Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tarcza sprzęgła od samochodu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HansKlos




Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Sob 23:47, 29 Gru 2012    Temat postu: tarcza sprzęgła od samochodu

Witam słyszałem na forum gdzieś że można tarcze samochodową do sowieta bo mam m72 i chciał bym zamontować bo w terenie meczy mi się oryginalne,od jakiego samochodu pasuje ta tarcza i czy trzeba coś przerabiać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 23:59, 29 Gru 2012    Temat postu: Re: tarcza sprzęgła od samochodu

HansKlos napisał:
Witam słyszałem na forum gdzieś że można tarcze samochodową do sowieta bo mam m72 i chciał bym zamontować bo w terenie meczy mi się oryginalne,od jakiego samochodu pasuje ta tarcza i czy trzeba coś przerabiać


Trzeba. Nie ma letko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 0:01, 30 Gru 2012    Temat postu:

taniej kupisz niż dorobisz, zdjęcie znajdziesz w mojej galerii. Męczy ci się dwutarczowe a sądzisz że pojedyńcze będzie miało lżej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:33, 30 Gru 2012    Temat postu:

Ja mam nabite okładziny LUK-a samochodowe.
Regeneracja obu tarcz kosztowała mnie 100-120zł (nie pamiętam).
Czy całość da się przełożyć nie spotkałem się
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M.




Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie 1:19, 30 Gru 2012    Temat postu:

Ja zrobiłem tak :







Koszt dlutowania stowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 8:12, 30 Gru 2012    Temat postu:

Przerobiłeś na jedną tarczę? Co z sprężynami?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M.




Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie 12:14, 30 Gru 2012    Temat postu:

Za rada kolegów z forum zapka trzy oryginalne, plus trzy sprezyny ze sprzegla komara (po prawej)



Sprzęgło na razie jeszcze nie testowane .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 13:24, 30 Gru 2012    Temat postu:

5 lat temu za gotowy zestaw tarcza + sprężyny i dodatkowa przekładka płaciłem 120 zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:15, 30 Gru 2012    Temat postu:

Shocked
naprawdę potrzeba tęgiego i bezmyślnego kozaka żeby oryginalne sprzęgło wykończyć szczególnie dolniakiem....

Ostatnia "moda" właściciele silników BMW to przeróbka z jednej tarcze na centralnym docisku na dwie tarcze jak w oryginale (bo im ta jedna regularnie się pali) a tu proszę moda odwrotna a silniki ciut słabsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 14:37, 30 Gru 2012    Temat postu:

Dwie tarcze to w tym wypadku lepsze rozwiązanie. Dla tego jedna tarcza ma szanse w słabym dolniaku. Pytanie czy po wzmocnieniu sprężyn (co jest konieczne) da się to wycisnąć. Nie wszyscy jedzą szpinak i mają łapy jak Papaj.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M.




Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie 14:43, 30 Gru 2012    Temat postu:

Hej, ja tam za moda nie gonie Wink
Chciałem mieć tylko dodatkowy tłumik drgan i lepsze okladziny do nieoryginalnego silnika . Zrobię sprzet, pojezdze i zdam relacje Smile
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 15:20, 30 Gru 2012    Temat postu:

Wystarczy wydłużyć wycisk sprzęgła o 1/3 i będzie leciutko
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 15:29, 30 Gru 2012    Temat postu:

Tylko czy wtedy zakres ruchu będzie wystarczający aby w pełni wysprzęglić?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 16:07, 30 Gru 2012    Temat postu:

gobert napisał:
Shocked
naprawdę potrzeba tęgiego i bezmyślnego kozaka żeby oryginalne sprzęgło wykończyć szczególnie dolniakiem....

Ostatnia "moda" właściciele silników BMW to przeróbka z jednej tarcze na centralnym docisku na dwie tarcze jak w oryginale (bo im ta jedna regularnie się pali) a tu proszę moda odwrotna a silniki ciut słabsze.

popieram, montowałem taki zestaw w MW750, właściciel jeździł na tym sprzęgle 3,5 roku, dwukrotnie wymieniane były tarcze stalowe dodam że zakładane były podwójne czyli do docisku i zewnętrznej dospawane przekładkowe potem razem szlifowane. Tarcza okazała się super wytrzymała jednak tarcze stalowe przegrzewały się i okładzina wydzierała w nich koryto co powodowało w ostatnim stadium zazębienie i brak możliwości wysprzęglenia. W rezultacie powróciliśmy do sprzęgła fabrycznego dwutarczowego, jednak sądzę że przy jeździe szosowej sprzęgło było by dożywotnie gdyż po tylu przejściach tarcza nie nosi widocznych objaw zużycia.
Sprawdzałem także że w zaprzęgu bez napędu kosza wystarczające są oryginalne sprężyny, przy zachowaniu oryginalnej łącznej grubości elementów sprzęgła.
miłej zabawy Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zorg




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 16:32, 30 Gru 2012    Temat postu:

M. napisał:
Za rada kolegów z forum zapka trzy oryginalne, plus trzy sprezyny ze sprzegla komara (po prawej)



Sprzęgło na razie jeszcze nie testowane .

Witam byłem na tym forum i widziałem te sprężyny. Powiedz coś więcej. Skąd ten pomysł? Jaką mają średnice sprężyny od komara? Ważne przy ich osadzaniu.
Czy są mocniejsze i lepsze od ruskich?
I czemu trzy takie i trzy takie? Czemu to ma służyć?

pzdr zorg
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin