Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skok sprężyny przednich amortyzatorów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pią 19:54, 19 Sie 2022    Temat postu: Skok sprężyny przednich amortyzatorów

Witam wszystkich.
Zabrałem się za uszczelnienie przednich amortyzatorów bo lało z nich strasznie. Czy ktoś wie czy ten pręt w sprężynach powinien mieć taki duży skok, u mnie jest to jakieś 5cm że pręt chodzi luźno w sprężynie.
Na ruskich filmikach jest parę milimetrów i wydaję się że w środku w sprężynie jest nakrętka ograniczająca ten skok, u mnie nie ma.
Dla rozjaśnienia dodaje zdjęcia.
Tam gdzie pokazuje palcem w ruskim filmiku jest nakrętka, w środku w sprężynie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Więc co myślicie zostawić czy coś kombinować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:41, 19 Sie 2022    Temat postu:

Jak możesz wrzuć zdjęcie całego mechanizmu.Ostatnio to rozbierałem właśnie po to by skasować ten luz.Dużo jeżdżę w terenie i szybko rozregulowuje się zawieszenie widelca.Jeżeli to poskręcasz na wyczuwalny luz to jest sztywniejszy i nie błądzi kierownica po wybojach i tarce.Nawet jak mocno zluzujesz regulator skrętu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:46, 19 Sie 2022    Temat postu:

Wkrętka ta w sprężynie na być pomiędzy dwoma nakrętkami. Górną nakrętkę kontruje się do korka. Luz sprężyny ma być minimalny. Tylko tyle żeby pręt się obracał w sprężynie i dało się wkręcić korki do lag.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:54, 19 Sie 2022    Temat postu:

Dodam jeszcze,że dużo połamałem widełek stabilizujących regulator.Po gwałtownym skręcie kierownicy np. wchodząc w zakręt wirażem,koło wchodziło z opóźnieniem za kierownicą.Jak usztywniłem opisany przez Ciebie skok,cały przód reaguje tak jak chcę ja.Więc u mnie sprawdziło się ustawienie skoku na dosłowną żyletkę.

Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Pią 21:55, 19 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:13, 19 Sie 2022    Temat postu:

Pręt ma być praktycznie na sztywno z korkiem/lagą. Na jego końcu jest tłoczek który współpracuje z rurką która jest na sztywno przykręcona do goleni. Tak jest realizowane tłumienie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Sob 12:11, 20 Sie 2022    Temat postu:

No to widzę że mój ural był nieźle zmotany, brak oringów na tulejach, w jednej ladze dwa uszczelniacze w drugiej jeden, brak nakretek ograniczających skok tłoka , a jak tak pół roku jeździłem ciesząc się jak dziecko.
Powiedźcie jeszcze bo znów na ruskim filmiku w tej gwintowanej tuleji są dwa uszczelniacze ale nie ma mosiężnej nakrętki jak u mnie, więc dać jeden czy dwa uszczelniacze? Europejskie czy Ruskie? Filc? I jak tę tuleje obrzucić bo w środku są dwa gwinty głębszy i płytszy, do tego jakby rowek na filc?
Oto zdjęcie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 16:04, 20 Sie 2022    Temat postu:

Krótszy gwint dociska tulejkę do goleni. Do dłuższego idzie simering, blaszana przekładka (istotna), filc i wkrętka. Filc robi tu jako przeciw pyłowy uszczelniacz i dodatkowo smaruje lagę (ma być tłusty), zwykle coś tam podcieka i natłuszcza filc. Tak ma być bo lagi są rdzewne, bez paprania olejem szybko rdzewieją i pojawiają się wżery, a tego żaden simerig nie uszczelni. Ja dodatkowo smaruje lagi towotem w części nie pracującej i sporadycznie pracującej, aby mniej rdzewiały.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Nie 11:18, 21 Sie 2022    Temat postu:

Ta blaszana przekłada to taki jakby koszyczek do simeringa?
Kurczę u mnie nie było tego będzie problem jak zastosuje simering taki
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:02, 21 Sie 2022    Temat postu:

Ta przekładka to zwykła blaszana podkładka/przekładka. Nie da się do tej tulei wstawić szczelnie zwykłego simeringu. Może uda się wkleić. Trzeba by dorobić nową tuleję pod współczesne uszczelnienia. Docisnąć simering do tulei, a od drugiej strony dać uszczelniacz przeciw pyłowy. Pozostaje problem rdzewienia lag, trzeba by chrom techniczny. Tanio nie będzie, taniej i lepiej dobrać całe zawieszenie z jakiejś Japoni.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olo




Dołączył: 15 Cze 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 21:23, 10 Lis 2022    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze robię, ale nie chcę zakładać nowego tematu
odnośnie łąg. A mam taki problem, że nie mogę dokrecic korków. Chwyta mi korek na dwa zwoje gwintu że nie wyskoczy, ale dalej jak kręcę to chyba korek chwyta sprężynę , bo kręci się z oporem coraz większym, a jak się puszcza klucz , to korek sam się odkręca do tej pozycji " dwóch zwoi gwintu".nic z lagami nie robiłem w sensie nie rozbierałem, tylko odkręciłem te korki i z powrotem nie idzie zakręcić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:21, 10 Lis 2022    Temat postu:

Sprężyna musi mieć luz względem pręta. Pręt ma się obracać w sprężynie. Wkręcasz pręt w korek i kontrujesz nakrętką, zostawiając minimalny luz dla możliwości obrotu sprężyny. Wiem że napisałem masło maślane ale nie wiem jak to jaśniej wytłumaczyć.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin