Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K-750 197? - rozszyfrujmy pytajnik :)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 20:06, 26 Kwi 2016    Temat postu: K-750 197? - rozszyfrujmy pytajnik :)

Pytanko odnośnie motocykla ze zdjęć, fajny blacharsko prawdziwek, poza dwoma niegroźnymi bąblami na błotniku kosza i tylnym praktycznie blacharka idealna, gondola bez rdzy na zgrzewach itp, ale do rzeczy.
Jest pewna rozbieżność pomiędzy częściami datowanymi, więc próbuje ustalić rocznik motocykla, oraz listę nieoryginalnych części, które osobiście spostrzegłem:
- amortyzatory - ural,
- skrzynia biegów - dniepr,
- gaźniki k-301 - górniak
- koło na zapasie bez kalamitki,
- licznik - dniepr
Jeśli ktoś lubi drążyć temat zapraszam do dyskusji, ciekawi mnie rama kosza z tym charakterystycznym pałąkiem z przodu między gondolą a silnikiem. To chyba nie długo było stosowane.





























































[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Wto 20:48, 26 Kwi 2016    Temat postu:

A wiecej zdjec sie nie dało zamiescic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:00, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Faktycznie brakuje takiego ujęcia od dołu i endoskopowego zdjęcia wnętrza zbiornika Smile

Ale do sedna. Zobaczysz te swoje prawdziwki jak go wypiaskujesz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 5:16, 27 Kwi 2016    Temat postu:

marcello napisał:
Zobaczysz te swoje prawdziwki jak go wypiaskujesz Smile


Czyżby oryginalność lakieru budziła wątpliwości? NA żywo blacharka jest w stanie bardzo ładnym, po wypiaskowaniu czego nie mam zamiaru czynić został by motocykl nie tylko piasek Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
regers




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:48, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Zostaw jak jest, pasta polerska i git.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 12:05, 27 Kwi 2016    Temat postu:

A ktoś jednak podyskutuje konkretniej na zagadnienie tytułowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 19:13, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Mam taką samą ramę kosza, z tym pałąkiem, ale nie powiem Ci ile czasu była taka rama zakładana i czy jest jakaś wyjątkowa.
Moje K650 również z jednego kawałka, jest z 1970 roku, rama kosza identyczna, blacharsko identyczny, dzielony tylny błotnik, długa rama i jak to K650 silnik górniak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 0:39, 29 Kwi 2016    Temat postu:

regers napisał:
Zostaw jak jest, pasta polerska i git.


Obawiam się, ze przy tym lakierze to pewnie dojdzie do takiego efektu:



Ale przynajmniej te ptasie kupy znikną ze zbiornika i błotnika Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 13:46, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Nie ptasie kupy tylko nieumiejętne posługiwanie się środkami chemicznymi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Puzel




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolp

PostWysłany: Sob 18:54, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Moja jest z 1968 roku, też trafił się prawdziwek i wyglądała identycznie jak ta. Amortyzatory powinny być starego typu z plastikowymi szklankami, skrzynia biegów 6204, gaźniki k302, golenie przedniego zawieszenia ze śrubami spustowymi. Widziałem jeszcze jedną kachę z tego samego rocznika i w takiej samej konfiguracji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 19:34, 30 Kwi 2016    Temat postu:

No te nieoryginalne elementy wymieniłem na początku, a powiedz mi jak w 1968r wygląda rama kosza? też większy pałąk? motocykl z długą ramą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Puzel




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolp

PostWysłany: Nie 8:51, 01 Maj 2016    Temat postu:

Właśnie dokładnie ta rama. W dwóch egzemplarzach była właśnie taka. W internecie też widziałem kilka razy egzemplarze z 1968 w tej konfiguracji i z tą ramą kosza. Wcześniej Kaśki miały inne wzmocnienie ale i zarazem rama motocykla była "krótka". Z moich obserwacji to ostatni rok produkcji K-750 - to i tak już była przejściówka między K-650 którą zaczęli produkować właśnie od 1968r, a w '71 zastąpił ją Dniepr MT9. Motocykle były już z długą ramą ale skrzynia bez wstecznego (a belka kardana dłuższa niż wszystkie inne, podejrzewam że niełatwo taką znaleźć). Dniepry już nie miały tego wzmocnienia w ramie kosza. W mojej opinii wszystkie Kaśki datowane rocznikiem powyżej 1968r. to są albo zlepy albo ewentualnie ostatnie wypusty jak Ukraińcy w fabryce wyzbywali się zapasów magazynowych.y
Sprawdź jaka data jest wybita na klaskonie, jest duże prawdopodobieństwo, że odpowiada rocznikowi motocykla.


Ostatnio zmieniony przez Puzel dnia Nie 9:08, 01 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 18:56, 01 Maj 2016    Temat postu:

Puzel, rozwiej moje wątpliwości, 1968 r masz długą czy krótką ramę? znalazłem ciekawy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=3oOf6C3GIMQ
Niby 1968 wszystko się zgadza ale rama krótka
A twoja z 1968 ? jaka rama?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Puzel




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolp

PostWysłany: Wto 12:36, 03 Maj 2016    Temat postu:

Rama długa, drugi egzemplarz z tego rocznika też była rama długa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 17:25, 03 Maj 2016    Temat postu:

Z datowanych części uchowała się manetka regulacji zapłonu 1968, klakson 1970
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin