Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uszczelniacz walka rozrządu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dromek




Dołączył: 29 Cze 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin i okolice

PostWysłany: Wto 20:50, 23 Lip 2019    Temat postu: Uszczelniacz walka rozrządu

Da się go wymienić w Dnieprze po zdemontowaniu aparatu zapłonowego, czy to raczej "grubszy" remont?

Wdzięczny będę za jakieś wskazówki. Uczę się dopiero.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 22:01, 23 Lip 2019    Temat postu:

Oczywiście, pod aparatem zapłonowym znajdziesz pokrywę uszczelniacza na 3 śruby M6. Odkręć je, wysuń pokrywkę, wymień uszczelniacz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dromek




Dołączył: 29 Cze 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin i okolice

PostWysłany: Wto 22:04, 23 Lip 2019    Temat postu:

klapek napisał:
Oczywiście, pod aparatem zapłonowym znajdziesz pokrywę uszczelniacza na 3 śruby M6. Odkręć je, wysuń pokrywkę, wymień uszczelniacz.


Dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dizel2




Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 17:18, 17 Paź 2019    Temat postu:

Siema,

podepnę się pod temat.
Wymieniłem dwa simmerringi na wałku rozrządu w Kaśce ale nadal cieknie. Nie mam pojęcia co jest grane. Jak duże może być prawdopodobieństwo, że pokrywa rozrządu nie jest w osi? Silnik jakiś czas temu przeszedł remont. Przed remontem nie znam historii bo moto od niedawna jest w moich rękach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:24, 17 Paź 2019    Temat postu:

Po raz, kup ruski simering, one są bardziej odporne na brak osiowości.
Po dwa, sprawdź czujnikiem zegarowym czy wałek nie jest krzywy, tego nie zdzierży żaden simering. Zakładam że przed składaniem sprawdziłeś czy wałek jest gładki > nie ma zadziorów, oraz sam wałek nie skacze z powodu luzów łożyska i tulejki.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dizel2




Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 18:31, 17 Paź 2019    Temat postu:

Wałek gładki jak pupa niemowlęcia. Luzów nie miał ale bicia nie sprawdziłem. Pójdę tym torpem zaopatrzonym we wskazówki. Dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dromek




Dołączył: 29 Cze 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin i okolice

PostWysłany: Czw 19:11, 17 Paź 2019    Temat postu:

dizel2 napisał:
Wałek gładki jak pupa niemowlęcia. Luzów nie miał ale bicia nie sprawdziłem. Pójdę tym torpem zaopatrzonym we wskazówki. Dzięki


Ja opanowałem temat - odma nie pracowała i wzrastało ciśnienie z którym simmering sobie nie radził.
Po podniesieniu pokrywy okazało się że bolec odmy był ścięty. Żeby założyć nowy musiałem zdjąć koło zębate. Nabijając nowe koło skrzywiłem wałek Smile Teraz mam nowy wałek, nowe łożyska i nowe koła rozrządu. Już nie cieknie. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dizel2




Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 20:17, 17 Paź 2019    Temat postu:

U mnie odma pracuje, czuć na rurce odpowietrzającej więc ta przypadłość została wyeliminowana. No chyba, że musiałbym mieć odmę od górnego bo tam otwory są inaczej umiejscowione ale to też zweryfikowałem. Stawiam (chyba stawiam) na krzywiznę wałka. Jednak z tego co pamiętam to wałek od Świątka. Nie mam zbyt dużego doświadczenia z jego wyrobami więc nie wiem czego się spodziewać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dromek




Dołączył: 29 Cze 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin i okolice

PostWysłany: Czw 20:34, 17 Paź 2019    Temat postu:

dizel2 napisał:
U mnie odma pracuje, czuć na rurce odpowietrzającej więc ta przypadłość została wyeliminowana. No chyba, że musiałbym mieć odmę od górnego bo tam otwory są inaczej umiejscowione ale to też zweryfikowałem. Stawiam (chyba stawiam) na krzywiznę wałka. Jednak z tego co pamiętam to wałek od Świątka. Nie mam zbyt dużego doświadczenia z jego wyrobami więc nie wiem czego się spodziewać.


No to zobacz to (minuta 4:40)
https://youtu.be/37FnRdRr67M
Można zwątpić w porządek świata. Wałek prosty, gładki, nowy, bez luzów i bić, a jednak żaden simmering temu nie podoła Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dizel2




Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 20:46, 17 Paź 2019    Temat postu:

Bo to jest klasyczny przykład pasowania części level Hardcore Terror Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:51, 17 Paź 2019    Temat postu:

W takim wypadku simering to jedno, ale zdecydowanie ciekawiej praca odmy wygląda Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 7:32, 18 Paź 2019    Temat postu:

Nie chce mi się wierzyć że wałek od Świątka, mógłby być krzywy. Choć wszystko może się wydarzyć...
Proponuję wyjąć wałek i wrzucić go w tokarkę - wyjdzie (tfu) Szydło z worka.

Jeśli wałek będzie prosty, to zostaje Ci osiowanie silnika. Co w dłuższej perspektywie będzie dla Ciebie strzałem w 10! Osiowany silnik kręci się tak, że miło patrzeć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:04, 18 Paź 2019    Temat postu:

Nowy wałek od Świątka pewnie był prosty. Natomiast przy składaniu silnika łatwo się wywraca, starczy nawet przy wsadzaniu stuknąć wałkiem o ramę i już nie jest prosty. Nie trzeba tokarki, przystawić czujnik zegarowy do wałka i pokręcić silnikiem.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:14, 18 Paź 2019    Temat postu:

Na ruskie simmeringi uważajcie bo są z tak twardej gumy pomieszanej nie wiadomo z czym, że wycinają rowki w wałkach, zabierakach, na pierścieniu ataku...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 19:16, 18 Paź 2019    Temat postu:

Bywają faktycznie i twarde, ale idzie o to że są inne konstrukcyjnie. Nie mają usztywnienia/wkładki tylko są z grubej gumy. Przy braku osiowości to się sprawdza, oczywiście w pewnym zakresie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin