Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

uszczelnienie skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Śro 22:21, 28 Lis 2012    Temat postu: uszczelnienie skrzyni

zakładam nowy temat gdyż nigdzie nie spotkałem się ze szczegółowymi wypowiedziami odnośnie uszczelnienia skrzyni w miejscu gdzie chodzi docisk łożyska oporowego sprzęgła. mianowicie mam tam wyrobioną obudowę skrzyni i mimo tego iż na docisku łożyska jest oring to i tak będzie ciekło i tak. spotkałem sie z opisem że można w to miejsce wstawić pierścień z brązu w którym będzie pracował docisk łożyska ale nie było informacji odnośnie jego wymiarów. jakieś sugestie lub podpowiedzi??? bardzo mi zależy żeby to zrobić bo chce mieć "kache" bez wycieków bo delikatnie mówiąc dostaje szału gdy widzę gdzieś kapiący olej!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 22:28, 28 Lis 2012    Temat postu:

Załóż grubszy oring, a tak w ogóle to czeka Cię wiele szalonych momentów nie tylko to jedno miejsce Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Śro 22:33, 28 Lis 2012    Temat postu:

grubszy oring raczej nie pomoże bo nierówna krawędź wewnątrz otworu będzie powodowała ciężką pracę docisku łożyska lub też spowoduje ścięcie oringu i bede wtedy w punkcie wyjścia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Śro 22:43, 28 Lis 2012    Temat postu:

wciśnij tulejkę weź rozwiertak i dopasowywuj aby z wyczuciem chodził popychacz. A jak byś miał zamiar wymieniać zimery to pod żadnym pozorem nie próbuj kupować zestawu naprawczego ruskiego bo od razu bedziesz mógł nowy kupować i tak dalej i tak dalej.

Ostatnio zmieniony przez Mrkubek dnia Śro 22:45, 28 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Czw 18:07, 29 Lis 2012    Temat postu:

zawiozłem dzisiaj do dobrego znajomego tokarza i na sobote ma coś z tym zrobić. efekty i tak dopiero bedzie widac po złożeniu skrzyni ale jestem dobrej myśli bo mam do gościa zaufanie bo robi dobrze, ma swoje pomysły na różne rozwiązania i do tego nie drogi. np za podtoczenie tylnej podpory wału pod simmer nie skasował nic i zrobił na poczekaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 19:35, 30 Lis 2012    Temat postu:

Ta część skrzyni jest wymienna a na alegro są nowe tuleje do kupienia zresztą jak wybijesz to wytocz takie cudo z brązu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 22:25, 30 Lis 2012    Temat postu:

Hius napisał:
Ta część skrzyni jest wymienna a na alegro są nowe tuleje do kupienia zresztą jak wybijesz to wytocz takie cudo z brązu


Zależy jaka to skrzynia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 23:05, 30 Lis 2012    Temat postu:

Skrzynia bez wstecznego z charakterystycznym jajkiem po lewej stronie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 17:30, 01 Gru 2012    Temat postu:

100 % wymienne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Sob 17:33, 01 Gru 2012    Temat postu:

no to może tokarz wpadł na to albo jeszcze nie zrobił to podjade w poniedziałek i mu powiem. wybijemy tulej, pomierzymy i dorobi z brązu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:52, 04 Paź 2016    Temat postu:

Witam - podłącze się do tematu, żeby nie zaśmiecać

Na początek uprzedzę - szukałem i nie znalazłem
Były jakieś pojedyncze wątki na temat który mnie interesuje, ale konkretów nie znalazłem
Może nie umiem szukać a może wyszukiwarka na forum jest dla mnie "nieprzyjazna"

a teraz do sedna sprawy:
1. wątek, który jest w tym temacie - rozumiem (mam taki sam problem i tak samo chcę go rozwiązać.
2. istnieją jeszcze inne uszczelnienia przy skrzyni, na które chyba (tak przynajmniej gdzieś mi się o uszy obiło) jakieś "patenty" można zastosować
- uszczelnienie wałka napędu (tego który już wychodzi na kardan - ten przy zabieraku),
słyszałem, że ten simering jest do dostania tylko w oryginale i słabej jakości, ale podobno roztacza się obudowę i zmienia tulejkę na większą o 1mm - CZY TO PRAWDA ??
- nie rozumiem patentu zamiany placka przy wałku kopniaka na simer
tzn. ktoś pisał, że dwuwargowy, że roztacza obudowę itd.
ale tam jest przecież (a przynajmniej tak to interpretuje) tuleja wałka kopniaka, więc jak zaczne roztaczać to co z nią - wogole tego nie kapuje - WIĘC BYŁBYM WDZIĘCZNY ZA WYTŁUMACZENIE

Podsumowując ilość uszczelnień:
simering
- ręczna zmiana biegów
- przy zabieraku
- przy wyjściu na sprzęgło
- przy dzwigni do nożnej zmiany biegów

oring
- wycisku sprzęgła
- przy tulejce simeringu na wałku zabieraka (ja miałem papierową uszczelkę)
- jakaś "gumka" na wodziku (nie wiem jak nazwać)

i chyba tyle
a na aukcjach allegro jest tego dużo więcej
ja przy rozbiórce tyle nie miałem
SKĄD TA RÓŻNICA
PROSZĘ O WYJAŚNIENIE MĄDRE GŁOWY TEGO FORUM Smile

acha i ośka wodzików przechodzi na wylot skrzyni
tzn po złożeniu widać jej końcówkę od strony sprzęgła - TAM NIE MA ŻADNYCH USZCZELNIEŃ ??

I JESZCZE JEDNO JEŚLI JAKIEŚ POMINĄŁEM TO TEŻ PROSZĘ O POPRAWKI

z góry dzięki za pomoc Smile

MODEL SKRZYNI TO M72 BEZ WSTECZNEGO (TA PRZED JAJKIEM)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin