Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłok i cylinder Farymann

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:44, 02 Gru 2016    Temat postu: Tłok i cylinder Farymann

Witam
Od rzazu przepraszam jeśli nie trafiłem w dział. Ale chciałbym poprosić forumowych kolegów o pomoc. Sprawa wygląda tak: Mam silnik Farymann A40M z 1973R. Jest to jednocylindrowy diesel chłodzony wodą morską, ~500cm3 2500obr/min. Silnik muszę wyremontować bo pływa na łodzi i musi być niezawodny. A problem jest następujący: W cylindrze jest bardzo łatwo wyczuwalny próg dolny i górny. Brak przytarć tuleja na lustro. Problem z odpalaniem wynikał z za małej kompresji, wiec wypadałoby wyszlifować cylinder i dać tłok nad wymiar i tu jest problem. Znają panowie może jakiś zakład co mi dorobi taki tłok? A może tylko honować i pierścienie dorobić np w blusie. A może dać tłok do owalizacji wbić nową tuleje i pierścienie dorobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 16:25, 02 Gru 2016    Temat postu:

Dobierz tlok z jakiegoś samochodu ,zrób szlif i jazda.Podaj mi średnicę cylindra i odległość od osi sworznia do denka tłoka oraz średnicę sworznia.

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 16:25, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 17:02, 02 Gru 2016    Temat postu:

Zależy ile jest luzu. Może wystarczy spęczyć tłok i delikatnie honować cylinder, do tego dobrać nowe pierścienie. Lepiej dobrać tłok jak dorabiać, lepiej robić szlif jak wstawiać tuleję, lepiej wstawić tuleję pod stary tłok jak wsadzać dorabiany. Możliwości i kombinacji jest sporo, na początek szukał bym oryginalnego tłoka nad wymiarowego, może nie być łatwo i tanio, ale nikt tego nie obiecuje Very Happy
Wojtek

PS
Nie dawno tulejowałem starą Hondę pod nominalne nowe tłoki, tylko takie były do zdobycia, czasami nie ma wyjścia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: Pią 20:40, 02 Gru 2016    Temat postu: Re: Tłok i cylinder Farymann

Szymonides11 napisał:
Znają panowie może jakiś zakład co mi dorobi taki tłok?


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:08, 02 Gru 2016    Temat postu:

z Legrą już rozmawaiłem. W ostateczności do nich wyslę ale terminy mają na przyszły rok. Zrobiłem pomiary w garażu:
cylinder: W osi sworznia - Prostopadle do sworznia- miejsce pomiaru
95,01 - 95,01- góra
94,97 - 94,99 - środek
94,99 - 94,97 - dół
Tłok tak samo
94,60 - 94,60 - góra
97,72 - 94,92 - dół
Czy z takimi wynikami moge go montować? Czy faktyczne klasyfikuje się do remontu. Został rozebrany bo słaba kompresja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 23:08, 02 Gru 2016    Temat postu:

Ile ma tłok na płaszczu na wysokości sworznia? Cylinder żeliwo czy alu?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:36, 02 Gru 2016    Temat postu:

Mikrometr mi nie wchodzi tam bo za duża srednica. Cylinder zeliwo z plaszczem wodnym. Termostat na 55*C
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 19:10, 03 Gru 2016    Temat postu:

Podaj te wymiary które napisalem to dobiore Ci tloka z katalogu np.1mm wiekszego i zrobisz szlif i zapodasz uzywke tloka z nowymi pierscieniami i lata jak zloto
Powrót do góry
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:53, 03 Gru 2016    Temat postu:

Jutro pomierze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:23, 05 Gru 2016    Temat postu:

Średnica-95mm
Wysokość-96mm
Średnica sworznia-32mm
Długość sworznia-82mm
Wysokość od denka tłoka do środka sworznia-52mm
Średnica komory spalania-41mm
Głębokośc komory spalania-19mm

Tłok wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 11:47, 05 Gru 2016    Temat postu:

Jak rozumiem z IOW Group rozmawiałeś i sprawdzałeś ceny fabrycznych części?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:34, 05 Gru 2016    Temat postu:

klapek napisał:
Jak rozumiem z IOW Group rozmawiałeś i sprawdzałeś ceny fabrycznych części?

Rozmawiałem nawet z Farymann`em bezpośrednio.
"Regarding of requested piston or piston-rings, we must beg your pardon so both are no longer available many many years ago. Sorry once again so Farymann can not offer pistons in oversize generally."
Nie robiłbym tu akcji gdybym mógł kupić części.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 13:40, 05 Gru 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Ale na przyszłość takie tematy to nie w tym dziale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:06, 13 Gru 2016    Temat postu:

Na stary tłok jak nie ma przytarć daj nową tuleję i dorób pierścienie nowe i będzie git (można rowki na pierścienie poprawić jak by były wytłuczone). tłok który chodził kilkadziesiąt lat i jest nie przytarty będzie lepszy od nowego niewiadomego pochodzenia, ale to jest tylko moje zdanie i ja tak bym zrobił.No i za 200 zł będziesz miał po remoncie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:15, 13 Gru 2016    Temat postu:

Nnaprawa już wykonana. Można temat zamknąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin