Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana łożysk koła tylnego Dniepr 12

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 19:13, 21 Kwi 2013    Temat postu: Wymiana łożysk koła tylnego Dniepr 12

Witam serdecznie wszystkich. Mam ogromną prośbę. Czeka mnie najprawdopodobniej wymiana łożysk w tylnym kole mojego wieprzyka. Po ostatniej jeździe odkryłem bardzo nagrzany bęben dodatkowo "zafajdany" wewnątrz. Placek nie trzyma swoją drogą, ale takiej kąpieli dawno nie widziałem więc stawiam na łożyska i uszczelniacze rzecz jasna
Proszę Was o udzielenie kilku rad i wskazówek dot. demontażu, montażu, itp. Próbowałem szukać w starych postach ,ale kiepsko mi poszłoSad
Z góry dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 19:48, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Stawiałbym na łożyska na dyfrze, a nie na kole Wink.
Może drogawo być, na równoległym forum możesz dokupić dorabianą bieżnię i igły bodaj też mieli.

EDYTA: Katalog części możesz od emwu wziąć, jak nie znajdziesz od MT12, ta część dyfra będzie taka sama.


Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Nie 19:49, 21 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 20:38, 21 Kwi 2013    Temat postu:

łłeeee..liczyłem,że jeszcze ten sezon pośmigam bez rozbiórki Embarassed Założyłem zapasowe i zobaczę co się będzie działo. Dzięki!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 20:46, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Ale co ma koło do pływania bębna w oleju? Zastanów się chwilę, co Ci wymiana koła da.
Odpowiem - 0/nic/null...
Leci z dyfra do bębna po zabieraku i to jakie koło tam włożysz nie ma najmniejszego znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wilku




Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 20:51, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Jeszcze jakąś godzinę temu oglądałem to u siebie, bo wyjmowałem szczęki... I usiłuję sobie przypomnieć jak to tam wygląda... Albo masz uszczelniacz do wymiany, albo przelałeś olej mocno ponad stan... Choć przy tej drugiej opcji powinien walić z obu stron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 20:56, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Rura napisał:
Ale co ma koło do pływania bębna w oleju? Zastanów się chwilę, co Ci wymiana koła da.
Odpowiem - 0/nic/null...
Leci z dyfra do bębna po zabieraku i to jakie koło tam włożysz nie ma najmniejszego znaczenia.

no tak...bez sensu faktycznie

Rolling Eyes ..mysłałem,że to smar z łożysk Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 20:59, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Wilku napisał:
Jeszcze jakąś godzinę temu oglądałem to u siebie, bo wyjmowałem szczęki... I usiłuję sobie przypomnieć jak to tam wygląda... Albo masz uszczelniacz do wymiany, albo przelałeś olej mocno ponad stan... Choć przy tej drugiej opcji powinien walić z obu stron.


Wilku!!hhaa Very Happy właśnie przeglądam Twoje zdjęcia z remontu dyfra Laughing Laughing
No a nagrzanie się całości to faktycznie łożyska w dyfrze.No nic..może nie taki diabeł straszny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wilku




Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 21:13, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Tomek78 napisał:
No nic..może nie taki diabeł straszny?


No wiesz... Tak do końca jako instrukcji to tego nie traktuj Wink Tak łatwo znowu nie było, a to co poskładałem jeszcze nie było poddane testowi drogowemu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 21:20, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Boję się,że jak rozbiorę to sam nie złożę Surprised Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:18, 22 Kwi 2013    Temat postu:

Witam, a Panowie i Panie wniosę trochę fermentu, miałem jeden taki przypadek, że przy oblatanym dyfrze i wyklepanym kole potrafi lecieć z placka. W przypadku wymiany koła na inne skręcone na jakiś czas przestało ciec. Po prostu koło tak latało ,że podowało wychylenia zabieraka i to on przejmował prowadzenia koła promieniowo.
Pozdrawiam Gazia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 18:55, 22 Kwi 2013    Temat postu:

gazia napisał:
Witam, a Panowie i Panie wniosę trochę fermentu, miałem jeden taki przypadek, że przy oblatanym dyfrze i wyklepanym kole potrafi lecieć z placka. W przypadku wymiany koła na inne skręcone na jakiś czas przestało ciec. Po prostu koło tak latało ,że podowało wychylenia zabieraka i to on przejmował prowadzenia koła promieniowo.
Pozdrawiam Gazia.

Tutaj jest racja ze moze tak byc jak kolo ma luz na lożysku:))).
Jak w dyfrze przelejecie olej to wyciek pewny.Najlepiej zrobic taka mixturke gestą smaru molibdenowego z hipolem 15F i smiga super na tym Smile)).
W dyfrze jest taki otworek którym leci olej na kolo z zewnatrz jak pusci nalesnik:))).Ja leje równa setke do dyfra bez napedu i nic wiecej.
Najlpiej to wytoczyc borsztanga pod simera 58X45X7-ale nie jestem pewny -z pasowaniem 0,3mm na minusie.A na skrętce od dyfra (34x49x8-oryginal) zastosowałem 34x50x8 po przetoczeniu (tez 0,2-0,3 na minusie)i malina.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 19:00, 22 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Sob 7:08, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Wczoraj śmigalem na innym kole i...bęben nie grzeje się.Węic jednak łożyska w kole? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Sob 7:09, 27 Kwi 2013    Temat postu:

więc Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 8:54, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Ano wychodzi, że tak Wink.
A wycieku nie masz? Żebyś nagle bez hebla nie został.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 6:30, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Rura napisał:
Ano wychodzi, że tak Wink.
A wycieku nie masz? Żebyś nagle bez hebla nie został.

tiaa..kiepściutki jest Crying or Very sad ..Nawet nie przez lichy placek,ale jedna okladzina stara jest.Kupiłem 2 nowe i jedna pękła po 10 km...Już sprzedawca wymienił w ramach gwarancji ale przed wczorajszym złotem złożyłem "na szybcika"z tego co miałem na półce.Jutro zdejmę koło 38raz i zadziałam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin