna sprawa bo na większości zdjęć wprawdzie jest emkowa ale bywały juz i takie.

Sprawa do sprawdzenia- jaki gwint mają korki ( sruby ) górnej półki. Zawias jest z 60 a korki bakelitowe odrobinę późniejsze- czyżby model przejściowy?


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 20:01, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 20:09, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Dziś jak na "trzeźwo" ogladałem w garaży przeszłą mnie mysl czy dobrze zrobiłem. Może trzeba było poczekać, poszukać jeszcze...
Sporo jak widać do wymiany no i naprawy. Wiadomo koszy przynajmniej 2 x większe od zakupu. Napewno nieraz będe was molestował o pewne szczegóły Smile Choć im dłużej sie na to patrzy tym wiecej widać Smile Kopałem ją dziś chyba z 1,5 godziny. Pare razy zakaszlała, nadłużej z 10 sekund Very Happy
Czyli chyba silnik bez braków.
Ale o silnik i rame moge być spokojny? (pod względem oryginlaności)?
NA tym mi najbardziej zależało, skrzynia skoro jest utrudniona wymiana chyba też oryginał. Ogólnie jak sie na nią patrzy słychać wołanie o remont Smile
Przez chwile przeszła mi myśl pchnąć dalej i szukać innej....
Ale czy warto? Chyba trzeba będzie podołać zadaniu Smile
Pozatym obawiam sie troche tego wahacza z przodu. Niby bajer fajny, unikat, ale przednie koło lata jak żyd po pustym sklepie (nie obrażając żydów)
Wiadomo, trzeba regenerować, ale jak to będzie w przyszłości?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 20:23, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Moja Katarzyna ma (raczej) oryginalny regulator i jest na nim 1960r. Korki mam bakielitowe... Wątpię aby Ktoś. coś przy tym dłubał. Przecież to z rowu wyjęte Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 20:26, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Zostałbym przy tym co masz. Kawał pracy ale i nietuzinkowy model który warto przywracać do życia. Skrzynie bym zostawił. Zawieszenie po remoncie nie sprawia problemów. Koszty będą- no niestety, mało kto na początku sobie zdaje sprawę ile trzeba walki i pieniędzy przy generalce ruska.

Ps Blok silnika masz taki jak powinien być.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 20:28, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 21:23, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Ja kosztów jestem doskonale świadom Smile
Do tej pory robiłem troche komarów, wfmek itp. i koszty ponisłem większe niż coponiektórym wydaje sie że taniej zrobią ruska.
Teraz spróbuje zgromadzić co tylko dam rade z brakujących lub nieoryginalnych części, to bede też zwrcał sie z prośami jaky ktoś potykał się w garażu o rzeczy które mi będą potrzebne Wink

Mam jescze pytanie, jak wyglądają sprawy elektryki u mnie? 6V osprzęt? Handlarz podłączył aku z auta do odpalenia, czy nie narobił tym dziadostwa?


Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Nie 21:37, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:06, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Tu instalacja wygląda podobnie jak reszt. Do odpalenia podepnij akumulator wprost na cewke i olej resztę instalacji. Nie ma co teraz wnikać w prądy które w całości są do roboty.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
goyas




Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krzyżowice

PostWysłany: Pon 19:36, 10 Wrz 2012    Temat postu:

Widzę że w Skarżysku i Siedlcach byłeś warto tam jechać z 4 tyś w kieszeni czy czekać aż coś na allegro się pojawi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 19:51, 10 Wrz 2012    Temat postu:

powiem tak do siedlec jechałęm z nastawieniem że naprawde coś wybiore.
syn sama ma jeszcze emki ewentualnie które można by rozważyć żeby kupić, ale jakoś chętny je sprzedać to nie jest i cena od 8000 w zwyż. Reszta kasiek dnieprów i inncych jest tak skundlona i do tego stan blacharski poprostu rozpacz, na zdjęciach wyglądają nieźle ale w rzeczywistości masakra. Jak zapytałęm czy jest w stanie coś odpalić to wielka łacha i niestety nawet nie chciał spróbować odpalić teoretycznie najładniejszej kaśki choć naprawde była kiepska.

W do skarzyska dotarłem o 21:00 wiec dokonałem zakupu przy latarce Smile
Gość dość fajny doradzi podpowie, motory wiadomo jak wszędzie mniej lub wiecej skundlone, ale juz nie tak jak w siedlcach. Wyglądają dużo lepiej i papiery też są ok, odprawa i reszta FV więc tylko tłumaczenia przegląd i do WK (zobaczymy jak mi pójdzie Wink )
Z 4000 zł spokojnie do skarżyska możesz jechać jeszcze ci zostanie bo najdroższą kaśkę własnie kupiłem ja Smile
ceny od 3000 do 4000, chyba że coś bez papierów to jeszcze taniej.
Jak ci niezależy na konkretnym modelu to jest naprawde bardzo ładny nie skundlony dniepr mt12 i rewelacyjnym stanie blacharskim.
Jedynie brak przekazania napędu na kosz, wał na koszu jest ale dyfer jest bez napędu na kosz, reszta oryginał, i jest on za 3000 zł.
Wiec jak coś to juz lepiej do skarżyska, siedce omijaj szerokim łukiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
goyas




Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krzyżowice

PostWysłany: Wto 12:42, 11 Wrz 2012    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź.Z Kasiek miał coś jeszcze ciekawego czy zostały tylko jakieś paści bo chce się wybrać po sprzęt dla siebie zaraz po bazarze w Katowicach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 14:13, 11 Wrz 2012    Temat postu:

Na bazarze w katowicach nie spodziewaj się szału. W maju był tylko jeden sowiet po remoncie za 8000 zł. typowy bajzel w katowicach to jakieś niecałe 10 % całości, reszta to ciuchy szmaty i osprzęt do motorów raczej nie epokowych.
CO do reszty kasiek sieżko mi sie wypowiedzieć bo tak jak pisałem ja kupiłem i oglądałem przy latarce i gwiazdach Smile
mało rozsądznie ale nie wyszlo źle. Sprzęty są jak każde niewiele ale skundlone, też szukałem oryginału. Fajny był kiedyś na allegro ale poszedł za 18500 zł lub cos kolo tego. Reszta normalnie jeżdżona niestety z jednego kawałka nigdy nie będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin