Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pomoc w zakupie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macao123




Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:34, 15 Mar 2017    Temat postu: pomoc w zakupie

Witam w końcu udało mi się umieścić link. Szukam kaśki dla siebie budżet do ok 6 tyś, wpadł mi w oko ogłoszenia handlarza z Przemyśla z racji tego że najbliżej. Ma ten zaprzęg za 5 tyś i drugi za 5,2 ale twierdzi że za 5 jest lepszy bardziej oryginalny. Chciałbym pojeździć z koszem więc doradzcie czy szukać z napędem czy kupić jak najlepszy stan i przełożyć dyfer czy nie ma sensu. Wiadomo że nie będę porzeprawiał się przez rzeki i torfowiska ale po lasach i polach lubię jeździć z synem. Stan wizualny nie musi być ideał ale technicznie chciałbym coś pojeździć w tym roku a nie od razu rozgrzebywać kompletnie jak to mi się już zdarzało. Jak nie kupię coś sensownego za 5-6 to poszukam za 3 i dołożę resztę na jakiś mały remont stopniowo robiąc kolejne elementy. Obecnie mam odrestaurowaną DKW ks200, PannonieT2 na okończeniu, Awo Sporta na ukończeniu i Awo Turista w połowie zrobionego. W związku z tym że choroba postępuje spodobał mi się boxer z zsrr bo tamtymi szkoda do lasu wjeżdżać a jak niektórzy mówią mają tylko pół silnika.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez macao123 dnia Śro 10:54, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 10:46, 15 Mar 2017    Temat postu:

Więc...
1. Silnik + skrzynie NIE od wczesnego modelu
2. Przednie zawieszenie NIE od wczesnego modelu
3. Dyfer NIE od wczesnego modelu
4. Wózek boczny NIE od wczesnego modelu
5. Koła sztuk 3, NIE od wczesnego modelu

Czyli pozostaje Ci rama (jest krótka), błotnik tył i żółwiki oraz jedno koło. Które występowały w 1960r.

Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macao123




Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:58, 15 Mar 2017    Temat postu:

Trochę uzupełniłem post bo najpierw sprawdzałem czy się w ogóle pojawi. Muszę poszukać rysunków jak zmieniała się K750 jak odróżnić starą od nowej a zwłaszcza przeszczepy z Urali i Dnieprów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 11:06, 15 Mar 2017    Temat postu:

Kupcie z synem, "dolnego" Dniepra z napędem na kosz.
Masz kilka motocykli, więc roczne przebiegi, będą niewielkie (jak u mnie).
Ja robiłem Urala, w którego wpakowałem niezłą górkę kasy i dziś kręci mnie, żeby "napędowca" z niego zrobić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macao123




Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:26, 15 Mar 2017    Temat postu:

Dolnego Dniepra były takie czy chodzi o dniepra z silnikiem od Kachy? Na początku myślałem własnie o mt12 napędowca ale czytając fora i rady wywnioskowałem że będzie lepsze K750.
Właśnie dzwonił niedaleko mnie facet co ma kilka różnych sztuk i sprzeda mi K750 krótką z przodem od chyba dniepra a wrazie czego to skrzynie i dyfer czy inne części mogę u niego pozamieniać od innych modeli z papierem kaski za 3700.
Normalnie lego dla dorosłych.
To teraz podsumowując doradzcie jaki zestaw brać papier i ramę k750 silnik k750 dyfer z napędem dniepra. Czy mt12 z silnikiem k750. Dla mnie na razie poza bakiem głowicami błotnikami i detalami nie ma różnicy w wyglądzie, pewnie to się zmieni niedługo. Mówił że przód stary do k750 ciężko dostać a ten od dniepra jest w dobrym stanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 12:04, 15 Mar 2017    Temat postu:

Dniepr M-12 ma ten sam silnik co późniejsze K-750.
To jest ta sama fabryka i linia montażowa Wink

Chcesz klasycznego "napędowca" z silnikiem dolnozaworowym - bierzesz Dniepra M-12
Chcesz klasycznego "napędowca" z silnikiem górnozaworowym - bierzesz Dniepra M-16
Chcesz klasyczny i coraz rzadszy "zaprzęg", z silnikiem dolnozaworowym - bierzesz K-750 z krótką ramą i dzielonym błotnikiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macao123




Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:13, 15 Mar 2017    Temat postu:

Dzięki za rozjaśnienie sytuacji czyli zostaje opcja pierwsza albo trzecia, jeśli pierwsza to bak od K750.
Jak poznać krótką ramę K750, czy napędowiec miał wsteczny, Jak poznać silnik czy Dniepr czy Kaśka jak sa takie same. Może lepiej telefon mi ktoś poda bo zaraz temat będzie miał 10 stron. Very Happy
Dzięki za czas wiem że te tematy wałkowane są ciągle przez nowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 12:33, 15 Mar 2017    Temat postu:

Wszystkie Dniepry mają długą ramę, czyli skrzynię ze wstecznym wrzucasz bez problemu - jeśli jej (wyjątkowo) nie ma.
Natomiast każda oryginalna K-750 ma ramę krótką i jeśli chcesz zainstalować skrzynię Dniepra ze wstecznym, to musisz zainstalować krótki wałek kardana. Co jakiś czas pojawiają się w sieci.

Startując dziś z moim doświadczeniem kupiłbym MT-16, dokupił do niego silnik od BMW R-80/R-100 i cieszył się z życia Wink


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Śro 12:34, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macao123




Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:51, 21 Mar 2017    Temat postu:

Jakie ciśnienie na cylindrze powinno być w silniku K750? Chociaż to mogę sprawdzić przy zakupie, gwint świecy o ile pamiętam M14x1,25.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 22:01, 21 Mar 2017    Temat postu:

6.0bar +0,1/-0,3
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 6:37, 22 Mar 2017    Temat postu:

klapek napisał:

Natomiast każda oryginalna K-750 ma ramę krótką


Każda produkowana od 1958 do 1967, w 1968r pojawiła się długa rama i skrzynia bez wstecznego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macao123




Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:47, 27 Mar 2017    Temat postu:

Co powiecie na tą Kaśkę poza brzydkim kolorem cena w miarę i coś podłubane w silniku oraz wsteczny. Dużo roboty z napędem podmienić dyfer z wałem i kołem z zabierakiem?
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez macao123 dnia Pon 12:49, 27 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 13:01, 27 Mar 2017    Temat postu:

Remont silnika to ~3.000zł bez robocizny.
Czyli sprzedawca za 1000zł sprzedaje motocykl z dokumentami..?
Wink

Napędy zamienić, to nie trudna sprawa. Problemem z tym że kolejne 1500zł nie twoje.
Chociaż kilka dni temu na olx.pl był napęd za 900zł, ale to rzadkość teraz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macao123




Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:54, 29 Mar 2017    Temat postu:

Ale ogólnie to K750 czy pół na pół z Dnieprem. Zawsze mogę się umówić że przejadę kilka kilometrów i jak nic nie pierdyknie to biorę. Chciałbym coś pojeździć w tym sezonie a mam jeszcze do ukończenia inne maszyny i nie chce rozgrzebywać od razu następnego bo już nie mogę wyrobić. Obecnie jestem w domu trzy dni w tygodniu i tylko jeżdżę od mechanika do tokarza od lakiernika do szkiełkowania, polerownia, piaskowania i kurier co drugi dzień. Wiem że ruska maszyna to pacjent specjalnej troski chyba lepiej będzie jak tokarki poszukam wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 7:59, 29 Mar 2017    Temat postu:

Tokarki, frezarki i... palnik! Palnik musi być Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin