Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sworzeń tłoka k-750

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowoa




Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: darłowo

PostWysłany: Nie 19:58, 13 Mar 2016    Temat postu: sworzeń tłoka k-750

Witam serdecznie czy w motocyklu K-750 sworzeń tłoka jest pływający w tłoku i główce korbowodu?[/code]

Ostatnio zmieniony przez nowoa dnia Nie 19:59, 13 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 183
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Nie 20:17, 13 Mar 2016    Temat postu:

Raczej nie jest pływający. W tłok sworzeń jest wciskany a pacuje tylko względem tulejki korbowodowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowoa




Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: darłowo

PostWysłany: Nie 20:36, 13 Mar 2016    Temat postu:

Pytam dlatego że w starych tłokach pływa w tłoku i główce natomiast w nowych ruskich w tłok trzeba wprasować a w główce korbowodu jest łożyskowany tylko jak to przewidywał konstruktor?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 73
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:38, 13 Mar 2016    Temat postu:

W tłokach z Almotu sworznie są pływające. A Almot robi tłoki zgodnie z oryginałem. Sworznia nie wolno wybijać ani wbijać. Tłok przed wyjęciem sworznia jak i przy wkładaniu sworznia ma być mocno nagrzany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 597
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 23:44, 13 Mar 2016    Temat postu:

Dzisiaj rozbierałem silnik od K750 i sworznie były osadzone dosyć luźno - co prawda palcem nie dało się ich wysunąć ale delikatnie pobijając przez drewniany kołeczek wyszły bez żadnych oporów. Sworznie były jakieś dziwne o podejrzanie cienkich ściankach. Co prawda rozbierałem 3 ruskie silniki i w każdym była inna historia Smile
Ale to może być specyfika konkretnego rodzaju tłoków.

Tutaj fajny filmik o tłokach do rusłanów FILM WYMIANA TŁOKÓW.
Cały kanał to po kolei wszystkie zabiegi jakie należy wykonać przy remoncie silnika M72 czy K750. Całość po rosyjsku, jak ktoś nie zna to i tak zrozumie bo facet bardzo obrazowo wszystko tłumaczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowoa




Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: darłowo

PostWysłany: Pon 5:49, 14 Mar 2016    Temat postu:

Z filmu wynika że na główce korbowodu tylko w tłoku ewidentnie widać otwory do smarowania sworznia co oznaczało by że też powinno pływać w tłoku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 597
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 9:06, 14 Mar 2016    Temat postu:

No właśnie w tym silniku, który rozbieram tłoki mają otwory do smarowania sworznia a np. w poprzednim silniku były takie najtańsze ruskie aluminiowe tłoki bez otworów do smarowania. Zależy to pewnie od jakości materiału użytego do produkcji tloków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 14:33, 14 Mar 2016    Temat postu:

Oki to podsumuje:)))
Są trzy rodzaje połaczen tlok-korbowód.
1.Sworzen pacuje w głowce korby a w tloku siedzi ciasno-ruchole.
2.Sworzeń pracuje w tloku a w korbowodzie jest na stale i montuje sie go poprzez podgrzanie korbowodu i szybkie wsuniecie na odpowiedna glebokość sworznia.
3.Polaczenie gdzie sworzen sie kreci i w tulejce korbowodu i w tloku i taki wlasnie połączenie jest często stosowane przy bardzo wysilonych jednostkach napędowych.

Ważne zeby luzu nie bylo i jazdaaaaaaaaaaaaa... dopuszczalny luz wynosi od 5 do 14 mikronów zazwyczaj ale w rusku polecam na korbie 10 mikronów czyli 0,01mm .


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 11:17, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
nowoa




Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: darłowo

PostWysłany: Wto 5:56, 15 Mar 2016    Temat postu:

I już wszystko wiem serdecznie dziękuję 👍
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin