Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potrzebuję pożyczyć gaźniki K-301

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MW-750




Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 33
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 20:14, 13 Cze 2023    Temat postu: Potrzebuję pożyczyć gaźniki K-301

Potrzebuję pożyczyć do przetestowania dwa SPRAWNE gaźniki K-301 najlepiej z jeżdżącego motocykla w którym dobrze się spisywały.

Moje moto bez problemu odpala ale w czasie jazdy mocno przerywa. Stały spec od gaźników poddał się po kilkunastu próbach ich wyregulowania i twierdzi że moje gaźniki już są zbyt mocno wypracowane i nie reagują na regulacje. Nie mam innych sprawnych gaźników do porównania a chcę wykluczyć awarię układu zapłonowego (przerywacz, kondensator, cewka). Po testach zwrócę je lub jeżeli będzie można to odkupię.
Najchętniej podjadę do kogoś w okolicy Trójmiasta do przetestowania na miejscu lub wysyłka przez Inposta jeżeli gaźniki są gdzieś na drugim końcu Polski.
Wiem, że K-301 to słabe gaźniki i wszyscy zmieniają je na nowocześniejsze - ale zależy mi na oryginalności motocykla i jeżeli się da, to wolał bym mieć K-301.
PS.
A może jeździ ktoś Dnieprem 650 na gaźnikach K-302 ? Jeżeli tak, to jak radzą sobie z silnikiem 650 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:06, 13 Cze 2023    Temat postu:

K 301/2 to moim zdaniem najbardziej udane ruskie gaźniki. Obecnie trudno osiągalne w dobrym stanie. Można kupić zestawy naprawcze. Do Dniepra ciut małe, brakuje góry obrotów. Fabrycznie szły do starszych Urali, tych co miały tej samej średnicy zawory ssące i wydechowe, tam bardzo ładnie pracowały.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:49, 14 Cze 2023    Temat postu:

Z powodzeniem jeżdżę MT-9 na K-302,parę ładnych lat. Oprócz drobnych regulacji nic tam nie robiłem.Motor jest żwawy w terenie i na szosie.Jedyne co to w upałach nietrzyma wolnych obrotòw,jak dlugo stoję to muszę ruszyć manetką i jest ok. Na Łodzi w maju widziałem nowe K-302 za 700zł. para.

Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Śro 8:53, 14 Cze 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:39, 14 Cze 2023    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Są i takie nowe po 370 zł, ale co to warte to nie wiem.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MW-750




Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 33
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 19:35, 14 Cze 2023    Temat postu:

Artur pmi napisał:
Z powodzeniem jeżdżę MT-9 na K-302,parę ładnych lat. Oprócz drobnych regulacji nic tam nie robiłem.Motor jest żwawy w terenie i na szosie.Jedyne co to w upałach nietrzyma wolnych obrotòw,jak dlugo stoję to muszę ruszyć manetką i jest ok. Na Łodzi w maju widziałem nowe K-302 za 700zł. para.


Nie wieszają się pływaki z uwagi na pochyloną komorę pływakową? Nie zdarzają się wycieki paliwa z powodu pochylonych pływaków?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:17, 14 Cze 2023    Temat postu:

Zdarza się,że po postoju tygdniowym (a jeżdżę w każdą sobotę i niedzielę) przelewa się pod zatapiaczem pływaka jeżeli muszę go kopać z 10 razy.W trakcie jazdy nigdy nie wylatywało paliwo.Na ciepłym silniku np. w trakcie przerwy na fajkę po dwa razy tylko zatopię pływaki i pali od kopa.Na zimnym jednak te paliwo czuć i wycieka zanim zapali.Nie są to nowe gaźniki,pewnie wymagają już regeneracji.Narazie nie grzebię bo motór dobrze na nich przyspiesza i pracuje.Wyjątkiem to pilnowanie manetki na wolnych obrotach.Mnie to nie przeszkadza a jeżeli będę wymieniał,to na te same.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:26, 14 Cze 2023    Temat postu:

Dodam też,że jeżdżę tak jak piszesz na zapłonie mechanicznym,jedno z drugim reliktem minionej epoki musi się zgrać.Wówczas motor jest nie do zdarcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MW-750




Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 33
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 21:44, 27 Cze 2023    Temat postu:

Udało sie podmienić gaźniki i na innych motocykl pracuje prawidlowo - czyli aparat zapłonowy, świece i paliwo zostały wykluczone. Dwóch niezależnych specjalistów od gaźników stwierdziło że mój prawy gaźnik jest już tak wypracowany wewnątrz że żaden zestaw naprawczy już mu nic nie pomoże a z lewym jest niewiele lepiej. Potrzebuję więc kupić dwa sprawne gaźniki K-301 lub chociaż sam prawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:48, 27 Cze 2023    Temat postu:

To może zaryzykuj te 370 zł? Jakie są to nie wiem ale są nowe.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:04, 30 Cze 2023    Temat postu:

Do ruskich gaźników nie trzeba specjalistów.Regulacja 301 i 302 jest prosta jak seks. Na poczekaniu w krzaczorach idzie je ustawić. Zestaw naprawczy wraz z szufladą doszczelni gaźnik.Te gaźniki nie potrzebują finezji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MW-750




Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 33
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:44, 27 Sie 2023    Temat postu:

Ogłoszenie nieaktualne - udało mi się zakupić sprawny komplet i motocykl jeździ bez problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:59, 29 Sie 2023    Temat postu:

Stare,sprawne 301/302 są na pewno lepsze i sprawniejsze niż jakieś kitajce.Jak silnik osiągnie temp. Pracy to pływaki przestają się wieszać.Ot. taka przypadłość szuflad.Dobrze mieć ćiut wyższe obr. biegu jałowego,zwłaszcza w upale.Spalanie jest duże na tych gaźnikach,ale to ma jechać.Nikt się nie przejmował normami UE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 7:56, 30 Sie 2023    Temat postu:

Mam dokładnie odwrotne zdanie. Zgodnie z moim doświadczeniem to najbardziej ekonomiczne gaźniki. Można je tak ustawić że motocykl pali na trasie około 5l na 100 km. Tyle że grozi to szybkim wypaleniem zaworów.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin