Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K-750 tłoki od fiata 126p
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojowojo




Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:14, 26 Mar 2015    Temat postu: K-750 tłoki od fiata 126p

Pytanie czy ktoś tulejował pod malucha cylindry i jakie robić pasowanie pod te tłoki?
Czy jak mam cylindry 77mm to tłoki 76,5mm będą oki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2770
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 10:26, 26 Mar 2015    Temat postu:

Sporo ludzi tak robi. Tuleje z Krotoszyna + włoskie tłoki.
Poza cylindrami, które dasz do zakładu, musisz jeszcze dać rozwiercić główki korbowodów pod nowe, większe tulejki sworzni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojowojo




Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:54, 26 Mar 2015    Temat postu:

tak tylko czy to pasowanie jest oki jak tak to zostawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2770
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 11:24, 26 Mar 2015    Temat postu:

5 setek to mało, Nikt Ci nie powie, czy to się uda...
Słaby olej mineralny i ogień. Jak wytrzyma pierwsze 200-300km to będzie rakieta!
Wink


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 11:30, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 14:03, 26 Mar 2015    Temat postu:

Yyyyyyyyyy ja swoje silniki robilem na maluchu i jest ogien i jeden na polonezie ale ten jest w zapasie:))).
Tuleje dajesz Krotoszyn,tłoki polskie super jakosci WSK Gorzyce, sworznie włoskie Ricambi 20mm ,tulejki w korby pod sworzen tłoka z brązu b101 lub b443 z luzem od 0,005 do 0,014mm ale raczej sie trzymaj tej gornej miary, luz na tłoku 0,1-0,12mm i tez bym sie sklanial do gornej miary z doświadczenia.
Wał dajesz do regeneracji od razu ze sworzniami i kawałkiem brazu fi 30mm pod tulejki.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 14:14, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 14:09, 26 Mar 2015    Temat postu: Re: K-750 tłoki od fiata 126p

wojowojo napisał:
Pytanie czy ktoś tulejował pod malucha cylindry i jakie robić pasowanie pod te tłoki?
Czy jak mam cylindry 77mm to tłoki 76,5mm będą oki?


Hahhaha pasowanie 50 setek?????????Cos sie koledze pomylilo.
Cylinder sie robi pod wymiar tloka w dolnej czesci płaszcza a nie tlok pod cylinder:)))aczkolwiek na upartego taka rzeźbę by sie zrobiło hahaha.Z drzewa tez tłoki dawali magicy:))).
Powrót do góry
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 14:13, 26 Mar 2015    Temat postu:

klapek napisał:
Sporo ludzi tak robi. Tuleje z Krotoszyna + włoskie tłoki.
Poza cylindrami, które dasz do zakładu, musisz jeszcze dać rozwiercić główki korbowodów pod nowe, większe tulejki sworzni.


Cos sie koledze troszkę pomyliło Smile)) bo maluch ma 20mm a rusek 21 wiec nie rozwiercic tylko dorobic mniejsze:))).Polonez ma większe 22mm.
Powrót do góry
wojowojo




Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:52, 26 Mar 2015    Temat postu:

Tulejowane już mam i po szlifie na 77 malucha tylko wydawało mi się że po włożeniu tłoka do cylindra jakoś luźno jest.
Jak robiłem AWO i Junaka to szlif był mocno spasowany a tłok po wsadzeniu powolutku opadał i dlatego się zdziwiłem.
Ale skoro tak ma być to oki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2770
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 14:56, 26 Mar 2015    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
klapek napisał:
musisz jeszcze dać rozwiercić główki korbowodów pod nowe, większe tulejki sworzni.


Cos sie koledze troszkę pomyliło Smile)) bo maluch ma 20mm a rusek 21 wiec nie rozwiercic tylko dorobic mniejsze:))).Polonez ma większe 22mm.

Racja Dawid Bag
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 15:35, 26 Mar 2015    Temat postu:

wojowojo napisał:
Tulejowane już mam i po szlifie na 77 malucha tylko wydawało mi się że po włożeniu tłoka do cylindra jakoś luźno jest.
Jak robiłem AWO i Junaka to szlif był mocno spasowany a tłok po wsadzeniu powolutku opadał i dlatego się zdziwiłem.
Ale skoro tak ma być to oki.


Zmierz ten tlok w dolnej częśći plaszcza nawet suwmiarka elektroniczna i cylinder tez zmierz na srednicy i napisz co Ci pokazalo.

JAk mialem 17 lat robilem junaka od srubki i tez mi zrobil cos kolo 6-7 setek na tloku z widelców i po przejechaniu okolo 1km zablokowalo mi kolo hahahahahhahahahha ale zaufalem fachowcowi z warszatu i mialem porazke:)))).
Powrót do góry
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 16:40, 27 Gru 2019    Temat postu:

Temat jest następujący: cylindry M-72 z krotoszyńskimi tulejami fi 77 robione kilka lat temu przez kolegę Dawid1981 (czyli dobrze). Teraz chce do tego zakupić tłoki (niestety Dawid wówczas nie miał, ale chyba zrobił "ostry" szlif na 77,00, nie mam średnicówki niestety). Są dostępne następujące selekcje tłoków: A - czyli fi 76,92; B - czyli 76,93 i C- czyli 76,94. Zdarzają się tłoki WSK Gorzyce (rozumiem, że najlepsze), ale są też współczesne wyroby (doróbki), np. "Złotecki". Jakie tłoki wybrać? Niestety z oryginalnych nie używanych WSK są tylko "C", ale jak piszecie może być trochę ciasno.

(Pierścienie mam "Prima" 77,0, sworznie oryginalne Fiat).


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pią 16:41, 27 Gru 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 254
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:39, 27 Gru 2019    Temat postu:

Jak masz ciasno to przehonuj i gitara, za małe dziury w cylindrach to nie problem, bo można przeszlifowac. Kup tłoki i daj niech ci na luz 0,1 przehonują pod tłoki i bedzie super. Zapłacisz niewiele bo szlifować już nie trzeba, tylko honownicą przeleci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BALON




Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 64
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pszczyna

PostWysłany: Pią 19:51, 27 Gru 2019    Temat postu:

Jak robił ci to Dawid to najlepiej to jego się spytaj
Ma dużą wiedzę w tej materii
Jego dolniak na tłokach z malucha dalej pali gumę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2956
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:29, 27 Gru 2019    Temat postu:

Bierz Gorzyce, potem trzeba będzie pomierzyć ile na prawdę mają cylindry i tłoki. Dopiero wtedy będzie wiadomo co robić.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwawy




Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 94
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:38, 27 Gru 2019    Temat postu:

Powinienes miec ok76,92 tlok to co piszesz to masz 50 setek
A najlepiej zrob jak Dawid pisze ok 10 setek
Ps tuleje +tloki Dawid ogarnial przelatane juz ok 6tysi
docierane na ostro z glowa daja rade moto sie nie meczy
nie grzeje oleju nie bierze, polecam tego alegrowicza 😂
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin