Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fifa9426
Dołączył: 09 Lip 2018 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 5:56, 23 Lip 2018 Temat postu: Smarowanie |
|
|
Witam , rozbierajc silnik po zdjęciu tłoków , po kilku kopnięciach zauważyłem że z prawego korbowodu olej rozbryzguje się na podłogę natomiast z lewego ani kropelki . Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa smarowanie w Uralu , gdzieś wyczytałem że smarowanie jest tylko na jeden gar a na drugi smarowanie działa na zasadzie rozbryzgu. |
|
Powrót do góry |
|
|
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 14:33, 23 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Garnek od strony kosza jest smarowany rozbryzgowo , natomiast od kopniaka ma poprowadzoną magistralę olejową. |
|
Powrót do góry |
|
|
Fifa9426
Dołączył: 09 Lip 2018 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:08, 23 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź , w takim razie jak sprawdzić poprawne działanie smarowania na lewym garnku na zdjętych tłokach |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 415 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 20:18, 23 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Na lewym cylindrze z przodu powinna być śrubka kontrolna smarowania. W garnkach z Kaśki jest ona na pewno, ale w emkowy nie zauważyłem. Na zdjętych tłokach chyba nie da się sprawdzić, bo silnik musi być odpalony żeby przez śrubkę kontrolna popłynął olej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Fifa9426
Dołączył: 09 Lip 2018 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 5:16, 24 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Może inaczej ,tak dla jasności . Którędy w Uralu doprowadzany jest olej na lewy cylinder |
|
Powrót do góry |
|
|
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 7:14, 24 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Ural nie ma śrubek kontrolnych w cylindrach. k750 ma , ural nie. Nie sprawdzisz tego , po prostu w silniku podczas pracy wytwarza się mgła olejowa która osiada i smaruje. A dlaczego chcesz to sprawdzać?
Ostatnio zmieniony przez zabool dnia Wto 7:16, 24 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Fifa9426
Dołączył: 09 Lip 2018 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:57, 24 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Robię remont silnika i chciałbym uniknąć dodatkowych kosztów zacierając nowe tłoki |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 11:24, 24 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Pamiętaj że pod cylindry nie daje się siliconu. Łatwo w ten sposób zapchać kanały olejowe.
Tam w zupełności wystarcza towot. Kolejny minus siliconu jest taki, że jak super wyczyścisz i odtłuścisz powierzchnię, to tak Cu "złapie", że cylinder można rozerwać...
Jak nie pasuje Ci towot, to można kupić płynną uszczelkę, która nie zasycha w kanałach, dzięki czemu nie jest w stanie zapchać magistrali olejowej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Fifa9426
Dołączył: 09 Lip 2018 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:22, 14 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Ok panowie , przebadalemw trochę ten temat rozkręcając silnik i doszedłem do takich wniosków- w Uralu idzie magistrala olejowa do lewego garnka z dziury spod podpory wału i prowadzi do podstawy cylindra , natomiast nie wiem jak u innych ale u mnie podstawy cylindrów różnią się od siebie i ma znaczenie która na którą stronę założymy , prawy garnek smarowany rozbryzgiem ma podstawę cylindra z dwoma owalnymi wycięciami u podstawy w kształcie jaki ma podstawa tłoka dzięki czemu tłok pracując pokrywa się wycięciami z cylindrem co umożliwia dostanie się oleju do cylindra natomiast lewy garnek już wygląda inaczej . Mam nadzieję że moje spostrzeżenia komuś pomogą lub dadzą do myślenia |
|
Powrót do góry |
|
|
|