| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4148 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 8:38, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Kiedyś składałem dla znajomego R-51. Tam właśnie była rama taka jak w Emie z tym że bez wzmocnień i lekka. Jak sądzę pierwsze ruskie ramy i niemieckie były identyczne i do takiej trzeba by porównywać.
Wojtek |
|
| Powrót do góry |
|
 |
dawers
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań
|
Wysłany: Sob 10:21, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
| Pierwsze radzieckie ramy i niemieckie nie mogły być identyczne. Technologia płynnej zmiany średnicy i profilu rury w ramie, stosowana przez BMW, była w ZSRR niedostępna. Stąd nadwymiarowanie w stosunku do oryginału. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Sob 15:39, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze obstawiam, że w wojennych ramach wymiar pokazany na rysunku był mniejszy niż w późniejszych ramach, ale może to być tylko złudzenie optyczne przynajmniej w BMW wydaje się mniejszy, i ta pionowa rurka też jakby cieńsza.
Trzeba by biegać z suwmiarką w ręku i mierzyć wszystkie napotkane ramy
 |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:59, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:27, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
| Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 9:05, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
W życiu bym na to nie wpadł
Crazy zrobiłeś kawał dobrej, pożytecznej roboty.
Teraz to "przerabiacze" będą mieli problem
Crazy, a co powiesz na temat tej wysokości przy suwakach? |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:35, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:27, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:37, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:28, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
| Powrót do góry |
|
 |
pawel_sz
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: podkrakowska wioska
|
Wysłany: Nie 17:56, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Cześć
Jeśli jest tak jak pokazałeś to jestem tym całkowicie zaskoczony i załamany, ze ten proceder "spadł" to sprzętów, które jakby nie było są relatywnie tanie w stosunku to innych zabytków z tego okresu czasu.
p.
ps
quźwa, co za czasy  |
|
| Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 20:39, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
No stary, jak dla Ciebie wojenna eMka to relatywnie tania zabawka to szacun. Też tak chcę.
 |
|
| Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 11:19, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Szkoda,że to zdjęcie nie jest lepszej jakości:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wydaje mi się, że sanki nie są zagięte od razu za szpilką.
Generalnie mam pewne wątpliwości, bo przyglądałem się kiedyś bardzo skrupulatnie dwóm ramom "starym" (jedna piaskowana, druga w starej farbie). Kształt sanek "zły"
ale poza tym żadnych najmniejszych nawet śladów wycinania wzmocnień.
Nawet sanki były dospawane do główki ramy jak w "starych " ramach.
O innych szczegółach nie wspominam, bo cała reszta była taka jak powinna być w starych ramach.
Różnica w wadze niewielka,ale obydwie 5-6 kg lżejsze od ram z lat 50-tych.
Dla mnie podstawowym kryterium będzie waga, bo sanki można wspawać tak czy inaczej, ale jak "zejść " z wagi o prawie 1/3 ?
Ostatnio zmieniony przez śmigiel dnia Pon 11:20, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
| Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 11:31, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
| Na tym zdjęciu na pewni nie są. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
pawel_sz
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: podkrakowska wioska
|
Wysłany: Pon 19:08, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
| klapek napisał: | No stary, jak dla Ciebie wojenna eMka to relatywnie tania zabawka to szacun. Też tak chcę.
 |
to nie Indian, Henderson czy też coś innego , w każdym bądź razie jak dla mnie to i m72 jest sprzętem poza zasięgiem ale są droższe i o wiele bardziej cenne
p. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:36, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:28, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
| Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pon 23:50, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Z ciekawości zacząłem przeglądać zdjęcia BMW R-51, R-61, R-66, R-71 z folderów i niemieckich stron i widać na nich, że rama jest tak zakrzywiona jak opisywał to Crazy. Nawet powojenne BMW serii R mają taki właśnie kąt zakrzywienia.
Jeśli wojenna Emka była kopią BMW (nie do końca wierną) to trzeba trzymać się pierwowzoru, chociaż większość BeEmek które można zobaczyć to liche podróbki z Emkowskich lub powojennych ram R-51/2, R-51/3, nawet bez wycinania rurkowatych wzmocnień pionowych i poziomych
Tylko katalogi i foldery prawdę powiedzą, zarówno jeśli chodzi o BMW jak i M-72 |
|
| Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 19:13, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
A taka? Można wybrać czy M-72 czy też R-71
[link widoczny dla zalogowanych]
 |
|
| Powrót do góry |
|
 |
|