Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

m72 1948

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Nie 16:08, 07 Lut 2016    Temat postu: m72 1948

M72 1948, była kupiona w częściach i pochodziła z Białorusi. Ogólny stan to można przyrównać do złomu wykopanego z drewutni. Była w częściach a z elementów to brakowało całego przodu bo ktoś sprzedał.
Założenie przy remontowaniu było takie aby trzymać się roku i oryginału oraz motocykl ma być sprawny technicznie do tego stopnia aby brać udział w paradach ( i najważniejsze aby w od czasu do czasu był w stanie zapalić i zrobić kilkanaście kilometrów)
W komplecie były dwa silniki jeden bez cylindrów cały w ziemi i jakimś syfie. Był to oryginalny silnik od niej a przynajmniej bardzo długo w niej używany. Silnik który siedział w ramie był z lat 50-tych z cylindrami i głowicami od k750.
W starym silniku okazało się że wał jest uszkodzony ze sprzęgłem bo ktoś jeździł z luzem na kole zamachowym, dodatkowo uszkodzona była podpora wału. Natomiast silnik po umyciu okazał się pomalowany na zielono. Dyfer i skrzynia też okazały się zielone.
Wszystko zostało zrobione, cylindry były w wyjątkowo dobrym stanie (oryginalne z pierwszych modeli m72) i wydał 4 szlif chyba z 1 Smile.
Starałem się aby M była w miarę oryginalna i pilnowałem każdej śrubki.
Praktycznie wszystko do czego się dotknąłem to się rozsypywało.
Przód kupiłem oryginalny z mniej więcej dobrego rocznika i został zregenerowany.
Motocykl ma założone gaźniki k68 ponieważ łatwiej mi go było uruchomić i wstępnie dotrzeć, docelowo wrócą oryginalne, to samo dotyczy cewki Zelmot.
Brakuje mi prądnicy krótkiej ale ta co była jest w tragicznym stanie i na razie czekam na części.
Z replik części jest regulator, kopniak, dwie szklanki przednie, lusterko, lampka tylna, kable, kranik, stopka boczna (przykręcona dla wygody) i tłumiki.
Dyfer założyłem "9" (oryginalny nie miał zębów) z założenia motocykl ma być solo, nie mam do niego kosza.
Długo ją składałem ponad 0,5 roku a cześć intensywnie kompletowałem przez ponad rok.






Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin