Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęgło do M72
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:16, 31 Mar 2021    Temat postu: Sprzęgło do M72

Witam założyłem do emki jedną tarczę sprzęgła tę z tych grubych i przestało działać sprzęgło, sprężyny wciśnięte czemu tak się dzieje czy do pojedynczej grubej tarczy idą inne sprężyny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:02, 31 Mar 2021    Temat postu:

Sprężyny idą dużo mocniejsze, zwykle zaworowe od dolniaka. Na początek sprawdza się bez sprężyn czy pakiet tarcz i przekładek ma luz umożliwiający pracę. Nie kombinuj, myślenie nie jest twoją mocną stroną.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:43, 31 Mar 2021    Temat postu:

Wszystko mam pod górkę i nic mi nie idzie

Nie rozumiem od czego sprężyny do dolniaka muszą być dużo mocniejsze i dlaczego mocniejsze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:51, 31 Mar 2021    Temat postu:

Może mają być mocniejsze od sprężyn zaworowych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:53, 31 Mar 2021    Temat postu:

Ale jak dam sprężyny zaworowe do sprzęgła to już nie pociągnie motor
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:17, 31 Mar 2021    Temat postu:

Do sprzęgła jedno tarczowego potrzebne są mocniejsze sprężyny od fabrycznych które są przewidziane pod dwie tarcze. Takie twardsze są przykładowo sprężyny zaworowe w dolniaku, i te można zastosować jako sprzęgłowe przy jednej tarczy. Odradzam rozwiązania z sprzęgłem jedno tarczowym, to się z wielu powodów nie sprawdza w Ruskach.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 19:53, 31 Mar 2021    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Odradzam rozwiązania z sprzęgłem jedno tarczowym, to się z wielu powodów nie sprawdza w Ruskach.
Wojtek

Dobrze napisane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:35, 01 Kwi 2021    Temat postu:

czemu się nie sprawdza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:37, 01 Kwi 2021    Temat postu:

Bo prawie 100 lat temu niemiecki inżynier obliczył że jedno tarczowe jest tu za słabe. Od tej pory nic się w obliczeniach nie zmieniło i dalej jest za słabe.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 18:11, 01 Kwi 2021    Temat postu:

w całej serii R5 R6 R51 R61 R71 R66 były sprzęgła 1-tarczowe. Mam rysunki z oryginalnych katalogów z okresu produkcji, ale nie umiem wklejać tu zdjęć.

Sprzęgło 2-tarczowe jest radzieckim wynalazkiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BALON




Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pszczyna

PostWysłany: Czw 20:12, 01 Kwi 2021    Temat postu:

W pierwszej m72 tez były na 1 tarczy
Prawda jest taka że do solówki starczy 1 tarcza ale do wózka bocznego muszą być 2 tarczę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:45, 01 Kwi 2021    Temat postu:

To chyba nie takie proste że jak wózek to 2 tarcze - wszystkie boxery BMW z tamtego okresu miały jedną łącznie z R12, R17 i R75
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:47, 01 Kwi 2021    Temat postu:

R75 zaprojektowany w zaprzęgu i to wiadomo w jakim - raczej niebylejakim
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:43, 01 Kwi 2021    Temat postu:

A PUCH 250 ma sprzęgło w dyfer wmontowane i dwa tłoki na jednej korbie. Tylko jaki ma to wpływ na Ruska?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:29, 02 Kwi 2021    Temat postu:

tak ale w r12 były dwie tarcze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin