Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 lata wojenne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Nie 21:11, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Na stronie 7 jest wszystko dobrze pokazane:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ciekawie zamontowany jest sygnał i jest "jakiś inny" i oczywiście ładny regulator.
Po co ktoś montował akumulator obok ramy jak widać że jest też i podstawka pomiędzy ramą a skrzynią?

Teraz zupełnie inne pytanie:
Na stronie 27 tego postu Crazy umieścił takie oto zdjęcie ram:


Sprawa prosta czym starsza rama tym bardziej przesunięty otwór mocowania silnika.
Jeśli otwór silnika przesuwa się z biegiem lat do tyłu ramy to są dwie konsekwencje tego faktu:
1. Silnik jest przesunięty względem ramy do tyłu wówczas aby skompensować różnice na przesunięciu silnika wał kardana musi być krótszy.
2. Silnik, skrzynia, dyfer zawsze są w tej samej odległości wówczas aby zdjęcie powyżej miało sens mówi być dłuższa rama o długość przesuniętego otworu.

Jak by nie patrzeć to jeśli ramy różnią się przesuniętym otworem mocowania silnika to stare ramy muszą być krótsze od nowszych albo z biegiem lat zmieniała się długość wałka kardana na krótszy.

A z tego co wiem to stare czy nowe ramy czy kardany w m72 nie są krótsze ani dłuższe!!!

Mam nadzieję że jasno opisałem sytuację.

Poniżej jest zdjęcie z nałożonymi na siebie ramami:



Widać na nim przesunięty łuk, ale zdjęcia są robione pod różnymi kątami i nie mają identycznej skali.

Tak więc konsekwencją przesuniętego mocowania silnika jest dłuższa rama albo krótszy wałek napędowy (mniej miejsca pomiędzy skrzynią a akumulatorem), która wersja jest prawdziwa?


Ostatnio zmieniony przez 827628 dnia Pon 10:29, 20 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Nie 20:15, 13 Wrz 2015    Temat postu:

Nikt nie obalił mojej teorii, czyżby była prawdziwa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 21:05, 13 Wrz 2015    Temat postu:

Ja tam się nie znam, to sie wypowiem. Po mojemu to kąt zagięcia jest inny i rura w pion idzie pod innym kątem. I żadnych dłuższych ani krótszych nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 21:35, 13 Wrz 2015    Temat postu:

A gdzie był montowany wodotrysk ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Nie 21:46, 13 Wrz 2015    Temat postu:

No tak co racja to racja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
warszawa224




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 60
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:04, 22 Sty 2016    Temat postu:

........ post kontrolny aby móc wrzucić zdjęcie

Ostatnio zmieniony przez warszawa224 dnia Pią 9:06, 22 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
warszawa224




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 60
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:05, 22 Sty 2016    Temat postu:

.....................
Powrót do góry
Zobacz profil autora
warszawa224




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 60
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:06, 22 Sty 2016    Temat postu:

Witajcie. Co do numeracji silnika wojennego to wrzucam swój, który właśnie złożyłem.
Warto zwrócić uwagę niesamowicie brzydki odlew aluminium wyglądający jak gąbka. Wydaje mi się, że jest to nowy, przeleżany odrzut z taśmy. Gdy wkładałem popychacze to były jeszcze nadlewy od form, które trzeba usunąć aby je włożyć.



Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 20:51, 24 Sty 2016    Temat postu:

Dziwny numer, wg mnie nie z epoki.
Odlew bloku na pewno by nie przeszedł kontroli jakościowej - w garażu ktoś go
robił czy co ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawers




Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań

PostWysłany: Śro 19:26, 16 Mar 2016    Temat postu:

Witam kolegów,

mam pytanie do jakich lat były montowane kierownice widoczne na zdjęciu. charakterystyczne mocowania do półki oraz kierownica o nieco węższym ugięciu patrząc od góry oraz płytsza patrząc z boku. Jak widać zachowała się reszta farby w miejscu mocowania dzwigni przyspieszacza.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam,dawers
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 22:55, 16 Mar 2016    Temat postu:

[quote="warszawa224"]Witajcie. Co do numeracji silnika wojennego to wrzucam swój, który właśnie złożyłem.
Warto zwrócić uwagę niesamowicie brzydki odlew aluminium wyglądający jak gąbka. Wydaje mi się, że jest to nowy, przeleżany odrzut z taśmy. Gdy wkładałem popychacze to były jeszcze nadlewy od form, które trzeba usunąć aby je włożyć.

Ciekawe czy się nie będzie pocił olejem, mam przykre doświadczenia z takimi odrzutami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawers




Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań

PostWysłany: Nie 6:16, 17 Kwi 2016    Temat postu:

przypadkowa znajda, ktoś ma zdjecie jak tu była rozwiązana mechanizm zmiany biegów? do którego roku takie rozwiązanie stosowano?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

prosiłbym tez o wypowiedz w kwestii kierownicy pokazanej powyżej

pozdr.dawers


Ostatnio zmieniony przez dawers dnia Nie 6:19, 17 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 7:28, 17 Kwi 2016    Temat postu:

Prosze bardzo. Tu jest

Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawers




Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań

PostWysłany: Nie 9:56, 17 Kwi 2016    Temat postu:

dziekuje Prince, kosmiczny przykład zastosowania tu pokazałeś.
Mi to rozwiązanie pachniało dzwignią ręczną a takowej nie widziano przy M-72. Moze to repro, popularne w dzisiejszych czasach germanizacji sowieckiej myśli przy pomocy handgranatów Smile ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 12:39, 17 Kwi 2016    Temat postu:

Trzeba by oglądnąć te doróbki. Z tego co pamiętam to odlewy miały właśnie ten bolec na sprężynę tak rozwiązany( wzorem ori). Bracia nasi Rosjanie, po kilku tatach poszli po rozum do głowy i robili tam nadlew, upraszczając technologię produkcyjną elementu. Ale to już chyba w późnych latach 50tych- wiec sygnatura by nie pasiła. Tu trzeba by oszacować stan ( wyjebania tulejki ) i wróżyć na tej podstawie. Inna opcja to metoda analizy oleju w uszczelniaczu albo radioweglowa ;D

Podsumowując- fajne znalezisko, kompletnie niepraktyczne, ale jest szansa ze znajdzie amatora z grubym portfelem.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 12:44, 17 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Następny
Strona 30 z 34

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin