Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tulejki do "przeciągania" wału.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Wto 18:59, 05 Lip 2011    Temat postu: Tulejki do "przeciągania" wału.

Witam jakiś czas temu wymyśliłem coś takiego czyli tulejki do przeciągania wału przez łożyska wału za pomocą gwintu w czopach (są to dwie sztuki) rozmowa na ten temat mile widziana

[link widoczny dla zalogowanych]

A tak to wygląda na laifie
Tulejka od strony kół rozrządu

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Tulejka od strony koła zamochowego


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:20, 06 Lip 2011    Temat postu:

Przepraszam za naiwne pytanie ale ja sie nie znam-a po co to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 10:25, 06 Lip 2011    Temat postu:

Żeby równo łożyska wchodziły na czopy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 11:14, 06 Lip 2011    Temat postu:

No właśnie po to żeby nie łoić młotkiem po wale przy zakładaniu do korpusu silnika. Może sie to wydać śmieszne, ale z tego co widziałem to nawalenie młotem po wale i kole zamachowym nawet u starych handlarzy jest normalką.
Osobiście radze żeby jeśli nie ma sie stosownych tulejek lub narzędzi obrócić sobie małe koło rozrządu dupą do przodu , założyć podkładkę i przeciągać śrubą, a nie na****dalać bezmyślnie centrowanego wału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:38, 06 Lip 2011    Temat postu:

Ja mam palnik i łożyska same wpadają. Ciekawe jak to robią ruskie w fabryce? Ma ktoś katalog narzędzi serwisowych? Tam powinny być gotowe i zwymiarowane o ile istnieją.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Śro 17:11, 06 Lip 2011    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Ja mam palnik i łożyska same wpadają. Ciekawe jak to robią ruskie w fabryce? Ma ktoś katalog narzędzi serwisowych? Tam powinny być gotowe i zwymiarowane o ile istnieją.
Wojtek


Ja też rozgrzewam bieżnię przed założeniem na wał problem pojawia się kiedy lożysko nie wskoczy na swoje miejsce wtedy pojawia się problem i czlowiek szybko szuka młotka i na****dala po wale i łożysku


Ostatnio zmieniony przez Q3ma dnia Śro 17:13, 06 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcinee




Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:06, 07 Lip 2011    Temat postu:

Pomysł ciekawy i w przypadku przedniego łożyska wału (czyli tego od rozrządu) moim zdaniem przydatny.
Rozumiem że pomysł jest taki że montujemy łożysko w oprawę ,następnie oprawę z łożyskiem osadzamy w bloku i "wciągamy " wał w łożysko.
Używałem do tego celu dużej nasadki od kluczy nasadowych ale z przyrządem-tuleją było by pewnie łatwiej.
Co do tylnego łożyska wału ja osobiście mam inne zdanie -tutaj najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie rozbieranego łożyska walcowego -istnieją rozbierane odpowiedniki kulkowego 6207 -w każdym lepszym sklepie z łożyskami można to sprawdzić.
Po prostu jedną część łożyska osadzamy na wale a druga w pokrywie i owa pokrywa składa nam się gołą ręką z blokiem -w zasadzie nie ma potrzeby używania młotków itp.
Oczywiście pokrywę należy lekko stuknąć aby osadzić ja prawidłowo w bloku ale nie spowoduje to na 100% jakiegoś scentrowania wału-łożysko walcowe ma tez większa nośność niż kulkowe co od strony koła zamachowego akurat nie przeszkadza.
Tutaj należy powiedzieć ze za ustalenie pozycji wału w bloku odpowiada przednie kulkowe łożysko i tylne może być rozbieralne-silnik mojej emko/beemki działa tak już trzeci sezon i ma się dobrze.


Ostatnio zmieniony przez marcinee dnia Czw 23:14, 07 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 21:20, 10 Lip 2011    Temat postu:

Emko/Bemka czyli co ? Emka z silnikiem BMK-ki ,czy na odwrót.Łożyska powinny być takie jak przewidział producent,ale z takim patentem się nie spotkałem.I kto Ci powiedział że za ustalenie wału odpowiada tylko przednie łożysko !!.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcinee




Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:20, 11 Lip 2011    Temat postu:

Emko/beemka czyli replika R71 na bazie M-72,no ale ad rem:
Łożyska w zasadzie powinny byc takie jak przewidział producent ale nie znaczy to że nie mozna tego zrobic lepiej.
Patent z tylnym walcowym łozyskiem nie jest mój po prostu podpatrzyłem to tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
gdzie przednie łożysko jest kulkowe 6207A a tylne rozbierana walcowe NPL35E wg mnie ma to sens i byc może tak było orginalnie w R71 i pochodnych.
Oczywiście łozysko kulkowe jes o wiele tansze i odpada jedna pozycja z katalogu części zamiennych więc może rosjanie to uprościli bo w sumie tez działa więc po co komplikować.
Tego że za ustalenie wału odpowiada przednie łożysko nikt mi nie mówił-po prostu to wynika z konstrukcji silnika i jest to oczywiste jak się nad tym chwilę zastanowić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 13:45, 11 Lip 2011    Temat postu:

marcinee napisał:

Tego że za ustalenie wału odpowiada przednie łożysko nikt mi nie mówił-po prostu to wynika z konstrukcji silnika i jest to oczywiste jak się nad tym chwilę zastanowić

Dokładnie tak jest.
Mam w emce trochę dupereli od R71 i miedzy innymi wał i jest tipez topez to samo. Może tylko inna jakość obróbki na oko, ale wymiarami, rozwiązaniami to samo- moim zadaniem i tak dwa razy czopy pod korbami padną zanim zużyją sie łożyska kulkowe zdradzieckie a co dopiero współczesne markowe. Za to traci sie możliwość zostawienia jednej " zetki " od strony sprzęgła a wiec mniej oleju z łożyska idzie do odrzutnika i później na tylny czop. Za to rolkowe ułatwia montaż i demontaż od strony pokrywy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:24, 11 Lip 2011    Temat postu:

Przy obu kulkowych wyciera się mufa. Instrukcja BMW przewidywała wymiane owej co 5 tyś km. Zdecydowanie prościej zamontować rolkowe.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Pon 21:01, 11 Lip 2011    Temat postu:

mufa czyli tylnia obudowa łożyska??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:38, 11 Lip 2011    Temat postu:

Tak. Z przodu wał jest przybity na sztywno znaczy gdzieś musi się rozszerzać z uwagi na temperature. Niemcy to przewidzieli > wymiana mufy i za razem czyszczenie odśrodkowych filtrów oleju. Teraz są lepsze oleje i nie trzeba tak często czyścić ale jak ktoś nie zmieni tylniego łożyska to problem mufy pozostaje.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin