Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont ruska - krok po kroku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voo




Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:51, 09 Maj 2014    Temat postu: Remont ruska - krok po kroku

Witam,
Kupiłem K-750 na Białorusi. Miałem kilka scenariuszy do wyboru : kupno od handlarza odrestaurowanego zaprzęgu , kupno odrestaurowanego zaprzęgu od jakiegoś pasjonata , kupno parcha za granicą i remont własnymi siłami.
Kupno od handlarza - sami wiecie ile się przepłaca za bubla
Kupno od pasjonata - najlepsza dla mnie opcja ale niestety bardzo trudno znaleźć kogoś kto chce sprzedać swoją miłość
Kupno za granicą - broniłem się nogami i rękoma no ale nie miałem zbytnio wyboru .
Motocykl palił na kopa , nie było problemu z opalaniem , jeździł , trochę dymił .
Rozebrałem go na części . Z blachami nie ma problemu, wiem co robić ale z silnikiem to już gorzej .
Jest to mój pierwszy rusek i nie bardzo wiem na co zwrócić uwagę , co powinienem z definicji kupić nowe , co regenerować a co mogło by zostać w silniku nieruszane .
Czy mógłby ktoś rozpisać krok po kroku taką instrukcję remontu silnika ?
Kasy nie żałuję na silnik. Motocykl będzie używany raczej weekendowo i zamierzam związać się z nim na długo .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pią 21:22, 09 Maj 2014    Temat postu:

daj jakies zdjecia...Niby piszesz ze K-750 , ale nauczony zyciowym doswiadczeniem wolał bym zobaczyc co to jest..mysle ze nie tylko ja...po drugie jak rozbierzesz silnik to pomierz cylindry i znow zrob zdjecia....a reszta to juz potem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 6:15, 10 Maj 2014    Temat postu:

Daj silnik komuś do zrobienia kto się tym zajmuje. Remont przez internet nie jest dobrym pomysłem. Chyba że znajdziesz kogoś w okolicy kto się zna i będziesz poczynania konsultować w realu. Silnik jest bardzo prosty, nie mniej jak wszystko wymaga pewnego doświadczenia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
voo




Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:48, 10 Maj 2014    Temat postu:

@marcin-organizator
Mam problem z wrzuceniem zdjęć może później się uda .

@Cyrograf15
No właśnie nie o to mi chodzi żeby ktoś to zrobił bez mojego udziału. Mam zamiar jeździć kaśką długo i z czasem poznawać motocykl , nabywać tego doświadczenia, o którym piszesz . Im lepiej będę znał SWÓJ motocykl tym większa będzie frajda z jazdy. Wiem, że spotkają mnie różne awarie na drodze i chciałbym przynajmniej wiedzieć co odpadło Smile. Dlatego nie mogę na starcie oddać komuś powiedzieć proszę mi to zrobić.
Remont robię wspólnie z kolegą, który wieki temu sporo takich motocykli ponaprawiał. Teraz się jednak dużo pozmieniało jeśli chodzi o remonty. To już nie te czasy gdzie wybierało się z 5 zużytych części jedną najmniej zużytą . Teraz wsio można kupić ! wsio dorobić .
Dlatego napisałem na forum bo kolega twierdzi, że wał jest dobry i by go nie ruszał a ja się zastanawiam czy regeneracja wału nie powinna być robiona z definicji.
Trochę poczytałem na forum różnych postów i gdzieś ktoś pisał że popychaczy do zaworów nie warto kupować nowych , lepiej dać stare do regeneracji ... Takich informacji jest sporo ale wszystkie są rozsypane po różnych wątkach . Ja bym chciał zebrać je w jednym poście .
żeby ktoś napisał co jest konieczne przy remoncie silnika np :
- sprawdź to ,
- sprawdź tamto ,
- szlify
- regeneracja wału
- nowe zawory
- nowe popychacze
- sprzęgło
itp itd .

[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Sob 9:14, 10 Maj 2014    Temat postu:

To sie tak nieda....bo nikt na odległosc nie powie Ci ze na przykład to sprzegło jest złe i trzeba je wymienic...mozemy ewentualnie doradzic jesli bedziesz miał watpliwosci czy jest dobre czy złe , i podpowiedziec czy kupic nowe , czy regenerowac , az tyle i tylko tyle...a i tak bedziesz miał 6 róznych opinii...bo jeden bedzie uwazał ze dla swietego spokoju wymienic , drugi powie , po co wymieniac jak mozna zregenerowac , a trzeci powie ze na tym jeszcze mozna pojezdzic....sprzegło było tylko przykładem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
voo




Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:20, 10 Maj 2014    Temat postu:

Nie chodzi mi o to aby ktoś próbował ocenić stan części z mojego silnika .
Chciałbym aby ktoś z doświadczeniem napisał co w rusku robi się obligatoryjnie . Co jest dobrze wymienić, zmienić , sprawdzić . Bez względu na koszty .


Jak kilka lat temu kupowałem auto to znalazłem na jakimś forum taką checklistę czyli listę rzeczy do sprawdzenia w aucie gdy chcemy je kupić .
Przykład :
1 ) zanim odpalisz auto sprawdź czy silnik jest ciepły, jeśli jest ciepły to nie dobrze
2 ) sprawdź czy wszystkie szyby mają te same znaczki ,
3) sprawdź czy po odkręcenia wlewu oleju nie wydostaje się dym ..
ITP ITD
Według niej sprawdzałem auto i odhaczałem kolejne pozycje .

Sądzę, że dało by się zrobić taki plan, schemat , listę rzeczy do zrobienia przy remoncie ruska . Oczywiście nie będzie ona uwzględniała jakichś wyjątkowych sytuacji ale będzie pasowała do większości przypadków. Czytając forum to przewijały mi się takie krótkie instrukcje co robić po sprowadzeniu motocykla.

Przecież jest to motocykl sprowadzony ze wschodu, w którym wszystko ma już swoje lata. Jestem pewien że remontując silnik to niektórych części nawet nie sprawdzacie tylko od razu idą do kosza !

Robiłeś remont silnika ? To zadaj sobie pytanie co byś sprawdzał , wymieniał , kupował nowe i odpowiedzi napisz na forum i będzie lista o którą proszę Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:02, 10 Maj 2014    Temat postu:

No to masz proste. Wszystkie części podajesz weryfikacji i te niesprawne wymieniasz lub naprawiasz. Te nowe i naprawione części również podajesz weryfikacji. Bo to że są nowe lub naprawione nie oznacza że są dobre. Jak uzbierasz komplet dobrych części sprawdzasz czy psują do siebie wzajemnie, bo i to nie jest oczywiste. Dopiero jak uzbierasz komplet dobrych i pasujących wzajemnie części składasz. Poskładałem naście takich silników całkiem dobrze działających, ale nigdy nie udało mi się uzbierać kompletu dobrych i pasujących części.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
voo




Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:48, 10 Maj 2014    Temat postu:

Ok Dzięki .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Nie 21:06, 11 Maj 2014    Temat postu:

Instrukcja do K-750 + "Ciężkie motocykle radzieckie". Masz kupe danych, których możesz użyć przy weryfikacji części. Na stronie Wild zobaczyć można krótki opis remontu K-750: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 21:40, 11 Maj 2014    Temat postu:

jeśli chcesz pojeździć to co do silnika to wywal w nim wszystko to co ruskie bo prędzej czy później i tak się rozpier..li jeśli nawet uznasz że jest dobre. a więc
- wał regeneracja wstawią ci współczesne łożyska czy też rolki jak to woli, nowe tulejki na główkach korbowodu, sprawdzą czy korby nie są krzywe, czy wał nie skręcony. teraz bardzo ważne!!! pamiętać trzeba aby przed montażem wału dotrzeć stożek ze stożkiem koła zamachowego. wałami do rusów zajmuje się p.Lubiński z Iławy lub p.Olachowski z Poznania. Trzeba z wałem także dać sworzeń od tłoka co by tulejkę na główkę korbowodu dopasował koszt ok. 500zł
- cylindry - daj do tulejowania pod polskie tuleje krotoszyńskie. niech zrobią Ci szlif na tłoki almota albo na maluchowskie (broń boże kupować ruskie tłoki!!!) pamiętaj o pasowaniu tłok - cylinder ma być minimum 8 setek mm. koszt ok 1000 zł (600 - 700 tulejowanie ze szlifem i honowaniem + 300 zestaw Almot nie wiem jak maluchowski)
- wałek rozrządu to kupuj od razu nowy od Świątka z Bydgoszczy bo te ruskie mają ujechane krzywki pod aparat zapłonowy i motór później chodzi jak chce. popychacze też Ci tam zregenerują ( wyrównają powierzchnie współpracującą z wałkiem i utwardzą oraz wymienią śruby regulacyjne) oraz wstawią tulejkę w blok silnika co się wałek podpiera od strony skrzyni (też ważne aby był tam odpowiedni luz) koszt ok 500-600 zł
- zawory od Paradowskich nadwymiarowe o średnicy trzonka 9,5 mm i daj je tam gdzie Ci będą tulejować cylindry to też Ci to ogarną (nie wiem skąd jesteś ale ja osobiście do tulejowania polecam zakład Autoszlif z Małej Nieszawki k. Torunia. koszt samych zaworów to chyba 80 ziko za sztukę
- koła rozrządu jeśli masz zęby niepowyłupywane i mocno nie zjechane to zakładaj je z powrotem bo lepszych nie dostaniesz chyba że decydujesz się na cichy rozrząd ale to już inna bajka
- udogodnieniem może być założenie alternatora zamiast prądnicy i instalacji 12V (niestety musisz troszkę łoże od prądnicy podszlifować) kupujesz gotowca to licz 700 zł a jak wiesz jak zrobić sam to ok 200zł
- gaźniki załóż se Pekary k-68 (rusek na nich zapierdziela aż miło- nie kupuj chińskich gówien k 302 czy jakiś innych podróbek bo cyrki potem z regulacją są- sam się o tym przekonałem) jak pekary to liczysz 400 zł ale masz spokój
Jeśli sam nie masz pojęcia o remoncie to skontaktuj się z Dawidem1981 z forum to może Ci ogarnie silnik. Jeśli nie on to może Tadzioch.


Ostatnio zmieniony przez Wicher dnia Nie 21:53, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
voo




Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:28, 11 Maj 2014    Temat postu:

No ! W końcu jakieś konkrety .
@Szefostwo - dzięki za linka Smile
@Wicher - dokładnie o to mi chodziło .

Dziś przegadałem 1,5h z jednym forumowiczem, który zaoferował mi swoją pomoc na pw. Podczas rozmowy zrobiłem sporo notatek i jestem pełen optymizmu do dalszego remontu .

Ahhh ! Nie mogę się nadziwić, że są jeszcze na tym świecie ludzie, którzy chcą bezinteresownie pomóc i robią to z dobrego serca !
Dzięki !


Ostatnio zmieniony przez voo dnia Nie 22:29, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin