Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wał
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeki




Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:45, 15 Lis 2019    Temat postu: Wał

Gdzie oddać wał korbowy do regeneracji?Wał ze skręcanym korbowodem od wojennego Triumpha.
Dormar nie chce się podjąć,M72 russian boxer zawalony robotą,Iława podobno już nie robi dobrze..
Słyszałem,że ktoś we Wrocławiu ogarnia temat?Podzielcie się namiarem plis
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł Chełmno




Dołączył: 17 Wrz 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełmno

PostWysłany: Pią 22:53, 15 Lis 2019    Temat postu:

DOR-MAR
Marek Olachowski

ul. Ignacego Krasickiego 45
61-412 Poznań
czynne: Pn-Pt 8:00 - 16:00
Telefon: +48 606 747 018 >https://www.walykorboweregeneracja.pl/<
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czeki




Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:41, 16 Lis 2019    Temat postu:

Tak jak pisałem w pierwszym poście Dormar nie chce się podjąć ze względu na skręcany korbowód, chyba nie potrafią tego dobrze zrobić..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:05, 16 Lis 2019    Temat postu:

Jak dormar nie chce się podjąc to lipa, gość wie że to trudna sprawa, możesz wrzucić foty tego wału??? z ciekawości bym zerkną, czy wał jest w całości czy rozbieralny.

Ostatnio zmieniony przez korbowód dnia Sob 19:06, 16 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czeki




Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:43, 16 Lis 2019    Temat postu:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
czeki




Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:53, 16 Lis 2019    Temat postu:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 3:19, 17 Lis 2019    Temat postu:

Toż to taki jak w M07. Do Jana nie ma kto naprawić?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czeki




Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:09, 17 Lis 2019    Temat postu:

to prawda,bardzo podobny jak do pierwszych Junaków
ze sprawdzonych fachowców znam tylko:
1.Dormar-nie chce się podjąć ze względu na skręcany korbowód
2.Paweł Wyrębiak pisze,że do lutego nie przyjmują żadnych części
3.Jacek Tomaszewski nie robi już pojedynczych rzeczy(leci seriami).
4.Iława podobno już się skończyła jakościowo
Polecicie kogoś jeszcze?Obiło mi się o uszy,że we Wrocławiu ktoś robi dobrze,mam nadzieję,że nie chodzi o pana z youtube...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:41, 17 Lis 2019    Temat postu:

Kryg -firma Mikronek ,Andrzej Bajorek Tel. 013-4479075, tu spróbuj.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:26, 17 Lis 2019    Temat postu:

Tu nie masz skręcanego korbowodu tylko skręcany sworzeń korbowodu, myslałem że skręcany jak na panewkach, bo takie są w silnikach motorowodnych a tu to prosta sprawa, na pewno ktoś zrobi. W junaku ze 20 lat temu wsadziłem łożysko igiełkowe z dwoma bieżniami i nawet jeździłem sezon zanim zaczeło tłuc, ale to byli inne czasy, hahaha.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał




Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Sob 20:16, 30 Lis 2019    Temat postu:

Cześć!

Ja bym spróbował tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Robił różne dziwaczne wały do sportowych DKW, więc i z tym powinien dać radę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 13:33, 10 Gru 2019    Temat postu:

Z pewnością jest wiele zakładów, które wciąż regenerują wały od nietypowych silników, w tym te ze skręcanym z jednej strony czopem korbowodowym. Przecież takiej konstrukcji wał to był standard do lat 60-tych (w tym miały taką konstrukcję dobrze mi znane NSU). Z tego co obserwuję na różnych forach to wciąż ludzie remontują takie silniki, regenerują gdzieś wały, zdają sprawozdania z nowych premier. Zapytam na forum NSU gdzie ostatnio zlecali takie prace.

Dawniej każdy miał takiego fachmana w okolicy. No, ale obecnie mniej liczy się koszt a bardziej jakość i każdy szuka jak najlepszego fachowca, nawet jeśli miałby wysyłać wał na drugi koniec kraju (niektórzy fachowcy żądają przysłania wału w specjalnie wykonanej drewnianej skrzynce, albo biorą kaucję za swoją - np. Jacek Tomaszewski).

Tak się składa, że będę potrzebował zrobić niebawem dwa takie wały i prawdę mówiąc liczyłem na Dor-Mar (tak jak inni opierając się na dobrej opinii) ...
Nawiasem mówiąc jeśli zachwalany fachowiec odmawia trudniejszej roboty ... to dla mnie jego czar bezpowrotnie pryska. Rozumiałbym, gdyby odmawiał konkretnego przypadku już po jego oględzinach (rozwalony stożek w przeciwwadze, itp.). Nie jest tajemnicą, że dorobienie "skręcanego" czopa jest też o wiele bardziej pracochłonne i kosztowne od obustronnie wciskanego, ale niech taka usługa po prostu więcej kosztuje!

Obecnie użytkowany przeze mnie wał był wiele lat temu naprawiany we własnym zakresie - tak też się da! Czop delikatnie przeszlifowany (aby nie zebrać warstwy nawęglanej), dorobiona bieżnia do korbowodu, założone lekko nadwymiarowe rolki do starego koszyka, do tego podkładki dystansowe. Całość ustawiona (wycentrowana) ... i chodzi do dzisiaj.


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Wto 13:37, 10 Gru 2019, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 14:19, 10 Gru 2019    Temat postu:

Spiker, Paweł Wyrębiak właśnie kończy wał od Sokoła 1000, a nie tak dawno robił skręcany wał od Indiana Prince z 1926r (singiel). O wałach do Zundappów, BMW nie wspominam bo to codzienność. Wszystko można, tylko trzeba pogadać i poczekać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 8:51, 11 Gru 2019    Temat postu:

Ja polecam JARMOT (Łódź, ul. Próchnika).
Podobny wał robił niedawno, bo sam mu go zanosiłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zapass




Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 14:57, 11 Gru 2019    Temat postu:

Wydaje mi się, że DOR MAR właśnie zrobił ten wał. Zamieścił filmik na YT. W każdym razie na pewno skręcamy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin