Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Śro 22:21, 28 Lis 2012 Temat postu: uszczelnienie skrzyni |
|
|
zakładam nowy temat gdyż nigdzie nie spotkałem się ze szczegółowymi wypowiedziami odnośnie uszczelnienia skrzyni w miejscu gdzie chodzi docisk łożyska oporowego sprzęgła. mianowicie mam tam wyrobioną obudowę skrzyni i mimo tego iż na docisku łożyska jest oring to i tak będzie ciekło i tak. spotkałem sie z opisem że można w to miejsce wstawić pierścień z brązu w którym będzie pracował docisk łożyska ale nie było informacji odnośnie jego wymiarów. jakieś sugestie lub podpowiedzi??? bardzo mi zależy żeby to zrobić bo chce mieć "kache" bez wycieków bo delikatnie mówiąc dostaje szału gdy widzę gdzieś kapiący olej!! |
|
Powrót do góry |
|
 |
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 22:28, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Załóż grubszy oring, a tak w ogóle to czeka Cię wiele szalonych momentów nie tylko to jedno miejsce  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Śro 22:33, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
grubszy oring raczej nie pomoże bo nierówna krawędź wewnątrz otworu będzie powodowała ciężką pracę docisku łożyska lub też spowoduje ścięcie oringu i bede wtedy w punkcie wyjścia |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Śro 22:43, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
wciśnij tulejkę weź rozwiertak i dopasowywuj aby z wyczuciem chodził popychacz. A jak byś miał zamiar wymieniać zimery to pod żadnym pozorem nie próbuj kupować zestawu naprawczego ruskiego bo od razu bedziesz mógł nowy kupować i tak dalej i tak dalej.
Ostatnio zmieniony przez Mrkubek dnia Śro 22:45, 28 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Czw 18:07, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
zawiozłem dzisiaj do dobrego znajomego tokarza i na sobote ma coś z tym zrobić. efekty i tak dopiero bedzie widac po złożeniu skrzyni ale jestem dobrej myśli bo mam do gościa zaufanie bo robi dobrze, ma swoje pomysły na różne rozwiązania i do tego nie drogi. np za podtoczenie tylnej podpory wału pod simmer nie skasował nic i zrobił na poczekaniu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 19:35, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ta część skrzyni jest wymienna a na alegro są nowe tuleje do kupienia zresztą jak wybijesz to wytocz takie cudo z brązu |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:25, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | Ta część skrzyni jest wymienna a na alegro są nowe tuleje do kupienia zresztą jak wybijesz to wytocz takie cudo z brązu |
Zależy jaka to skrzynia. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Pią 23:05, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Skrzynia bez wstecznego z charakterystycznym jajkiem po lewej stronie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Sob 17:30, 01 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
100 % wymienne |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Sob 17:33, 01 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
no to może tokarz wpadł na to albo jeszcze nie zrobił to podjade w poniedziałek i mu powiem. wybijemy tulej, pomierzymy i dorobi z brązu |
|
Powrót do góry |
|
 |
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:52, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Witam - podłącze się do tematu, żeby nie zaśmiecać
Na początek uprzedzę - szukałem i nie znalazłem
Były jakieś pojedyncze wątki na temat który mnie interesuje, ale konkretów nie znalazłem
Może nie umiem szukać a może wyszukiwarka na forum jest dla mnie "nieprzyjazna"
a teraz do sedna sprawy:
1. wątek, który jest w tym temacie - rozumiem (mam taki sam problem i tak samo chcę go rozwiązać.
2. istnieją jeszcze inne uszczelnienia przy skrzyni, na które chyba (tak przynajmniej gdzieś mi się o uszy obiło) jakieś "patenty" można zastosować
- uszczelnienie wałka napędu (tego który już wychodzi na kardan - ten przy zabieraku),
słyszałem, że ten simering jest do dostania tylko w oryginale i słabej jakości, ale podobno roztacza się obudowę i zmienia tulejkę na większą o 1mm - CZY TO PRAWDA ??
- nie rozumiem patentu zamiany placka przy wałku kopniaka na simer
tzn. ktoś pisał, że dwuwargowy, że roztacza obudowę itd.
ale tam jest przecież (a przynajmniej tak to interpretuje) tuleja wałka kopniaka, więc jak zaczne roztaczać to co z nią - wogole tego nie kapuje - WIĘC BYŁBYM WDZIĘCZNY ZA WYTŁUMACZENIE
Podsumowując ilość uszczelnień:
simering
- ręczna zmiana biegów
- przy zabieraku
- przy wyjściu na sprzęgło
- przy dzwigni do nożnej zmiany biegów
oring
- wycisku sprzęgła
- przy tulejce simeringu na wałku zabieraka (ja miałem papierową uszczelkę)
- jakaś "gumka" na wodziku (nie wiem jak nazwać)
i chyba tyle
a na aukcjach allegro jest tego dużo więcej
ja przy rozbiórce tyle nie miałem
SKĄD TA RÓŻNICA
PROSZĘ O WYJAŚNIENIE MĄDRE GŁOWY TEGO FORUM
acha i ośka wodzików przechodzi na wylot skrzyni
tzn po złożeniu widać jej końcówkę od strony sprzęgła - TAM NIE MA ŻADNYCH USZCZELNIEŃ ??
I JESZCZE JEDNO JEŚLI JAKIEŚ POMINĄŁEM TO TEŻ PROSZĘ O POPRAWKI
z góry dzięki za pomoc
MODEL SKRZYNI TO M72 BEZ WSTECZNEGO (TA PRZED JAJKIEM) |
|
Powrót do góry |
|
 |
|