Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Śruby popychaczy zaworowych dolniak

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Puzel




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolp

PostWysłany: Wto 19:05, 24 Mar 2015    Temat postu: Śruby popychaczy zaworowych dolniak

Moje śruby już są trochę wybite od trzonków zaworowych, a że już raz (a może i dwa razy) je planowałem to chyba czas najwyższy je wymienić. Jako że z oryginałami może być problem (obecnie widzę je dostępne u jednego handlarza ale płacić 16zł za sztukę to wydaje mi się z deka przegięcie). Co myślicie o zastosowaniu śrub o klasie wytrzymałości 10.9?? twardszych o łbie sześciokątnym w swoim mieście nie dostanę. Generalnie powinny mieć twardość na poziomie 33H więc chyba powinny działać całkiem nieźle. Co do reszty elementów rozrządu to mam wałek rozrządu + popychacze oryginał (kiedyś już planowane) + zawory T-25 od Paradowskich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:50, 24 Mar 2015    Temat postu:

Kiedyś takie 10.9 zamontowałem i działały, trzeba je planować bo mają napisy. Planowanie w uchwycie na szlifierce magnesowej. To musi być równe i osiowe. Nie wiem czy to się opłaca.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 21:54, 24 Mar 2015    Temat postu:

kupuje z allegro hartuje w oleju, odpuszczam i zawsze daje radę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Wto 23:20, 24 Mar 2015    Temat postu:

Dają rade , najprostszy sposób to wiertarka stołowa bez bicia. Śrubę za gwint w uchwyt, podkładasz papier ścierny, lekko dociskasz śrubę do papieru jednocześnie przesuwając - ruszając papierem pod śrubą do momentu aż zeszlifują się napisy, dobrze mieć taki sztywniejszy papier. Jak masz chęć to sobie je dodatkowo zahartuj.

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Wto 23:23, 24 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 7:41, 25 Mar 2015    Temat postu:

Śruba 10.9 ma twardość 32 HRC wiec raczej za miękka jak na regulacyjną ale od biedy moze być Smile)).
Można zahartować ale z tym tez uważajcie bo jak zle odpuścicie to osobiście byłem świadkiem jak koledze odpadł łeb śruby regulacyjnej Smile)) ale wykręciłem sam gwint i tez się pojechało hihi.Lepiej po odpuszczeniu wrzucić na twardościomierz i sprawdzić, a jak hartujecie to starać się grzać sam łeb śruby bez gwintu.
Powrót do góry
Puzel




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolp

PostWysłany: Śro 13:19, 25 Mar 2015    Temat postu:

A oryginalne sruby byly hartowane po calosci czy tylko wierzchnia warstwa łba była nawęglana? strzelam ze ta druga opcja. Do tej pory planowalem je na papierze wodnym na szybie i dawalo to rade. Lecz dalsza obrobka tych srub raczej jest bez sensu wiec sproboje z tymi srobami 10.9. Z wiertarka stolowa bardzo fajny pomysl natomiast dostepu do twardosciomierza nie mam dostepu jak i doswiadczenia z hartowaniem tak wiec te dwa punkty pewnie bede musial odpuscic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 13:33, 25 Mar 2015    Temat postu:

Jak nawęglane to tylko i tak po górze bo środek rdzenia ma około 20-30HRC a na powierzchni kolo 60HRC na glebokości od kilku setek do ---zalezy ile w piecu posiedzi.
Przy gazowym nawęglaniu w ciagu godziny wnika 0,1mm.
Taki garazowy sposób na nawęglenie to palnik acetylenowo tlenowy i dajesz wiecej acetylenu i nagrzewasz element przez 20 lub wiecej minut takim plomieniem z przewaga acetylenu .Acetylen C2H2 ma w sobie pierwiastek węgla i zawsze tam cos wniknie w material a nastepnie bezposrednio z naweglenia hartujesz.Pozniej odpuszczanie poprzez wypolerowanie lba sruby i nagrzanie do odpowiedniego koloru i studzenie na powietrzu:)))).
Powrót do góry
Puzel




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolp

PostWysłany: Śro 19:49, 25 Mar 2015    Temat postu:

Właśnie zauważyłem, że się pojawiły te śruby u bimbra za 7zł od sztuki. 7 zł to nie 17 jak u innego sprzedawcy, który lubi windować ceny gdy u innych handlarzy aktualnie tego towaru nie ma, tak więc chyba nie ma co kombinować a po kilku tysiącach się wkurzać że zawory klepią nie mniej dyskusja bardzo ciekawa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin