Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ural leje ze szpiki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 9:12, 08 Lip 2013    Temat postu: Ural leje ze szpiki

Czołem Panowie , piszę z pytaniem może ktoś już przerabiał i krócej będę się męczył jak zrobić Wink

Mianowicie sączy mi się olej z otworu pierwszej szpilki mocującej silnik do ramy. Zdjąłem na razie miskę i wygląda że od dołu jest szczelna , czyli gdzieś na górze musi blok puszczać ,

Spawał to już z Was ktoś ? Czy może jakieś wiercenie i tulejki ? Chętnie posłucham dobrych rad Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 9:21, 08 Lip 2013    Temat postu:

Masz przetarty blok - niestety... Spawanie (trudny temat w tym miejscu) lub wymiana bloku. Niestety. Granat poległ na tym samym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 9:26, 08 Lip 2013    Temat postu:

Dzięki za słowa pocieszenia ;(
Ciężki sezon w tym roku , najpierw głowice , teraz blok. Może w sobotę rozbiorę.
Zastanawiam się czy nie da się przwiercić bloku na większe fi , wstawić rurkę i obspawać , może zadziała .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 9:38, 08 Lip 2013    Temat postu:

Spoko, mi w piątek wyrwało świecę z świeżo po regeneracji głowicy... Nic tylko jeździć ruskami naughty
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 14:35, 08 Lip 2013    Temat postu:

Pospawać się raczej nie da,Granat miał to samo zmienialiśmy blok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 15:09, 08 Lip 2013    Temat postu:

Hmmm rozwierc na wieksza srednicei nagwintowac a nastepnie wkrec taka dluga srube przez caly blok (jezeli to nie przeszkadza)na kleju a dopiero po wkreceniu wywierc otwór.
Oczywiscie dlugi gwintownik maszynowy i dlugie wiertlo .Gwintowniki mam i wiertlo mam:))).
Być moze cos z tego będzie.Wiercenie i gwintowanie na maszynie oczywiscie Smile)))
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:21, 08 Lip 2013    Temat postu:

Kiedyś takie pęknięcie pokleiłem "czester-metal" czy jakoś tak się ten specyfik nazywał. To było pęknięcie nie przetarcie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Wto 14:51, 09 Lip 2013    Temat postu:

Miałem to samo , blok nie jest pekniety , masz tylko przeciek na gumce uszczelce, ktora znajduje sie naokolo tulejki- szpilki w silniku. wybij wiec ta tuleje (w ktora wchodzi szpilka dluga pierwsza mocujaca silnik. oczywiscie sposc olej wczesniej. wywal te oringi stare, kup sobie w sklepie z traktorami nowe, i idz do hydraulicznego ,i kup sobie miedziana rurke do centalnego, okolo 20cm(wymierz szerokosc bloku) potem w umyty odtluszczony otwor po tulei szpilki wsun (moze byc ciasno) ta rurke posmarowana silikonem odpornym na olej , ufff
mialem to samo a juz jezdze 4 rok i nic nie kapie, i jest lepsze od orginalu, bo oprocz oringow tuleja-szpilka przyklejona jest na calej szerokosci.


Ostatnio zmieniony przez pepe dnia Wto 14:53, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 7:26, 11 Lip 2013    Temat postu:

Oooo promyk nadziei Wink Zacząłem rozbierać panienkę , w sobotę zdejmę silnik wymyję i zobaczę co mogę dla niej zrobić , nawet nie wiedziałem że tam są tulejki i jakieś uszczelniacze , dzięki za info.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:44, 11 Lip 2013    Temat postu:

zabool napisał:
nawet nie wiedziałem że tam są tulejki i jakieś uszczelniacze , dzięki za info.

Ja również. Człowiek uczy się całe życie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 11:01, 31 Paź 2013    Temat postu:

Długo trwało , ale mam kilka fotek z operacji.
Okazało się że jakiś wesoły białorusin przy pomocy przecinaka zoptymalizował karter i zrobił dziurkę :



Tu mam zdjęcia otworu na szpilkę :

Z tej strony nie lało (po zdjęciu nie widać ;/)

Za to z tej strony ciekło.

Tulejkę aluminiową wybiłem , przejechałem rozwiertakiem otwór na 16 mm (tyle chyba wcześniej miał , ale zrobił się owalno-kwadratowy ) i
wstawiłem rurkę fi 16 z aluminiom dociętą na szerokość silnika.


Całą rurkę i końce otworów w bloku zapaćkałem silikonem i ... czekam aż zastygnie - zobaczę czy działa Wink Jak nie to dostanie na końce klej do aluminium Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 13:21, 31 Paź 2013    Temat postu:

Jak chcesz to ci to pospawam tigiem albo polutuje palnikiem na propan za pomoca specjalnego spoiwa do aluminium lub sam opaniuj temat.Tylko jak tam gruba sciana jest to ciezej lutowac ale powinno dac rade.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 13:23, 31 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 14:45, 31 Paź 2013    Temat postu:

Dzięki za pomoc , ruski tunning oczywiście zaspawany , może zwiększyłem przez to masę startową , ale nie będzie lał jak druszlak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karolnd




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Dęba

PostWysłany: Pią 13:19, 08 Lis 2013    Temat postu:

Witam
Też mam ten sam problem bo sączy mi z tej samej szpilki a przynajmniej wiem już co mam zrobić Smile.

jak wrócę do garażu to spróbuję zobaczyć co było przyczyną innego problemu a mianowicie jak wyciągałem szpilkę spod skrzyni to wylało mi się około setki oleju z tej dziury.

Pozdrawiam
K.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pią 17:19, 08 Lis 2013    Temat postu:

To spoiwo z allegro nadaje się do dup...
Lepiej tigiem pospawać i masz spokój do końca życia, albo jeden dzień dłużej Wink Tylko wcześniej dobrze wypalić stary olej i wymyć, bo spawacze nie chcą brać się do roboty z zapaćkanym aluminium.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin