Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 lata wojenne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 32, 33, 34  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wild




Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 21:28, 19 Gru 2012    Temat postu:

bardzo dziękuję za taką "paczkę" niezmiernie mnie ucieszyła Very Happy

podsumowując:


jestem ciekawa waszych spostrzeżeń - dla ułatwienia dyskusji, zdjęcia ponumerowałam


Gośka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzikijunak




Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Śro 21:49, 19 Gru 2012    Temat postu:

Numery się ładnie pokrywają rocznikowo.
Kodowania (parzyste/nieparzyste) nie stosowali Smile, tylko lecieli po kolei.
Porównując z numerami braci słowian ze wschodu też się zgadza.

Na allegro trafiaja sie bloki podrabiane, często z slników stacjonarnych. Maja oznaczenia starych emek (sygnatury fabryczne) i jajko na prądnicę.
Kowale bija numery, ala często nie takim numeratorem jak trzeba, w złym miejscu lub wg niewłaściwej kolejności.
Są też bloki z podrobiornym numerem w czasach jak numer silnika był w dowodzie i musiał się zgadzać z motocyklem.

Mam trochę tego materiału poglądowego na dysku.

Gośka, cieszę się, że zrobiłem Ci niespodziankę. Sam mam wiele materiałów z Twojej strony.

pozdr
S
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 22:54, 19 Gru 2012    Temat postu:

4 tysiące przez 2 miesiące w 42 zrobili? Jeszcze w połowie roku? Wydawało mi się, że fabryki dopiero się rozkręciły mniej/więcej po sierpniu 42.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild




Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 14:40, 20 Gru 2012    Temat postu:

no prawie się "pokrywają" - zdjęcie nr 4 w stosunku do nr 3 oraz 5Wink zaznaczę, że kolejność układania fotografii zrobiłam następującą- rok, miesiąc, numer.

dziki - najbardziej mnie ucieszyła fotka z numerem 2417 - 9 - 41. widać cechy, ładny krój numeratorów.

a teraz pytanie: ile mogli produkować motocykli na dzień? (zakładając, że zakład pracował na 3 zmiany)

Gośka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 16:28, 20 Gru 2012    Temat postu:

Według mnie nr 4 nie jest oryginalny - nawet nie pasuje do kolejności

Między wrześniem 41 a wrześniem 42 wyprodukowali ok 2200-2600 sztuk
czyli ok 200/ mies 7/dzień
potem trochę przyspieszyli sierpień 43- sierpień 44 ok 3400 sztuk
czyli ok 300/mies 10 dzień
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 19:54, 20 Gru 2012    Temat postu:

Tak też mi się wydawało. IMHO i 4 i 5 są lekko jakby nieoryginalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzikijunak




Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw 20:29, 20 Gru 2012    Temat postu:

Wasza wątpliwości są uzasadnione, chociaż w przypadku Nr 5 blok wydaje się nieruszany, poniżej zdjęcie silnika z drugiej strony (N):

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

dodatkowo jeszcze jeden numer, który może byc kowalska robotą (sprzedający cwaniak).

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez dzikijunak dnia Czw 20:33, 20 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild




Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:20, 20 Gru 2012    Temat postu:

wiem kto był/ jest właścicielem silnika z pod "5".
trzeba zauważyć, że krój numeratorów (antykwa klasyczna) jest naprawdę charakterystyczny dla lat 41-42.

numer z pod "4" i ostatnia fotka, którą dodał dziki to ewidentne kowalstwo.

Gośka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 21:25, 20 Gru 2012    Temat postu:

nr 5 jest dobry - nr wygląda na oryginalny i odpowiada kolejności.

Wg mnie nr 1 jest zły i ten ze zdjęcia ostatniego też lipa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 22:12, 20 Gru 2012    Temat postu:

Nie będę się upierał, bo wiedzę mam za małą, ale 2 tam nie wygląda jak przy numerkach dalej Wink.
Dalej kowalstwo artystyczne widać, poznać rękę fachowców różnorakich Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 22:16, 20 Gru 2012    Temat postu:

wild - co oznaczały te kółeczka przed i po numerach? Coś podobnego było w BMW. Czy to nie jest jakaś ściema, żeby bardziej uwiarygodnić numer? Dlaczego numery były z prawej strony i która strona silnika jest właściwa do któregoś tam roku?

Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Pią 9:05, 21 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 10:19, 21 Gru 2012    Temat postu:

IMHO kółeczka to właśnie część sławetnych "gwiazdek", później zaczęły się pojawiać romby i inne figury. Numer robotnika i zmiany.
Ale poprawcie mnie jak się mylę.


Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Pią 10:20, 21 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 11:37, 21 Gru 2012    Temat postu:

Te kółeczka z nr w środku to tak jak pisze
Rura znaki odbioru technicznego.
Nie wiem, do którego roku był nr po prawej stronie- w 48 jeszcze był.
Przeniesiony został wtedy, kiedy pojawił się dodatkowy nadlew
na nr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pią 12:01, 21 Gru 2012    Temat postu:

A te dużo późniejsze silniki (lata 50-te) które mają numer na nadlewie i dodatkowy nad popychaczami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 12:46, 21 Gru 2012    Temat postu:

Reasumując -najpierw nr po prawej stronie nad popychaczami - do roku ???
Od roku ??? nr na nadlewie a nad popychaczami po lewej stronie miesiąc i rok.

Są odstępstwa - np bloki z nr na nadlewie ale bez bitej daty ( po lewej stronie )

Bloki silnika to jeszcze w miarę prosta sprawa - a obudowy skrzyń biegów i nr na nich
to dopiero zagadka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 32, 33, 34  Następny
Strona 10 z 34

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin