Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 lata wojenne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 32, 33, 34  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 8:41, 23 Lis 2012    Temat postu:

Tak jak piszesz - emki z WZM były składane z różnych części.
W "polskich" emkach z WZM był spory udział starych części -
po prostu dostaliśmy wyeksploatowane motocykle z ZSRR Smile
Ta obudowa wygląda na produkowaną w Moskwie w pierwszych seriach.
Jak masz jeszcae jakieś stare części to wrzuć foty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild




Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 12:31, 23 Lis 2012    Temat postu:

Grzechu, no widzisz - im więcej informacji, tym lepiej.

Spiker - bardzo, bardzo ładna przekładnia Smile) a co do WZM to na odkrywcy jest wątek, do którego kilka osób wrzuciło ciekawe fotki. nawet na allegro ktoś kilka fantów sprzedawał.

a tak..... to czy ktokolwiek zwrócił uwagę na ten przedni błotnik?Wink


Gośka


Ostatnio zmieniony przez wild dnia Nie 12:59, 06 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 20:57, 25 Lis 2012    Temat postu:

Na temat tego błotnika nic nie wiem.
Ale przyszło mi do głowy pytanko - czy istniały błotniki
tylne o profilu późniejszym ( czyli nie te wąskie jak w r71 )
bez pałąka ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 22:56, 25 Lis 2012    Temat postu:

A cholera ich wie czy fabryczne. Ale zdarzają sie na zdjęciach "z epoki".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 12:13, 27 Lis 2012    Temat postu:

Przepraszam za lekkie zboczenie z tematu otóż nurtuje mnie pytanie na temat wózków bocznych i ich sposobu mocowania do motocykla. Z tego co gdzieś ktoś mi mówił wojenne emki miały przednie kule mocujące przyspawane na stałe do ramy jakieś 3-4cm przed osią szpilki silnika, następnie zrobiono modyfikacje i montowano kule przykręcaną do szpilki silnika, potem znowu były spawane a na koniec przykręcane. Czy ktoś mógł by to potwierdzić i usystematyzować co i kiedy było. Pytanie mnie takie naszło jak kumpel kupił do swojej solówki 1948r wózek z pałąkiem, no i gdzieś ktoś mu dorobił kulę nakręcaną na szpilkę silnika ale wówczas szpilka jest cofnięta o ok 3-4cm i rozstaw między kulami a kielichami się różni, czy ramy wózków były z różnymi rozstawami kielichów. Trochę zagmatwałem ale myślę że chyba wiadomo o co mi chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 14:41, 27 Lis 2012    Temat postu:

1. Najpierw były nakręcane na szpilkę silnika.
2. Potem spawane ale jako oddzielny element od wzmocnienia otworu na szpilkę silnika.
3. Przykręcane w formie obejmy.
4. Spawane do ramy razem ze wzmocnieniem otworu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 15:50, 27 Lis 2012    Temat postu:

Wydaje mi się, że wersje 3 i 4 to tak równolegle szły.
Nie spotkałem się z wersją 2 - ciekawe jak wyglądała ?

Pytanie odnośnie filtrów powietrza - na rys. techn. z 1942 roku jest
taki rozbudowany filtr z regulacją dopływu powietrza.
Czy widział ktoś w dokumentacji taki filtr siatkowy, powszechnie wstawiany
do skrzyń "starych emek" jak ten z aukcji:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:39, 27 Lis 2012    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 1:08, 28 Lis 2012    Temat postu:

Ja mam tylko jedno zdjęcie takiej ramy z opcją 2 ale kulę widać słabo i jest tam jakaś grubsza rzeźba spawalnicza więc nie wiem czy to fabryka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Śro 19:23, 28 Lis 2012    Temat postu:

Mało jest takich zdjęć, bo cylinder, rura, albo wózek zasłaniają, ale widziałem. Może to i jest jakaś forma przeróbki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 9:13, 29 Lis 2012    Temat postu:

A takie pytanie do którego roku produkowano wózki najstarszego typu(sztywne bez pałąka)? Tak sobie luźno myślę że skoro nakręcana na szpilkę kula to najstarsza wersja to też wózek najstarszego typu miał zapewne inny rozstaw kielichów tylko że ema kumpla jest z 1948r. no i czy wtedy jeszcze takie wózki były czy już z pałąkiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 10:57, 29 Lis 2012    Temat postu:

Chodziło mi o coś takiego
nr 2

nr 4

Na niektórych rysunkach widać różnicę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild




Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 11:39, 29 Lis 2012    Temat postu:

ja jeszcze wrócę do tego błotnika:
dla porównania - od lewej męka Wink



Gośka


Ostatnio zmieniony przez wild dnia Czw 11:41, 29 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 12:48, 29 Lis 2012    Temat postu:

Rama wózka z pałąkiem pojawiła się ok 45 roku .
( na fotkach zaprzęgów HD WLA są najczęściej ramy wózka z pałąkiem )

Ram bez pałąka było prawdopodobnie dość mało wyprodukowanych ( w porównaniu
do ram z pałąkiem) bo trudno ją obecnie spotkać.
Nie zastanawiałem się nad rozstawem mocowań ( czy nie da się tego wyregulować
tylnym mocowaniem ?)
Poza tym ram z pałąkiem były dwa typy.

Co do błotników to dobrze, że jest tyle typów przednich, bo każdy może sobie
wybrać, jaki mu się podoba Smile
Mnie akurat podoba się właśnie ten ostatnio prezentowany, jak
widać od BMW różni się mocowaniem pałąka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild




Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 13:51, 29 Lis 2012    Temat postu:

śmigiel, a teraz znów porównaj błotniki. Emka MMZ Alexa Wink



Gośka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 32, 33, 34  Następny
Strona 6 z 34

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin