Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapłon elektroniczny poTomek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Nie 14:33, 29 Paź 2023    Temat postu: Zapłon elektroniczny poTomek

Siema,

Mam takie pytanie.

Problem z odpaleniem:
Mam zapłon od poTomka, na świecach słaba iskra.
Cewka od CC. Po podaniu prądu poprzez przekręcenie kluczyka w stacyjce, cewka wydaje dżwięki cyka, delikatnie jakby strzela. Więc stwierdziłem, że pewnie cewka umarła.

Dioda na zapłonie świeciła się. Odpiąłem kable wysokiego napięcia od cewki, i wtedy przekręciłem kopką silnik, pare razy (cewka zamontowana, tylko bez kabli do świec) Następnie odpiąłem całkowicie cewkę. i chciałem sprawdzić zapłon czy jest wszystko okej , ale już dioda na zapłonie się nie zapala.

Czy spaliłem zapłon? Potem podłączyłem ponownie cewkę , ale dioda na zapłonie nadal nie świeci (oczywiście robię kilka obrotów kopką, dla pewności) Co się mogło odwalić? Czy żeby dioda na zapłonie się zaświeciła cewka musi być podpięta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 17:00, 29 Paź 2023    Temat postu:

W cewce obwód pierwotny zamyka zapłon. W uzwojeniu wtórnym indukuje się iskra która musi się gdzieś podziać. Gdy nie ma kabli i świec następuje przebicie do rdzenia lub uzwojenia pierwotnego. Jak elektronika zapłonu dostaje strzał 15000V, to są nikłe szanse przetrwania. Trzeba pilnować podpięcia świec, żaden zapłon takich eksperymentów nie przetrzyma jak opisujesz.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Nie 18:50, 29 Paź 2023    Temat postu:

K.... tak myślałem czyli zjarałem zajebisty zapłon. mehh
Gdzieś czytałem , że już poTomek nie robi tych zapłonów. Ciekawe , czy dało by radę coś uratować z tego zapłonu , a jeżeli nie to jakie teraz zapłony się kupuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 944
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 9:14, 02 Lis 2023    Temat postu:

PoTomek niestety od nas odszedł na zawsze.
Podobno kolega Krzysiek zarządza masą upadłościową, ale nie wiem, czy naprawia po Tomku jego moduły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Nie 12:55, 05 Lis 2023    Temat postu:

Ok, nie wiedziałem. A podrzucił byś kontakt do tego Krzyśka ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 16:24, 05 Lis 2023    Temat postu:

Jak masz zamiar jeździć a nie walczyć, kup Sovek.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Nie 12:13, 19 Maj 2024    Temat postu:

Kupiłem Sovek , założyłem - bangla. No jakościowo to się nie umywa do wyrobu Tomka.

Ale mam taki problem, zapłon ustawiony ładnie odpala. Na zimnym sobie fajnie chodzi - wolne obroty itp, natomiast po rozgrzaniu też normalnie odpala, wkręca się na obroty . Tyle że obroty są znacznie za wysokie .

I teraz czy raczej gaźniki trzeba przeregulować czy zapłonem jeszcze próbować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 13:08, 19 Maj 2024    Temat postu:

Wolne obroty ustawia się przy ciepłym silniku. Na takich ustawieniach zimny silnik gaśnie. Jest to całkowicie normalne dla silników gaźnikowych. Między innymi po to nowsze gaźniki mają ssanie.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 60
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:11, 07 Lip 2024    Temat postu:

Myślałem aby od czoła zębatki zrobić okrągły rowek dać Oring podkładkę i dokręcić nakrętka. Klej może jak Mówisz nie trzymać bo jednak siła będzie działać na tryb nic będę coś kombinował
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin