Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Smarowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fifa9426




Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 16
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 5:56, 23 Lip 2018    Temat postu: Smarowanie

Witam , rozbierajc silnik po zdjęciu tłoków , po kilku kopnięciach zauważyłem że z prawego korbowodu olej rozbryzguje się na podłogę natomiast z lewego ani kropelki . Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa smarowanie w Uralu , gdzieś wyczytałem że smarowanie jest tylko na jeden gar a na drugi smarowanie działa na zasadzie rozbryzgu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 188
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 14:33, 23 Lip 2018    Temat postu:

Garnek od strony kosza jest smarowany rozbryzgowo , natomiast od kopniaka ma poprowadzoną magistralę olejową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fifa9426




Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 16
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:08, 23 Lip 2018    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź , w takim razie jak sprawdzić poprawne działanie smarowania na lewym garnku na zdjętych tłokach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 360
Przeczytał: 37 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pon 20:18, 23 Lip 2018    Temat postu:

Na lewym cylindrze z przodu powinna być śrubka kontrolna smarowania. W garnkach z Kaśki jest ona na pewno, ale w emkowy nie zauważyłem. Na zdjętych tłokach chyba nie da się sprawdzić, bo silnik musi być odpalony żeby przez śrubkę kontrolna popłynął olej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fifa9426




Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 16
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 5:16, 24 Lip 2018    Temat postu:

Może inaczej ,tak dla jasności . Którędy w Uralu doprowadzany jest olej na lewy cylinder
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 188
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 7:14, 24 Lip 2018    Temat postu:

Ural nie ma śrubek kontrolnych w cylindrach. k750 ma , ural nie. Nie sprawdzisz tego , po prostu w silniku podczas pracy wytwarza się mgła olejowa która osiada i smaruje. A dlaczego chcesz to sprawdzać?



Ostatnio zmieniony przez zabool dnia Wto 7:16, 24 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fifa9426




Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 16
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:57, 24 Lip 2018    Temat postu:

Robię remont silnika i chciałbym uniknąć dodatkowych kosztów zacierając nowe tłoki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2547
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 11:24, 24 Lip 2018    Temat postu:

Pamiętaj że pod cylindry nie daje się siliconu. Łatwo w ten sposób zapchać kanały olejowe.
Tam w zupełności wystarcza towot. Kolejny minus siliconu jest taki, że jak super wyczyścisz i odtłuścisz powierzchnię, to tak Cu "złapie", że cylinder można rozerwać...

Jak nie pasuje Ci towot, to można kupić płynną uszczelkę, która nie zasycha w kanałach, dzięki czemu nie jest w stanie zapchać magistrali olejowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fifa9426




Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 16
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:22, 14 Sie 2018    Temat postu:

Ok panowie , przebadalemw trochę ten temat rozkręcając silnik i doszedłem do takich wniosków- w Uralu idzie magistrala olejowa do lewego garnka z dziury spod podpory wału i prowadzi do podstawy cylindra , natomiast nie wiem jak u innych ale u mnie podstawy cylindrów różnią się od siebie i ma znaczenie która na którą stronę założymy , prawy garnek smarowany rozbryzgiem ma podstawę cylindra z dwoma owalnymi wycięciami u podstawy w kształcie jaki ma podstawa tłoka dzięki czemu tłok pracując pokrywa się wycięciami z cylindrem co umożliwia dostanie się oleju do cylindra natomiast lewy garnek już wygląda inaczej . Mam nadzieję że moje spostrzeżenia komuś pomogą lub dadzą do myślenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin