Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy trzeba poprawiać konstrukcję fabryczną?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcfrag




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: Czw 11:39, 31 Mar 2011    Temat postu:

świdro napisał:
Oczywiście nie robię emki "wojennej" i ful zgodnej rocznikowo bo to jest ciężkie do realizacji - ja motorem jeżdżę a nie stawiam w salonie i na niego patrze a czy on będzie miał klakson metalowy czy bakielitowy to mnie gila- moto ma mieć linie


Prowokacyjnie (ale bez złych intencji) zapytam: dlaczego motocykl odremontowany zgodnie ze specyfikacją fabryczną ma być niezdolny do jazdy? Dlaczego kiedyś ( w czasach produkcji danego modelu) dało się nimi jeździć, a dziś TRZEBA poprawiać konstrukcję?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 11:56, 31 Mar 2011    Temat postu:

Jazda w latach 60tych oscylowała w granicach 60km/h max - słabe hamulce były ok na te warunki.
W każdej wsi był kowal, który pomógł przy naprawie, były dostępne części a nie odrzuty poprodukcyjne. Słabe prądy nie były utrudnieniem, gdyż nie trzeba było jeździć na światłach.
Motocykl wyremontowany nadaje się jak najbardziej do jazdy, gorzej z motocyklem odrestaurowanym, których to jest malutko.

edit:

może przenieśmy to do osobnego tematu "przy piwie"..?


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 12:41, 31 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:28, 31 Mar 2011    Temat postu:

Są dwie szkoły Otwocka i Falenicka Razz
Moim zdaniem dyskusja zatoczyła koło, jest grono ludzi składających te motocykle tylko po to żeby jeździły, grupa ludzi którzy chcą mieć oryginalne wersje jeżdżące i trzecia grupa która robi motocykl do salonu (dużo replik albo i cały replika, cukierkowy styl, poprawa wizualna fabryki. Myślę tu o części właścicieli przedwojennych BMW, HD, czy naszego kochanego Sokoła)

Z mojego doświadczenia złożenie wersji oryginalnej i zgodnej rocznikowo z kawałka motocykla jest bardzo ciężkie i drogie a złożenie motocykla oryginalnego i zgodnego rocznikowo z kawałków kupowanych oddzielnie graniczy z cudem (nie wspominam nawet o kosztach), Złożenie motocykla przypominającego oryginał jak pisali przedmówcy bezproblemowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:19, 31 Mar 2011    Temat postu:

Co do opłacalności to się nie wypowiadam bo składałem z tego co było w piwnicy. Gdzieś mam orginalność bo motocykl składałem do jazdy. W obecnych realiach nie da się normalnie jeździć na orginalnych prądach. Konstrukcja powstał w latach 30-tych i wiele można obecnie poprawić.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:38, 31 Mar 2011    Temat postu:

Cyrograf15 a masz już ledy do jazdy dziennej Razz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:55, 31 Mar 2011    Temat postu:

Nie mam led tylko alternator 450W Twisted Evil Moge spokojnie jździć na normalnych światłach. Gdyby nie fakt że z zasady nikogo nie zabieram to bym zamontował podgrzewane siedzenie w wózku Twisted Evil
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:41, 31 Mar 2011    Temat postu:

Ale po co ten lans Smile Ja rozumiem że już wzrok nie ten ale bez szaleństw, w dzień widać bez świateł Razz .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:03, 31 Mar 2011    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
.. mam.. alternator 450W ..

Wojtek... Rolling Eyes







Ale masz brzydki alternator.. Rolling Eyes

Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
storm007




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 10:06, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Najlepiej niech sie Doktor wypowie czy da sie jezdzic oryginalna emka Wink Moja nie oryginalna jezdzi, jakos...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gemini-ah




Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań-Swarzędz

PostWysłany: Pią 11:04, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Jeśli „Emką” chce się jeździć z prędkością podróżna większą od 60-70 km/h albo pchać się
w ekstremalnie trudny teren to rzeczywiście bez przeróbek nie da rady. Ale moim zdaniem taki styl jazdy nie jest zgodny
z przeznaczeniem i zamysłem konstruktorów tych motocykli.

Mam oryginalną K-750 bez większych modyfikacji i naprawdę da się nią jeździć, oczywiście zachowując pewną dozę rozsądku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:26, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Storm007 jeden Doktor wiosny nie czyni...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 17:30, 01 Kwi 2011    Temat postu:

E tam za 150 lat i tak przyszłe pokolenia jak wygrzebią na przykład gdzieś w stodole mojego urala to najpierw się zachwycą starą techniką a potem zamiast baku wsadzą kedricz z plutonem w skrajnym przypadku idąc na skróty butlę z wodorem i dzida.
Nikt nie będzie pytał czy to prądnica z malucha czy jakiegoś suzuki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
świdro




Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:00, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Hius napisał:
E tam za 150 lat i tak przyszłe pokolenia jak wygrzebią na przykład gdzieś w stodole mojego urala to najpierw się zachwycą starą techniką a potem zamiast baku wsadzą kedricz z plutonem w skrajnym przypadku idąc na skróty butlę z wodorem i dzida.
Nikt nie będzie pytał czy to prądnica z malucha czy jakiegoś suzuki




HAHAHAHA niu Stanislaw HIUS Lem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 296
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pią 22:21, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Znajomy ma NSU 601TS i generalnie waliło mu do jakiegoś czasu wstecz czy jest 100% oryginału czy nie, w związku z czym rzeźbił sobie samodzielnie np. kontrolki albo jakieś pałąki. Aż do momentu gdy jakiś facet skwitował prosto w twarz dumnemu właścicielowi że jego motocykl to "kowalska robota" i nagle klecony od kilkudziesięciu lat enes stał się prawdziwym zabytkiem i obecnie jakieś 95% jest takie jak powinno być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 23:17, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Tzn z agrupą odbyłem juz taką rozmowę ale może niech sie inni mają możliwość wypowiedzieć.
Lusterka - nie bo nie było.
Światło stopu - jadę zabytkiem jestem świętą krową niech sie inni domyślają co che zrobić. Nie trzeba.
Hamulce- nie są potrzebne. To wymysł koncernów chcących sprzedawać np czary mary abesy.
Światła- motocykl jest piękny , świeci swoją urodą, iluminuje oryginalną tabliczką znamionową Wink świateł nie trzeba.
Ze o kierunkach nie wspomnę ;]

Osobiście irytują mnie święte krowy na przejściach dla pieszych i tak samo na drodze. Trochę pomyslunku o innych użytkownikach dróg. Motocykl zabytkowy to tylko przedmiot. Z przestrzegania zasad kultury nie zwalnia bycie kibicem piłkarskim czy kierowcą weterana. Brak poszanowania innych to brak kultury. Innych naprawdę może walić czym jedziesz. I z reguły jak zawalasz drogę to tak jest.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 23:25, 01 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin