Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyjmowanie wału z dniepra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Śro 20:04, 28 Gru 2011    Temat postu: Wyjmowanie wału z dniepra

Witam serdecznie,

zrobiłem kapitalny remont silnika K-750, działa OK,
teraz jednak staję przed tym samym tematem
ale z silnikiem dniepra chyba mt-9.
To co mogłem już poodkręcałem, pozostaje
tylko zdjąć koło zamachowe i jakoś wyciągnąć wał,
który od przodu siedzi w "dużym deklu"
który jest chyba częścią pompy oleju.
Tego nie było w dolniaku a wolę nic nie rozwalić Wink

I tutaj mam pytanko, prośbę.
Od przodu jest "duży dekiel", który
pewnie jakoś się wyjmuje. Czy da się
zdjąć go z czopu wału, czy najpierw
muszę zdjąć koło zamachowe i podporę wału,
a dopiero potem wał wyciągać do tyłu ?

Jeszcze jedno pytanko.
Jak rozkłada się ten filtr odśrodkowy,
który siedział na wale? Czy lekko
śrubokrętem można tego bąka rozpołowić,
czy może jest jakaś specjalna technika ?

--
Pozdrawiam
McSwirus
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 0:28, 29 Gru 2011    Temat postu:

Po pierwsze wał dniepra wyjmuje się do przodu nie do tyłu jak w reszcie rusków.
po drugie po zdjęciu koła zębatego pompy olejowej musisz ją odkręcić i wyjąć dołem bo z deklem nie wyjdzie.
wał po zdjęciu koła zamachowego i korbowodów można wybić wraz z przednią podporą, po wcześniejszym nagrzaniu bloku, lub zdemontować pokrywę i wyjąć wał wraz z korbowodami, pozdrawiam
masz pytania dzwoń 502123854


Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Czw 0:32, 29 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Czw 16:04, 29 Gru 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź,
dzisiaj udało mi się zdjąć koło zamachowe,
oraz zdjąć przedni dekiel ściągaczem,
wał nadal jest w bloku.

Z Twojej wypowiedzi wynika, że jeszcze
muszę odkręcić korbowody aby wyjąć wał ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 16:54, 29 Gru 2011    Temat postu:

Niekoniecznie możesz pobarować się tak jak w K-750, ja wolę odkręcać i tak trzeba przejrzeć, tylko poznacz sobie korbowody który gdzie i którą stroną. pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Czw 17:32, 29 Gru 2011    Temat postu:

Po kilkunastu minutach prób z wyjęciem
wału zastanawiam się czy kolega nie wpuścił
mnie w maliny Wink

Ciągle mi brakuje troszeczkę wolnej przestrzeni
abym mógł powykręcać korbowody jak to się
robi w Kaśce. Najwyraźniej przeszkadza łożysko
podpory wału od sprzęgła, więc zastanawiam się
czy można go wyciągnąć do tyłu zanim jeszcze
wyjmę wał z korpusu. Korbowodów wolę nie odkręcać
bo wał i tak idzie do regeneracji, tylko teraz
zastanawiam się czy ja go włożę w blok
bez zdejmowania korbowodów ?

Czuję, że brak mi fantazji mechanicznej
jak nie mogę wyjąć wału z korbowodami Wink
Czy mówimy o tym samym silniku ?
Dniepr z prądnicą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 19:09, 29 Gru 2011    Temat postu:

mcswirus napisał:
powykręcać korbowody jak to się
robi w Kaśce.


Yyyy, pewnie chodzi Ci o K-650 czyli Dniepra...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 23:44, 29 Gru 2011    Temat postu:

Ten wał się szlifuje jak samochodowy, rozkręcaj tylko oznacz korbowody przyjrzyj się im jedną stronę mają szerszą. Jak ci szlifierz poobraca to jak dojdziesz jak było? Dając wał do naprawy zleć przeszlifowanie korbowodów w płaszczyźnie podziału i likwidację owalizacji stopy korbowodu. Wał trzeba tak przesuwać aby korbowody weszły do góry i wyszły w miejscu wałka rozrządu nie przekręcaj wału do wyjęcia jak w kaśce, pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin