Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sprawdzenie prądnicy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 16:53, 05 Cze 2011    Temat postu: sprawdzenie prądnicy

Panowie, dziś dobrałem się do elektryki w mojej kaśce, jak się okazało przewód od wzbudzenia w prądnicy podłączony był do wejścia na szczotki w reglerze a od szczotek do wzbudzenia, czyli odwrotnie. Dziś podłączyłem normalnie ale nic prądnica nie dawała. Czy jest możliwe że praca prądnicy przy takim podłączeniu mogła się uszkodzić?
Sprawdziłem ją podłączając kabel od wzbudzenia do masy a kabel od szczotek do żarówki 35W którą też przypiąłem do masy i nic nie dawała oznak. Czy taki sposób sprawdzenia prądnicy jest właściwy?


Ostatnio zmieniony przez grigorius dnia Nie 16:54, 05 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 18:25, 05 Cze 2011    Temat postu:

Możesz zrobić prądnicy test silnikowy. Pewnie wiesz jak to zrobić. Prądnica powinna podczas próby obracać się z prędkością około 1000-1100 obr a pobierany prąd to 6-9A . Pamiętaj o zachowaniu biegunowości.
Sprawdź też ciągłość masy, a także stan szczotek , komutatora .
Jeżeli wirnik obraca się wolno i /lub nierównomiernie. a połączenie szczotki komutator jest OK to może oznaczać że nastąpiło zwarcie między zwojowe lub wirnik ociera o stojan( to powinno być słyszalne)
Jeżeli prądnica ,,rozbiega się ,, może wskazywać na uszkodzenie uzwojenie wzbudzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 7:04, 07 Cze 2011    Temat postu:

Ok., więc prądnica nie działa. Jak myślicie, warto kupować te z allegro niby z magazynów wojskowych na ponad 3 stówy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 16:24, 07 Cze 2011    Temat postu:

siema, z tego co piszesz, to rzeczywiście nie znasz się na prądnicach, w związku z tym polecam 2 drogi, a odradzam kategorycznie drogę nr. 3 :

droga nr. 1: zaczynasz studiować literaturę, na początku Arcymadafakasupermena Mistrza Nad Mistrze inż. Andrzeja Cichowskiego : "Naprawa motocykli"
[link widoczny dla zalogowanych] , po czym jeszcze co nieco ze strony Kolyaski o prądach 6V w ruskach, i robisz z prądnicami i regulatorami co chcesz.

jest to droga najciekawsza i dla hardcore'owców.

droga nr. 2: kupujesz z alledrogo prądnicę od maluszka przerobioną na łoże do ruska

jest to droga lajtowa i bardzo skuteczna

droga nr. 3: kupujesz z alledrogo prądnicę nową do ruska, oczywiście ze starych zapasów z magazynów wojskowych a najlepiej od sławnego majora lub generała (niepotrzebne skreślić)
ta droga doprowadza cię w przeciągu miesiąca do początku tego wątku.

ENJOY!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 13:32, 08 Cze 2011    Temat postu:

A jeszcze jedno pytanie, czy z oryginalna ruską prądnicą będzie współpracował elektroniczny regulator od MZtki? Mowa oczywiście o standardowym podłączeniu, czy nie są wymagane żadne zmiany?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:27, 08 Cze 2011    Temat postu:

Nie od MZ bo inaczej wzbudzenie tam działa.
Od starej Jawy pasuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 18:50, 08 Cze 2011    Temat postu:

ale elektroniczny czy chodzi Ci o ten mechaniczny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 5:06, 09 Cze 2011    Temat postu:

Stosowałem elektroniczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 6:06, 09 Cze 2011    Temat postu:

Ok, dzięki za informację, więc kupię taki regler, nie mam doświadczenia w regulacjach mechanicznego a nie chcę zwalić prądnicy. A skoro z tym chodzi na takiej samej zasadzie podłączenia to jest dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 7:47, 13 Cze 2011    Temat postu:

No więc udało mi się odnaleźć ładowanie w Kaśce, przy wyłączonym silniku napięcie na aku wskazuje 6,2V a po odpaleniu wskakuje na 6,5V, po dodaniu gazu wskakuje na 6,9V ale generalnie 7V mocno nie przekracza nawet na maxymalnych obrotach. Czy taki wynik jest poprawny i cieszyć sie jazdą?

Ostatnio zmieniony przez grigorius dnia Pon 7:48, 13 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:26, 13 Cze 2011    Temat postu:

Sprawdź jeszcze prąd jaki płynie z prądnicy przy włączonych światłach.
Nie powinno być więcej niż 10A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 10:39, 13 Cze 2011    Temat postu:

A to powiem szczerze że nie wiem jak to sprawdzić.
Bo sprawdzanie napięcia przy włączonych światłach nie rodziło większych zmian, może napięcie spadało o 0,1V w stosunku do świateł wyłączonych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 5:55, 14 Cze 2011    Temat postu:

Podłącz amperomierz w szereg między prądnicę a regulator na zacisku prądowym +.
Najlepiej jakby amperomierz miał zakres pomiarowy więcej niż 10 A i bezpiecznik, żeby go nie spalić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 6:18, 17 Cze 2011    Temat postu:

No wczoraj posprawdzałem jeszcze raz wzsystko, wrzuciłem nowe przewody na instalacje, oczywiście dodam że na razie jest to na mechanicznym reglerze PP302.
Napięcie na wolnych 6,9V, przy lekko przyspieszonych 7,5V maksymalnie, przy dodaniu na jeszcze wyższe nic się nie zmienia.
Przy włączonych światłach napięcie proporcjonalnie spada o około 0,4V- przy czym jest to dla mnie ciekawostką, ponieważ w iżu po włączeniu świateł napięcie mi się praktycznie nie zmienia, czyżby regler elektronik swoje robił?
Ampery zmierzyłem na króciutka chwilę, nie wiem na ile miarodajny wynik ale pokazało coś koło 3-4A ale to była dosłownie chwilka, jakoś bałem się tego pomiaru Wink
Aha miernik użyty był elektroniczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Pon 20:28, 15 Lip 2013    Temat postu:

a jak sprawdzić uzwojenie wzbudzenia ??? prądnica po podłączeniu prądu kręci ładnie ale żarówki nie zaświeca jaki opór powinno mieć wzbudzenie ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin