Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zaplon w Kasce
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 22:20, 30 Sty 2011    Temat postu: Zaplon w Kasce

Witam Kolegow.
Co forum to Prameti i cos tam jeszcze.
Jak to jest z tymi elektronicznymi modulami lepiej na tym chodzi, czy zaklada sie z koniecznosci. W mojej kasce aparat jest ok, pradnice+cewka bedzie od maluszka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:24, 30 Sty 2011    Temat postu:

Ja mam orginalny aparat zapłonowy palec i kopułke i nie mam z tym problemów. Prądnica to fiasko, dla tego mam alternator.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 10:43, 31 Sty 2011    Temat postu:

Dawno dawno temu mialem Emke, zamontowalem w niej pradnice od malca. Nie przypominam sobie, zebym mial jakies problemy z pradami i blok bez przerabiania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 19:32, 31 Sty 2011    Temat postu:

Ja w kaśce mam prądnicę i dwuiskrową cewkę od malucha i nie myślałem o elektronicznym module bo niby po co ? Elektroniki na full to mam w pozostałych (nowszych) pojazdach to chyba fajnie mieć taki pojazd z prostymi i niezawodnymi rozwiązaniami Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 21:21, 31 Sty 2011    Temat postu:

Zdecydowanie Parameti i ruska cewka 12 v
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 22:31, 31 Sty 2011    Temat postu:

Hius-ale czemu zdecydowanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 12:30, 01 Lut 2011    Temat postu:

Bo na tym jeździ i to zna. Też byłbym za elektronicznym zapłonem gdyby nie wielość usterek tych zapłonów u wielu użytkowników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Wto 12:52, 01 Lut 2011    Temat postu:

A ja jestem zwolennikiem takiej konstrukcji:

-oryginalny zapłon stykowy /zadbany, kontrolowany posłuży dobrze, stosunkowa łatwość naprawy- elektronika możesz w drodze do rowu jedynie wyrzucić Smile/
-cewka 2- strzałowa olejowa
-ewentualnie jakiś sprawdzonej firmy moduł
-dobre, szczelne przewody
-świeczki NGK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 16:00, 01 Lut 2011    Temat postu:

Prince- w ktoryms z tematow pisales cos na temat cewki, przewodu zasilajacego, ze niby jakas opornosc i cos tam jeszcze, nie bardzo wiem o co kaman. Jak dam cewke od malca, ta czarna, z rdzeniem na zewnatrz, to co musze ja zasilic oryginalnym przewodem??? Chyba, ze cos pomieszalem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:14, 01 Lut 2011    Temat postu:

Było w temacie Remont dolniaka M-72 tak około 11

Cewki Pf 126p
Cewki dwubiegunowe stosowane w pierwszym okresie produkcji miały rezystancję uzwojenia pierwotnego około 3 ohmów (ZELMOT typ 4240.0.000.1) i nie wymagały stosowanego w późniejszych wersjach przewodu oporowego. Kolejne cewki dwubiegunowe (ZELMOT 4240.0.000.2 i 4240.0.000.3 oraz BIAZET 101) wymagały już stosowania przewodu oporowego o rezystancji około 1,7 ohma.
Przewody oporowe były też instalowane w różniących się wykonaniach. Najprostsze rozwiązanie to włączenie szeregowo do zasilania układu zapłonowego (przewód biegnący w tylnej wiązce za silnikiem z okolicy lewego wlotu powietrza do cewki zapłonowej). Wadą był spadek napięcia w przewodzie oporowym podczas uruchamiania silnika. Sposobem na to były przewody oporowe (z diodami - montowane od 1990r) które w chwili rozruchu poprzez bocznik zasilały układ zapłonowy z pominięciem opornika. Zaletą był łatwiejszy rozruch ale nadal pozostała wada w postaci ograniczenia prądu płynącego przez cewkę na wolnych obrotach (szczególnie odczuwalna przy słabym akumulatorze na niższych obrotach) a także w najwyższym zakresie prędkości obrotowych (mały kąt zwarcia)
ZELMOT typ 4240.0.000.1 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych bez przewodu oporowego)
ZELMOT typ 4240.0.000.2 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,44-1,60ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
ZELMOT typ 4240.0.000.3 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,52ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
BIAZET typ 101 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,47-1,57ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 7000 -12000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
BIAZET typ 303 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 0,495-0,605ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6660-8140ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych elektronicznych)
Pomiary rezystancji wykonywane w temperaturze 20 stopni Celsjusza. Niektóre typy cewek mogą mieć dwa różne oznaczenia np. ZELMOT 4220.0.000.1 może być też oznaczony jako BE 200 B. Najczęściej oznaczenia znajdują się na izolatorze albo w górnej części bocznej powierzchni aluminiowej obudowy.


Ostatnio zmieniony przez w_brat dnia Wto 17:15, 01 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 17:25, 01 Lut 2011    Temat postu:

Mam cewke BIAZET typ 101 cyli potrzebny org przewod zasilajacy, albo szukac innej cewki-TAK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 18:10, 01 Lut 2011    Temat postu:

Nie wiem jak jest w teorii, ale praktycznie jeśli masz instalacje 6V to do żadnej cewki specjalnego kabla nie trzeba. Ja miałem 12V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 19:54, 01 Lut 2011    Temat postu:

Dlaczego zdecydowanie ?
Bo jestem cholernie wygodny i mam gdzieś ciągłe zagladanie do zpłonu.
Na elektroniku jeżdżę drugi rok i jakoś jest ok. cewkę najpierw miałem 6 v przy instalacji 12 v teraz mam 12 też ruską Faktem jest że wożę na zapasie jeden dodatkowy elekronik i dodatkowo nowy zwykły mechaniczny dlatego jeżdże na ruskiej cewce zawsze mogę zmienić na który chcę. A co do padania elektroników myślę iż jak ma się zfajczyć to zrobi to od razu Myślę jednak że zapłony elektroniczne jak i ruskie cewki padają głównie od wysokiej temp. Dlatego teraz kombinuję jakby w deklu frezem takim piłkowym zrobić na frezarce w skośne przecięcia no takie ichniejsze chłodzenie szerokie na 1 mm i tylko dwa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:50, 02 Lut 2011    Temat postu:

Dwa lata temu poskładałem motor na starym aparcie wraz z starym palcem i kopułką i jeszcze tam nie zaglądałem. Będe musiał w prawdzie wymienić kable bo w większym deszczu łapią przebicie i motor nierówno idzie. Kable mają ponad 30 lat to może po prostu czas na nie. Aparat mam z 1958r i działa normalnie, ciekawe jak te elektroniczne będą działać za pół wieku.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 1:34, 03 Lut 2011    Temat postu:

Pierwsze co mi przyszlo do glowy po przeczytaniu tego postu to "co za glupie gadanie". Przeciez to jest mechaniczna czesc, ktora musi sie zuzywac i jezeli do niej dlugo nie zagladasz to obudzi cie zniknieciem iskry w jakiejs trasie.
Mechaniczny aparat wymaga ciaglej obslugi, sprawdzania przerwy, nasaczania filcu smarujacego krzywke, bo przeciez inaczejpodnosnik mloteczka sie szybko zuzyje, a kopulka i palec rozdzielacza trzeba czyscic i sprawdzac zuzycie stykow, bo zaplony zaczna wypadac.
To racja ze elektroniczne aparaty Prametu dosc czest wysiadaja, a powodem jest temperatura.
Gdyby elektronika wyrzucona byla na zewnatrz silnika, a nie umieszczona w srodku byly by o wiele trwalsze. Dochodzi jeszcze sprawa jakosci podzespolow i polaczen / lutow.
Moj Boyer w BSA z puszka umieszczona pod siedzeniem ma w tej chwili moze nie pol wieku ale 30 lat, elektroniczny zaplon mego Suzuki tez 25 i oba pracuja bez pudla.
Pisze o tym bo dobrze pamietam czasy jezdzenia na mechanicznym aparacie zaplonowym i przeboje jakie z nim mialem.


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Czw 1:36, 03 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin